sallandval schreef:Ik weet natuurlijk niet of een afgekeurd polopaard het beter doet op de markt dan een 'gewone' quarter, wie weet wel. In elk geval is TS dan een ervaring rijker.
Ikke wel en dat is zeer zeker een nee. Paard 1 keer verkloot hoeft een westernruiter em ook niet meer. Over het algemeen gaan westernpaarden in training bij een professionele trainer, dat kost best wel een bak geld, en dus zitten die echt niet te wachten op een paard wat als polopaard het niet gered heeft.
marymary2 schreef:Ook het trainen gezien, want heel veel weg heeft van het westernrijden.
Ik geloof een hoop maar niet dat polo trainen heel veel weg heeft van het westernrijden. De beide sporten zijn totaal verschillend ondanks dat ze beide met 1 hand rijden. In de reining wordt veel meer techniek gevraagd in stops dan een polopaard geeft. Daar is het niet zo interessant hoe het paard stopt zolang het maar snel is. Die trekken echt geen stops van een meter of 4. En een paard die techniek weer leren als deze het afgeleerd is vanwege de polotraining, ja dat is een leuke. En de andere onderdelen in de westernsport wil deze manier van rijden al helemaal niet in hun training, daar gaat het eerder op rust en alles langzaam.

Je moet het ook van de techniek kant zien. Zelfs binnen de westernsport heb je al verschil. Een paard wat goed in de reining is wordt maar zelden in de working cowhorse gebruikt. En andersom ook. En die rijden echt beide een reiningproef. Maar de corking cowhorse proef worden dus al andere eisen gesteld dan in de reining zelf. Veel minder lange stops, die paarden hebben vaak ook minder lange plates, en dat is omdat die even later achter een koe aanmoeten en dan is zon lange stop helemaal niet handig. Ze zouden die koe nl voorbij vliegen. In de rollback zit er tussen die 2 ook al verschil. Een reiner draait die op het binnenachterbeen, terwijl een workingcowhorse paard deze op het buitenachterbeen hoort te draaien. Dat zijn de dingen die ik bedoel, en daar zit ook in de polo weer verschil ten opzichte van de westernsport. En ga dat op een bepaalde manier trainen, heb je een hell of a job dat weer om te bouwen. Omdat er in de beide sporten gestopt en gedraaid wordt krijg je dus daarin dan wel problemen, terwijl een andere tak minder problemen zal geven.
goed he.
.