Mijn klevende meisje moet worden beleerd/ingereden. Help!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Schemerdier

Re: Mijn klevende meisje moet worden beleerd/ingereden. Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 15:43

Ik heb je mijn email doorgestuurd, je kan ze daarnaar zenden, of via _Dreamer, zo je wilt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 15:44

Als we hier maar foto's krijgen haha :D ben zo benieuwd!! ;)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 15:53

@ Damned heeft 9 foto's ontvangen en is zo goed hier wat van te willen plaatsen, many, many thanks!

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:29

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:33

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:34

Knap kind! :))

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:36

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:40

Heel leuk net als het verslag van Terpetijn. Bedankt damned! Fijn dat het zo goed gaat en ach als vrouw zijnde begrijp ik heel goed dat al die mannelijke aandacht ook niet echt uitnodigt voor stevige concentratie.

insvanbree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:54

Lekker weg brengen, zelf niet mee gaan klungelen.
Weg brengen is veel beter , kan ze ook dat plakken aan het andere afleren.
misschien eerste dag moeilijk maar daar komt ze wel over heen!
Heel veel suc6 ;)

insvanbree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:58

oepsssssss ik reageer op een bericht van een maand geleden hahahaha sollyyyyy

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:27

Heel erg leuk!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 13:46

Ik dacht altijd dat ze zo klein en ielig was, dat ik betwijfelde of ik er wel op zou passen met m'n 1.74.

Daar heb ik nog es een twijfeltopic over geopend, uit de losse pols gemeten was ze toen net iets meer dan 1.40 (en naast Jaopie lijkt alles al gauw klein en ielig, whahaha). Zelf weeg ik ook "niks" hang altijd tussen de 58 en 62 kg voor zo ver ik weet. Iedereen riep toen dat ik daar echt nog wel op zou kunnen. Zelf twijfelde ik nog wel.

Maar toen ik haar gisteren na 3 weken weer eens zag (en met name zonder Jaopie) vond ik haar toch eigenlijk helemaal niet zo klein aan de maat, als ik steeds dacht. Ook de paardenman (zit in de Arabo Friezen) die met mij mee was en die in het dorp tegenover "haar" wei woont en haar ook goed kent, viel dit op. Mogelijk omdat ze nu in een andere omgeving stond? Ik zag tevens dat ze al wat uitgebot was, met name de overgang schouder-hals is uitgevulder, en ik zie wat spierbolling op de achterhand waar dat eerder niet was. Voorheen had ze zo'n dunnig recht nekje.
Vooral de laatste foto vind ik een mooie, staat ze mooi op.

Van de paardenman kreeg ik ook nog foto's die hij had gemaakt.

Ik ga er eentje naar @Damned sturen , met de vraag of die ook nog geplaatst kan worden (klein formaat), want daar sta ik er met Marion zelf bij op (voor de maat-vergelijking).
Nu moet ik dus Damned heel lief vragen of die misschien nog een keer....

Ik doe er ook een foto bij van de dag dat Khavanna voor 't eerst bij mij op de wei kwam, dat was op de verjaardag van Jaopie (ze was eigenlijk een weidemaatje-cadeautje voor hem.....)toen was ze iets van 9 maanden, als je dat verschil (toen) in formaat ziet!
Ze zien elkaar op die foto voor het eerst! Wel toen nog eerst met een draadje er tussen, gezien Jaopie zijn platwalserige karakter, hahaha....
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 05-08-14 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:04

Haha, gaat helemaal goed komen met Khavanna en met jou, Terpentijn. Het gaat passen, je krijgt een leuk westernpaard, en Khavanna is een echte vrouw die alle mannenharten op hol brengt. Daar krijg je nog je handen vol aan, op een leuke manier.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 14:13

Goeie genade, moet ik op mijn "ouwe dag" nog aan de Western ook? Ik ben toch wel van het dressureluren... Nou ja ene Madam van Grunsven heeft dat ook gedaan, dus tsja... why not?
Vind je d'r zo' western-tiepetje dan, @Maflinger-S?

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:18

Hier de kleine foto :)
Afbeelding

De andere duurt nog even, mijn internet werkt niet echt mee helaas -O-

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:25

En hier dan de laatste, toen Khavanna pas 9 maand oud was. Btw, wat is Jaopie een mooi paard zeg!
Afbeelding

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 14:26

Ontzettend bedankt, @Damned! Op die kleine foto lijkt ze helemaal geen kleine D-pony, moet je mij er naast zien met m'n 1.74m, dat past makkelijk! Ik vraag me dan ook af wat haar schofthoogte ECHT is, want ruim 1.40m kan dus nooit, die moet sedert mijn natte-vinger meting in ruim een half jaar dan nog aardig gegroeid zijn!

Tsja, en dan de "beruchte" Bonte Jaopie...kruising Tink x Fries en mijn absoluut all time favorite :):) van alle paarden die ik in de loop der jaren ooit heb mogen rijden of hebben. Dat is een heeuule aparte, body and soul.
Op de foto was zijn eerste kennismaking met Khavanna, op zijn eigen verjaardag, in juli, ruim 4 jaar geleden, die toen nog echt een piepkuiken was.
Maar de LOVE was er meteen bij hem, en altijd gebleven, naar haar toe.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 05-08-14 15:10, in het totaal 2 keer bewerkt

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:34

Western :j , dressuurzadel staat haar op een of andere manier niet.

Guppie is mooi uit aan het groeien.

En als 1.68 op een pony van 1.43 past dan zal 6cm meer ook wel op een D-pony passen :D

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 14:51

Ja hoor, lekker westernrijden op je bonte pony. Ik zie jullie al helemaal gaan. Kijk dan, die oefeningen die d'r pleegmoeder nu met d'r doet: bruggetje, balkjes, een trailpony in wording. (Scheelt natuurlijk ook dat ik weet dat CC een niet onverdienstelijk westernruiter is een van de bekendste barrelracers van Nederland.) Barrelracen vind ik niet zo bij jullie passen maar western, jij als een stoere cowboy nonchalant op je paard (onderuitgezakt is ook in western not done) en een leuk bont handpaard mee en dan lekker door Nederland en aanverwante landen trekken, dat lijkt me wel wat voor jou als redelijk vrije geest.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 15:40

Dat is eigenlijk eerlijk gezegd ook wel waarom ik Khava naar CrazyCactus Ranch heb gebracht, ik had de tip over Marion van iemand gekregen en toen natuurlijk gekeken wat ze zoal had gedaan, en nog wat info hier en daar verzameld. Dat was wel indrukwekkend.
Dat CC ook bekend was met (klassiek) dressuurrijden gaf voor mij de doorslag, aangezien ik dan niet per se op western was aangewezen. Maar voor Khavanna wilde ik niet bij voorbaat deuren dichtgooien, ze is wat ze is, en ik had al zo'n beetje mijn vermoedens dat ze beter op haar plaats zou zijn in een wat free-stylerige discipline. In elk geval zag ik wel dat dit geen "opvolger voor Jaopie" zou worden, daar heeft ze de gangen ook echt niet voor, Jaopie is natuurlijk ook geen Totilas, hahaha, maar vergeleken bij Khava dus wel...

Ik voelde door de jaren heen al aankomen dat Khava in die Western richting meer op haar plaats zou zijn. Ik moet er niet aan denken dat ik haar in een prof dressuur beleringsstal had neergezet. Ze zou er doodongelukkig van geworden zijn.
Je kunt wel iets willen, maar dat moet het paard ook wel willen en kunnen.

Ik zag ogenblikkelijk tijdens het bezoek dat Khava volkomen op haar plaats was op de CrazyCactusRanch, de relaxte en informele sfeer, de persoonlijke noot naar de paarden toe, ze stond daar alsof ze nooit elders had gestaan.

Zoals jij het omschrijft @Maflinger-S en ook @Tamary, dat zou een mooie droom zijn, met Khavanna, dat zijn dingen die ik heel graag wil doen, trektochten, rondzwerven, vrijheid.... daar had ik eigenlijk "de rustige Tinker x Fries kruising" Bonte Jaopie ooit voor aangeschaft. Jaja! Die bleek toch een beetje een ander type dan voorzien. Rustig? Forget it. Dressuur rolt hem zo de benen uit, voor Western is hij niet snel genoeg, voor trektochten is hij te nerveus. Buitenrijden met hem is en blijft een uitdaging op zich.
Heel Jaopie is en blijft trouwens een uitdaging op zich.....
Daar ben ik na al die 9,5 jaren nog niet op uitgestudeerd.

Maar Khava gun ik natuurlijk haar eigen bij haar passend leven.
Daar gaan we nu langzaam wat vorm aan geven, ik ben nog niet zo vermolmd dat ik niet opensta voor andere disciplines of invalshoeken, hahaha.
Als zij blijkt Western te 'willen", dan slaan we die richting toch in?
Dat wordt dan de nieuwe uitdaging.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 15:56

Terpetijn jij kunt gemakkelijk op je paard. Ik vind haar helemaal niet zo klein. En als jij maar 62 KG weegt, dat is helemaal niet veel. Ik ben 1.74 en 68 KG en mijn merens is 1.43. Draagt me met gemak. De merens van mijn man is 1.47 en mijn man weegt 80 KG en is 1.75. Ze zijn een prachtige combinatie. Ik vind jouw paard namelijk ook stevig. Je zult zien in de toekomst dat ze nog meer uit zwaart. Ze is nog jong hé.
Ik zou haar voor jezelf houden en ik ben bijna zeker dat je daar een geweldig paard aan krijgt.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 16:27

Ik hou haar ook voor mezelf (jammer Jaopie...)

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 16:30

tamary schreef:
Western :j , dressuurzadel staat haar op een of andere manier niet.

Idd :j , beestje gaat prachtig staan met een westernzadel!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:30

Navond allemaal :D Khavanna is vandaag een grote meid geworden :D Ik heb op d'r gezeten en ze gaf er werkelijk helemaal niets om.... Stoere troel!! Ze was drukker bezig met mensen die verderop op het fietspad liepen dan met mij op d'r rug. Helaas geen foto, manlief liep naast haar. Wellicht morgen ;)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 23:32

terpentijn schreef:
Op die kleine foto lijkt ze helemaal geen kleine D-pony, moet je mij er naast zien met m'n 1.74m, dat past makkelijk! Ik vraag me dan ook af wat haar schofthoogte ECHT is, want ruim 1.40m kan dus nooit, die moet sedert mijn natte-vinger meting in ruim een half jaar dan nog aardig gegroeid zijn!

Ik zal van de week of CC wel de meetstok meegeven of er zelf langsrijden. Moet toch nog die kant op. Eens kijken hoe groot ze is. Ik zeg 1.46 :D ;)