vandaag écht een gevecht gehad met mijn pony: hoe verder?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SanneJas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 09:13

hoi TS,

wat ik niet zo goed snap is dat je in dit topic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=193&t=1763901 afsluit met de zin:
Citaat:
Helaas ben ik nu te groot voor haar en vreten we dit uit, weer netjes met tuig en cap :D

Dit topic is geopend in januari, bijna 9 maanden geleden.
Toen wist je al dat je te groot voor haar bent.
Waarom er nu dan nog steeds 2x per week mee rijden? ga andere leuke dingen met haar doen.
Ook voor het schapen drijven vind ik je veel te groot, het is zwaar werk, stijlen hellingen op en af, in 1x versnellen etc. Vooral met een ruiter die in de weg zit en gezien de leeftijd vind ik het echt niet meer kunnen.

Je zegt zelf dat je in het voorjaar waarschijnlijk een andere pony hebt om dit mee te doen. Waarom dan niet zelf even een break nemen tot het voorjaar is, en het dan weer oppakken?

Ik wens je veel succes en wijsheid toe met Romy, ze ziet er wel erg leuk uit!

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 09:18

Wauw de pony uit het filmpje en de pony uit je vorige topic (die bokker SanneJas hier heeft geplaatst) lijken echt totaal niet op elkaar. Op het filmpje vind ik de pony eerlijk gezegd gewoon staak gedrag vertonen, of dit nou komt door pijn of onkunde van de ruiter, dat weet ik niet. Maar ik vind je in dat andere topic wel een beetje te groot voor haar. Ook lijkt ze daar al vrij oud en wat magertjes, iig meer dan hier in je filmpje! Kun je niet gewoon lekker blijven mennen als ze daar niet zo mee staakt? :D

Apple

Re: vandaag écht een gevecht gehad met mijn pony: hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 10:57

Moderatoropmerking:
Ik heb even wat erg onvriendelijke en persoonlijke reacties verwijderd. Het is geloof ik ondertussen wel duidelijk dat de TS wat te groot wordt voor haar pony. Ik laat het topic wel open, er staan namelijk ook heel goede tips in over hoe je het patroon van 'willen galopperen op een vast stuk' kunt doorbreken zonder dat het gevaarlijk wordt :-)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 19:59

SanneJas schreef:
hoi TS,

wat ik niet zo goed snap is dat je in dit topic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=193&t=1763901 afsluit met de zin:
Citaat:
Helaas ben ik nu te groot voor haar en vreten we dit uit, weer netjes met tuig en cap :D

Dit topic is geopend in januari, bijna 9 maanden geleden.
Toen wist je al dat je te groot voor haar bent.
Waarom er nu dan nog steeds 2x per week mee rijden? ga andere leuke dingen met haar doen.
Ook voor het schapen drijven vind ik je veel te groot, het is zwaar werk, stijlen hellingen op en af, in 1x versnellen etc. Vooral met een ruiter die in de weg zit en gezien de leeftijd vind ik het echt niet meer kunnen.

Je zegt zelf dat je in het voorjaar waarschijnlijk een andere pony hebt om dit mee te doen. Waarom dan niet zelf even een break nemen tot het voorjaar is, en het dan weer oppakken?

Ik wens je veel succes en wijsheid toe met Romy, ze ziet er wel erg leuk uit!

Toen was ze erg magertjes en iel.
Toen ben ik gewoon een paar maanden compleet gestopt met rijden en ben ik schapen gaan drijven met aan andere pony.
Maar deze vond het niet leuk, gleed snel uit en was niet wendbaar genoeg.
In die tijd is mijn pony door ander voor en een bezoekje aan de tandarts weer dikker
geworden en ging het rijden eigenlijk wel weer.
Toen ben ik ook langzaam weer met haar gaan schapendrijven.

De schapen moeten toen bij elkaar gedreven worden, dus even rust nemen kan niet zomaar even.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 20:02

loveidefix schreef:
Wauw de pony uit het filmpje en de pony uit je vorige topic (die bokker SanneJas hier heeft geplaatst) lijken echt totaal niet op elkaar. Op het filmpje vind ik de pony eerlijk gezegd gewoon staak gedrag vertonen, of dit nou komt door pijn of onkunde van de ruiter, dat weet ik niet. Maar ik vind je in dat andere topic wel een beetje te groot voor haar. Ook lijkt ze daar al vrij oud en wat magertjes, iig meer dan hier in je filmpje! Kun je niet gewoon lekker blijven mennen als ze daar niet zo mee staakt? :D

Mijn pony heeft echt 2 kanten hoor.
De pony zelf is echt niet veranderd. We kunnen nog steeds zo goed samenwerken maar we hebben net als toen ook wel eens dat de karakters botsen.

Toen was ze inderdaad aan de magere kant, maar nu weer aan de dikkere kant!
Ze staakt écht niet, ze wil gewoon heel graag lopen.
Ook voor de koets ging ze eerst gewon steigeren als ze niet wist waar ze met haar energie naartoe moet. Maar mennen blijf ik nog gewoon doen hoor!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:07

Ik blijf zeggen dat het jou rijgedrag is, in alle topics zie ik dat terug. Wat zou ik jullie graag begeleiden maar ik zou echt iets gaan ondernemen en niet zelf alleen

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:15

Waarom is de pony persee nodig bij het drijven van de schapen? Kun je dat niet met een paar mensen af?

Ga je pony niet langer pesten en laat haar dat stuk voortaan lekker draven/galopperen, want dit nu nog willen oplossen zonder dat je daar de juiste handigheid in hebt brengt frustratie voor de pony, maar ook voor jou met zich mee.

En voor een eventuele nieuwe route, niet vaker dan 2x achter elkaar galopperen op het zelfde stuk. En huiswaarts helemaal niet galopperen, anders ben je straks iets sneller thuis dan je lief is.. Want zo slim is ze wel!