Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Sizzle schreef:Beide. Ik ga volgende week een echo laten maken.
Paard begon ineens afgezien van hupsen gevaarlijk gedrag te vertonen in de zin van de ruiter kwijt willen. Aangezien ik deze zelf ingereden heb en door en door ken wist ik meteen dat het niet goed was.
Moest toen wel aan dit topic denken want had ik dit paard misschien net gekocht dan had ik het wellicht ook niet zo snel door gehad aangezien het ook wel gewoon een behoorlijk boefje is.
aeolusnr1 schreef:Een paard bokt echt nooit zo om de mens dwars te zitten, niet uit woede, een paard wil nooit de mens eens gaan pesten, een paard wil eigenlijk alleen maar samen werken.
Maar soms kan een paard niet door medische klachten, of door onbegrip of door onvoldoende leiding of door .........
franka75 schreef:Hoi wat ik denk is omdat hij zich steeds beter gaat voelen dat hij steeds verder gaat met jouw uitproberen en omdat je natuurlijk iets onzeker ben heeft hij die kans ook gehad maar dat kan je veranderen door hetgeen hij jou doet stevig aan te pakken. is hij nou helemaal bedonderd. Een vreugdebok ok maar dit is vals. en gewoon in protest bv die reactie met naar je been slaan, hij is gevoelig maar jij ook. En jij bent de baas niet hij. Dus als alles uitgesloten is zoals pijn aanpakken die handel met hulp. word maar een keertje goed boos. gebeurt in de wei ook, misschien staat hij daar hoger in rang weet je dat toevallig?
ChocooPrins schreef:franka75 schreef:Hoi wat ik denk is omdat hij zich steeds beter gaat voelen dat hij steeds verder gaat met jouw uitproberen en omdat je natuurlijk iets onzeker ben heeft hij die kans ook gehad maar dat kan je veranderen door hetgeen hij jou doet stevig aan te pakken. is hij nou helemaal bedonderd. Een vreugdebok ok maar dit is vals. en gewoon in protest bv die reactie met naar je been slaan, hij is gevoelig maar jij ook. En jij bent de baas niet hij. Dus als alles uitgesloten is zoals pijn aanpakken die handel met hulp. word maar een keertje goed boos. gebeurt in de wei ook, misschien staat hij daar hoger in rang weet je dat toevallig?
Ik heb er hoogstens in totaal 20min opgezeten... Van heel de week.. Ik liet hem even doorrijden, want op de kliniek was er vorige week niets aan te zien. En hij is echt wel niet 100% correct, voel je al zo tijdens het instappen. Maar vandaag zag je dan weer niets.
De eerste dag na de nabehandeling van onstekingsremmers was hij super. En dan is hij terug beraf gegaan. Alleen maar spanning opbouwen, eerst hupsen en blokkeren. Rij je daardoor is het bokken, dus er is nog steeds iets...