marshmellow schreef:Sorry hoor maar wat heeft dat 2de filmpje hier in hemelsnaam mee te maken?
Daar weigert hij een paar keer voor een sprong, doet een keer een sprongetje in het bos, en ja ik donder er af door een stuur fout van mijzelf na de sprong.
Wat jij acceptabel vind kan best onacceptabel zijn voor een ander. Het gedrag wat ik zie op alle filmpjes zou ik simpelweg niet kúnnen accepteren omdat ik het niet uit zou kunnen zitten. Het probleem is daarbij dat het voor het paard niet duidelijk is als het gedrag in lichte vorm volledig normaal en oké is maar plotseling niet meer mag als het erger wordt.
Ik weet dat 99% van de mensen niet zo goed weet hoe ze problemen moeten ombuigen en alleen maar denken in zwart (erop slaan) en wit (aaien en poekiewoekie zeggen). Maar je kunt ook best consequent en duidelijk zijn zonder te straffen. Het stappenplan wat ik eerder aangaf is daar een voorbeeld van. Het is ook maar een voorbeeld, er zijn vast nog 100 manieren die werken).
Je moet natuurlijk zelf je weg erin vinden, het is immersjouw paard en je bent er gek op.