Angstige ruiter #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Liesbeth1994

Re: Angstige ruiter #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 14:28

Aah jammer nicky. Ik hoop met je mee,dat je donderdag kan.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:36

We gaan het zien vanmiddag of ik het aandurf :P

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 14:41

Ooeeehh,nou ik hoor het nog wel van je!

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:48

Ik ben ook benieuwd!! :j :j Vast wel toch? Haha hopen op droog weer donderdag...paard en ik zijn de laatste 2x zeiknat terug gekomen :') Paard kijkt me nu echt aan van...weet je het zeker? :') :=

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 14:52

Hahaha zie net al helemaal voor me.
Wat hebben die dieren toch humor :P

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:07

hahahha ja hè :) Heb je al gelezen dat die van Britt huilt?? :)) :')

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 15:15

Nee niet gezien :')

Polderpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:23

Vandaag weer in de bak met vier andere paarden (en ruiters := ). Vorige keer stuiterde hij echt door de bak met zoveel prikkels. Nu was hij wel gespannen en ik natuurlijk ook best, maar het ging een heel stuk beter dan vorige keer *\o/* Ik heb rustig wat gedraafd, zig zag door de bak om de rest heen. Er stond zelfs een hindernisje klaar met een balkje op de grond. Ik dacht eens te proberen hoe hij het vond om in stap erover te lopen.... neemt hij me toch een sprong :D Gek paard. Al met al viel het me niet tegen. Niet zo lang gereden, maar met een positief gevoel gestopt. Pfffffff.

Polderpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:25

SuperLiesje schreef:
We gaan het zien vanmiddag of ik het aandurf :P

En?? Ik zou het wel heel knap vinden hoor als je erop durft te stappen. Lukt het niet dan is er altijd nog een dag :j

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 19:05

Polderpaard schreef:
Vandaag weer in de bak met vier andere paarden (en ruiters := ). Vorige keer stuiterde hij echt door de bak met zoveel prikkels. Nu was hij wel gespannen en ik natuurlijk ook best, maar het ging een heel stuk beter dan vorige keer *\o/* Ik heb rustig wat gedraafd, zig zag door de bak om de rest heen. Er stond zelfs een hindernisje klaar met een balkje op de grond. Ik dacht eens te proberen hoe hij het vond om in stap erover te lopen.... neemt hij me toch een sprong :D Gek paard. Al met al viel het me niet tegen. Niet zo lang gereden, maar met een positief gevoel gestopt. Pfffffff.

Goed gedaan toch? Heeel belangrijk dat je met een positief gevoel gestopt bent! :) Hahaha...paard was overenthousiast met springen :')

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 22:54

Polderpaard schreef:

Goed zooo *\o/* weet precies hoe het voelt als paardlief ineens een sprong maakt bij een balkje. Voelde je die sprong al een beetje aankomen?of vloog je ook bijna de lucht in? :+

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 12:06

Polderpaard schreef:

Heel goed!! Ik kan daar ook zo nerveus van worden, als er meer mensen in de bak zijn! Dan let ik veel meer op wat die anderen allemaal doen dan op mijn eigen paard. Top dat je met een positief gevoel bent afgestapt!! *\o/*

Ik ben gisteren op de fries gestapt!! Vond het doodeng! Opstappen ging hartstikke goed, daarna eventjes gestapt. Zat nog weinig stuur op, en de rem doet het ook nog niet fantastisch, maar er is niks raars gebeurd gelukkig :D

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:23

super dat het zo goed ging.

Ik kan jammer genoeg zondag noch meedoen met de les, noch mee gaan wandelen. Mijn paardje wordt zaterdag ingeent en ze kunnen hier toch enkele dagen last van hebben

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 14:36

Dat kan wel kloppen, die van mij is vorige week dinsdag ingeent, en die is dezelfde dag nog verhuisd. Hij heeft de eerste 2,5 jaar van zijn leven dag en nacht buiten gestaan. Nu hij van mij is 2,5 maand snachts binnen, en nu weer dag en nacht buiten.. Hij had gister een dikke snotneus :(

Yellona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 19:53

Gisteren is er iemand met mijn paard komen rijden en ik heb ze nog nooit zo braaf geweten. De kans is groot dat zij me verder kan helpen mijn angst te overwinnen

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 20:02

Ik meld me! ;0 Ik ben niet bepaald een angsthaas, maar toch, als i met een topmak paard moet met volle vertrouwen en er komt een auto met aanhanger, vrachtwagen, tractor noem maar op *schijt ik 7 kleuren str0nt* om het zo maar eventjes te zegen.Gewoon omdat ik het zelf doodseng vind .En langs een paard lopen die nogal eens springt vind ik ok niet prettig, met 13 jaar en 1,58 lengte xD ( toch doen, ben laatst van zo kwpn tegen de poort geduwd, het die nog nooit ontmoet eerste x, kreeg de poort niet open maar er zat wel al een klein openingetje, dus paardlief rent weg mij ( tussen mijn schouderbladen) vol tegen het hek aan duwend. Had hem nog wel vast hoor:)

Polderpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 22:17

lies1994 schreef:
Polderpaard schreef:

Goed zooo *\o/* weet precies hoe het voelt als paardlief ineens een sprong maakt bij een balkje. Voelde je die sprong al een beetje aankomen?of vloog je ook bijna de lucht in? :+

Haha, nee dat viel geluklig mee :P Ik zag hem al kijken naar die balk van "wat ligt daaaaaar" :D

Bedankt allemaal voor de *\o/*

Vandaag dochter erop en het ging heel goed, lekker relaxed, tot... er een grote oplegger buiten langs de binnenbak reed en paard schrok en er van door sprong :( Gelukkig bleef dochter rustig en na even galopperen kon ze hem weer terug nemen, beugel verloren, maar er netjes op blijven zitten. Denk dat hij toch wel frisser wordt nu hij niet op de wei staat door de drassigheid. Gelukkig heeft hij wel zijn uitloopje, maar dat is toch niet hetzelfde als zijn wei. Hopen op droger weer +:)+

Polderpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 22:19

SuperLiesje schreef:
Polderpaard schreef:

Heel goed!! Ik kan daar ook zo nerveus van worden, als er meer mensen in de bak zijn! Dan let ik veel meer op wat die anderen allemaal doen dan op mijn eigen paard. Top dat je met een positief gevoel bent afgestapt!! *\o/*

Ik ben gisteren op de fries gestapt!! Vond het doodeng! Opstappen ging hartstikke goed, daarna eventjes gestapt. Zat nog weinig stuur op, en de rem doet het ook nog niet fantastisch, maar er is niks raars gebeurd gelukkig :D

Wauw Superliesje, wat goed van je *\o/* *\o/* *\o/* Eventjes is toch goed, een mooi begin hoor samen +:)+

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 22:23

ehm k ben bang geworden met springen sinds dat het bijna me leven heeft gekost:
paard weigert voor een hindernis van 1.10 dus ik bezig met weer goed tegaan zitten
en hem om te draaien, gaat meneer als nog springen dus ik vlieg naar voren en kom
tussen haar benen terecht: cap in 2e gebroken(was ik blij dat ik me cap op had anders
was me hoofd wel misschien door midden) uiteindelijk cap van de manege geleend en
toch de springwedstrijd afgemaakt, k was uiteindelijk wel blij dat ik het heb gedaan

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:37

wow, had je er verder iets aan overgehouden, want vaak voel je dit pas later

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:42

:oo Zoo he!! Ja ben ook benieuwd of je er wat aan over gehouden hebt? Goed dat je het toch afgemaakt hebt. En nu? durf je helemaal niet meer te springen?

@Polderpaard: Jeetje! Tja dat blijft spannend natuurlijk die opleggers. Goed dat je dochter is blijven zitten. Kan zijn dat hij wat frisser is hoor,daardoor. Misschien longeren voor het rijden?

Polderpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 18:41

Nicky84 schreef:
:oo Zoo he!! Ja ben ook benieuwd of je er wat aan over gehouden hebt? Goed dat je het toch afgemaakt hebt. En nu? durf je helemaal niet meer te springen?

@Polderpaard: Jeetje! Tja dat blijft spannend natuurlijk die opleggers. Goed dat je dochter is blijven zitten. Kan zijn dat hij wat frisser is hoor,daardoor. Misschien longeren voor het rijden?

Dat is inderdaad een optie, eerst even longeren. Misschien helpt hem dat een beetje relaxen. Ga ik eens uitproberen +:)+

Polderpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 18:42

liefpaardjee schreef:
ehm k ben bang geworden met springen sinds dat het bijna me leven heeft gekost:
paard weigert voor een hindernis van 1.10 dus ik bezig met weer goed tegaan zitten
en hem om te draaien, gaat meneer als nog springen dus ik vlieg naar voren en kom
tussen haar benen terecht: cap in 2e gebroken(was ik blij dat ik me cap op had anders
was me hoofd wel misschien door midden) uiteindelijk cap van de manege geleend en
toch de springwedstrijd afgemaakt, k was uiteindelijk wel blij dat ik het heb gedaan

Een nare ervaring zeg :( kan me goed voorstellen dat je bang bent geworden om te springen. Spring je nu helemaal niet meer en heb je verder met rijden geen angst?

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 19:04

Zeker een nare ervaring zeg :( Ik zou ook niet meer durven springen!

Gister weer even op fries gezeten, was al iets rustiger dit keer :)

Yellona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 19:11

Springen durf ik ook niet echt.
Paar weken terug wel eens 80 cm gesprongen met ervaren paardje van iemand.