Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Nies_ schreef:Shocking.. Je paard loopt nu ook niet ontspannen.
Gewoon een dubbelgbroken of ongebroken water- of bustrens erin en oefenen maar.
geerke schreef:onkeltje schreef:Bedankt maralyn voor je reactie...
Zal hem vanavond ook nog een keer goed doorlezen...
Dat is het mooiste wat er is.. zonder bit.. heb ik ook al over na zitten denken...
met bit is ook prima....het is de persoon die er aan hangt die het onprettig maakt voor het paard
Citaat:Sorry, nu breekt echt mijn klomp.
Ik gaf aan dat ik niet meer wilde reageren, maar ik kan het niet laten. Heb je dan echt zo'n blok beton voor je hoofd?
alles op een rijtje wil je:
- Je paard nageeflijk laten lopen door middel van een ander bit.
- Je paard heeft veel te weinig beweging, maar dat vind je prima want je vind dit een fijne stal. (maar wel klagen dat je paard zo heet is, en als oplossing knup je er een slof aan??)
- Geen tips aan nemen, maar daar vraag je wel om.
- Geen lessen, want daar heb je geen tijd voor.
Kortom, Je wilt geen oplossing. Maar als er hier tips en adviezen komen wat nou eenmaal de juiste manier zou zijn, dan is dat totaaaaaaaal buiten jou straatje en word dat afgewimpeld.
TS; Waar ben je mee bezig en wat wil je nou bereiken? Ik snap je echt niet.
maralyn schreef:Zal het paard eerst van zijn trauma af moeten komen.
Anders is geen 1 bit prettig voor hem
geerke schreef:maralyn schreef:Zal het paard eerst van zijn trauma af moeten komen.
Anders is geen 1 bit prettig voor hem
trauma?Paard gebruikt zijn rug gewoon niet goed...ik zie niet wat dit met een bit te maken heeft.
Dit is een rijkundig probleem.TS moet leren haar paard erdoor te rijden.....de basis.Maar veel mensen slaan de basis over
VisibreTeam schreef:Paard heeft veel stress gehad las ik ergens? Misschien eens laten bekijken door iemand die verstand heeft van spieren. Stress kan namelijk enorm veel spier blokkades opleveren wanneer de stress word weggenomen. Dan lijkt er niks aan de hand, maar ondertussen is er een te hoge spierspanning waardoor een paard zijn lijf niet lekker kan gebruiken en dus last heeft van zijn lijf en zich compleet anders gaat gedragen. (verklaart misschien het hoofd omhoog en misschien ook het frisse (reactie op ongemak in lijf? )
Citaat:Niemand heeft hier wel/geen schuld aan. Het gaat hier gewoon om de verkeerde aanpak en hoe TS ervoor kan zorgen dat de problemen die zij nu heeft opgelost kunnen worden.
TS, ik heb een vijfjarige merrie, nu bijna een maand van mij. Ik heb ook de slofteugel-fout gemaakt, dan wel een paar keer en geen twee jaar... Ik heb de knoop doorgehakt om haar volledig opnieuw in te rijden.
1. ritme
2. balans
3. rechtrichten
4. nageeflijkheid (komt vanzelf als bovenstaande onderdelen er zijn)
Met deze stappen ben ik aan de slag gegaan, zonder hulpteugels, enkel gebroken koperen bustrensje en weg waren we. Gewoon nemen wat je krijgt van je paard, niet overvragen. Ik wissel nog steeds af met gecombineerde neusriem en lage neusriem, dit doet ook al heel wat Probeer oplossingen te zoeken waar je ook nog vanaf kan stappen. Afwisseling is ook erg belangrijk.
Citaat:Ik snap gewoon niet dat na vrij veel rustige en meewerkende reactie's TS doodleuk aangeeft dat ze deze stalling prima vind en naar mijn inzien dus niet echt behoefte heeft aan veranderen.
Geen verandering, betekend geen verbetering. Wat voor mij betekend --> Niet klagen.
Doe dat paard eerst eens naar buiten voordat je hem met een slof bij je probeert te houden onder het rijden
Citaat:1 ik zoek geen bit om haar nageeflijk te laten lopen.. maar een bit die zij misschien als fijner ervaart....
Citaat:maar wel dat ze wat meer gaat ontspannen en dat ze dus ook zonder slof nageeflijk gaat lopen.
Citaat:2 JIJ concludeert dat mijn paard te weinig beweging heeft, en JIJ hebt waarschijnlijk het geld wel om 300 in de maand te gaan betalen???
Citaat:En ze komen een halve dag buiten, niet iedereen heeft de mogelijkheid voor de hele dag.. hier op stal dus ook niet.
Had het ook liever anders gezien maar daar valt gewoon niks aan te veranderen.
Citaat:4 geen tijd voor lessen??? dat is in al deze berichten nog geen 1 keer genoemd!!
Citaat:Zoals ook al eerder aangegeven, ik werk 50 uur in de week.
En ik heb daarnaast ook een huishouden.
Dus meer dan 4 a 5 x in de week zit er niet in.