ervaringen gevraagd voor paarden die tongproblemen hebben

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:42

Oh, ik geloof rustig dat als je er een panty omknoopt, die tong in zn mondje blijft. Dat lijkt me heel duidelijk.

Feit is alleen wel dat je aan symptoombestrijding doet. Het is een beetje als: er zit een vlek in het tapijt. Je zou het tapijt kunnen reinigen, maar dat is lastig en duurt lang en is misschien wel duur, of je kan er een kleedje overheen leggen of de tafel verschuiven. Probleem lijkt opgelost, want je ziet de vlek niet meer, maar die is er nog wel!

Je kan er dus wel een panty omknopen, maar daarmee los je de oorzaak van het hele probleem, het WAAROM van het uitsteken van de tong, niet op.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 22:44

oke dan ga ik er mee stoppen vanaf morgen ,maar ik hoop dan echt dat jullie gelijk hebben :j dat het weg kan gaan zonder dat ik
die panty hoef te gebruiken. ik merk wel dat mijn paard zonder hulpteugel veel beter loopt als met hulpteugel.

Mindfields

Re: ervaringen gevraagd voor paarden die tongproblemen hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:46

Lieve TS.....ik heb je nu al ZO ontelbaar vaak verteld dat ik meerdere paarden heb geholpen van een tongprobleem af te komen......ZONDER PANTY. Gewoon door de ruiter te leren hoe je nou eigenlijk goed rijdt. Dus dit is geen nieuws voor je toch? Het kan gewoon opgelost worden zonder panty.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:47

Maak je morgen even een foto van je paard?
Eventueel met panty en zonder panty.

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:48

Fijn dat je in elk geval weer openstaat voor discussie! Dat mag toch ook weer even gezegd worden.
Als je de panty eraf haalt, zal je pony zn tong hoogstwaarschijnlijk weer uitsteken. Even terugwerkend naar mijn vloerkleedvoorbeeld: je hebt er een tafel bovengeschoven de afgelopen tijd, maar die vlek is er nog steeds.

Lees je topics nog eens na en haal daar de echte tips uit (vooral die van Mindfields bijvoorbeeld). Ben benieuwd of zij je nog steeds zou willen helpen, want dat zou wel echt een uitkomst zijn. Al is het maar om het eens op een andere manier te proberen. Baat het niet, dan schaadt dit in elk geval niet (en een panty wel, dat kan ik je beloven).

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:51

dior_bokt schreef:
oke dan ga ik er mee stoppen vanaf morgen ,maar ik hoop dan echt dat jullie gelijk hebben :j dat het weg kan gaan zonder dat ik
die panty hoef te gebruiken. ik merk wel dat mijn paard zonder hulpteugel veel beter loopt als met hulpteugel.

Vind je het erg als ik weinig vertrouwen in je heb.
Je heb nl al een paar x gezegd dat je niet meer met panty rijdt. Dat was dus niet waar want je gaat er morgen pas mee stoppen.
Je spreekt jezelf constant tegen.

Het gaat werken zonder panty. Als JIJ anders gaat rijden. Snap nog steeds niet dat je die les van mindfields niet aan neemt.
Lijkt wel alsof je niet geholpen wilt worden.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 22:59

mischien als je zelf je vaak in je leven voor de gek gehouden bent geworden door mensen ,dat heeft niet alleen met paarden te maken maar ook met andere dingen
Dat je daarom mischien geen vetrouwen meer hebt in andere mensen zo als ik dus. mischien dat jullie het dan snappen
waarom ik niet snel van dingen wil wisselen

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 23:08

Dat begrijp ik en dat is ook niet leuk.
Maar je opent zelf de topics. Stel je er dan ook voor open.
De meeste willen alleen maar helpen.

Na 5 topics moet er wel een lichtje gaan branden toch ;)
Probeer iets met de tips te doen.
En dan met name die van mindfields. Die is hier denk ik het beste in!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 23:09

Ik snap wel wat je bedoelt, maar je bent niet alleen, je hebt ook verantwoording af te leggen aan je paard, die bij alles wat hiervoor geprobeerd is, alleen maar meer pijn en stress heeft ervaren. Dus voor je paard moet je keuzes maken die goed voor hem zijn. dat ze dan wat minder goed voor jou zijn is eigenlijk dan gewoon heel jammer, maar het is niet anders. paard moet altijd op nummer 1 staan.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 23:15

Mindfields schreef:
Ik snap wel wat je bedoelt, maar je bent niet alleen, je hebt ook verantwoording af te leggen aan je paard, die bij alles wat hiervoor geprobeerd is, alleen maar meer pijn en stress heeft ervaren. Dus voor je paard moet je keuzes maken die goed voor hem zijn. dat ze dan wat minder goed voor jou zijn is eigenlijk dan gewoon heel jammer, maar het is niet anders. paard moet altijd op nummer 1 staan.

Ik ga wat meer aan mijn paard denken :(:) en wat minder aan me zelf
Ik zit nog te denken hoe ik mijn lesgever kan afzegen :o

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 23:16

dat is niet zo moeilijk.....bedankt en tot ziens....

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 23:17

Dat het niet gaat werken.
Dat zijn manier van doen niet aansluit op een paardwaardig bestaan.

Gewoon simpel:
Het werkt/klikt niet.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 23:24

Je kan ook gewoon zeggen: "Het is niet de weg die ik wil gaan met dit paard, ik heb er geen goed gevoel meer bij. Sorry maar ik wil met de lessen stoppen." Dan hou je het bij jezelf en zeg je niks raars. TS ik hoop echt dat je dit doorzet en een andere weg gaat zoeken, want dan heb ik me niet voor niks al die tijd zitten opvreten(en toch rustig blijven, netjes een stukje typen...en weer allerlei rare reacties lezen, waarop ik me weer zat op te vreten, toch rustig blijven....weer een net stukje typen in de hoop dat het toch ergens bij je binnen zou komen etc etc etc.). We willen je alleen maar helpen, en vooral zorgen dat je paard zich weer fijn gaat voelen bij het rijden. Als je de juiste weg gaat vinden kun je veel bereiken, maar de wegen die je tot nu toe bewandeld hebt, lopen allemaal dood. Hopelijk zie je dat nu zelf echt in en gaan jij en je paard straks echt genieten van elkaar. Als je dat echt doet, doe ik een vreugdedansje voor je.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 08:07

Ik wil de iets positievere sfeer in het topic niet verpesten, maar er zijn veel dingen waarin de TS zichzelf tegenspreekt.
-Nu is het weer dat ze niet meer met panty gaat rijden, 3 bladzijden geleden was het nog dat ze niet zonder MAG rijden
-Opeens komt nu het verhaal dat ze met deze instructeur gaat stoppen maar dat er nog lessen betaald zijn. Mag dat nu opeens van de eigenaar dan????
-En in andere topics vertelt TS dat haar paard een hele dikke tong heeft en in dit topic pest het paard haar gewoon????

Oh ja...sinds wanneer mag een 13-jarige om twaalf uur 's nachts computeren??

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 08:30

Mindfields schreef:
Oh gosh nu krijg ik een dreigpb van TS met dat ze het niet vindt kunnen dat ik haar een paardenmishandelaar noem. Zucht.

sorry mindfields en dior bter opletten want dat was IK die dat zei en niet mindfields.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 08:33

dior_bokt schreef:
volgens jullie zit het allemaal zo in elkaar de intructeur weg doen de panty weg doen en de hulpteugels weg doen.
En anders gaan rijden leren rijden :j

hehehe begin je het te begrijpen nu nog doen maar ja dat betwijfel ik want dat mag weer niet van de instructeur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 09:42

Heb het héle topic doorgelezen.
TS: doe wat je zegt. Gooi de panties weg, vertel de instructeur dat hij een hondenlul is, en een dierenbeul, en spreek lessen af met Mindfields. Mocht dat te duur voor je zijn, mag ze mij de rekening doen.
En dan hoop ik dat je leert luisteren naar je paard, dat je hem leert begrijpen, en dat je eerlijk, vriendelijk en liefdevol met hem om zult gaan. Dan gaat hij werkelijk voor je door het vuur, en zul je hem tegen zichzelf moeten beschermen omdat hij alles wel wil, voor een baasje waar hij dol op is.

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 10:20

Zo, dit topic is de goede kant opgegaan vannacht/vanmorgen. Ben benieuwd hoe het de komende tijd gaat TS. En hoop echt dat je de hulp van Mindfields en het hele royale aanbod van Yamcha aanneemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 11:30

dior_bokt schreef:
Mindfields schreef:

Ik ga wat meer aan mijn paard denken :(:) en wat minder aan me zelf
Ik zit nog te denken hoe ik mijn lesgever kan afzegen :o

Wow, gewoon zeggen dat je het anders wil...doen!! Enne Mindfields is echt de moeite hoor. Er zal een wereld voor je open gaan.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 11:41

Ik spreek soms me zelf wel tegen ja omdat ik het soms ook gewoon niet meer weet wat ik er aan moet gaan doen
De lessen zijn klaar nu bij hem , Hij snapte het niet maar dat is niet mijn probleem meer ;)
Hij had zijn tong er al uit toen ik het hoofdstel had om gedaan , maar ik ga mij er niet meer zo druk om maken want ik maak alleen me zelf maar gek
Om er elke keer weer op te gaan reageren als hij zijn tong er uit heeft hangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 11:46

Misschien is dat altijd al zo geweest? Misschien heeft hij een dikke en lange tong? Staat hij ook wel eens zo zonder dat hij wordt gereden?

Ik heb vroeger een pony gekend die dat altijd deed, meisje reed hem gewoon met zijn tong eruit, zijn tong was zo dat hij er makkelijk uithing...was schoonheidsfoutje, niet op te lossen.

Maar oorzaak ontdekken is altijd nodig, als hoofdstel voor paard al associatie is om tong er uit te hangen, dan heeft hij serieus pijn in/aan/onder de tong...wellicht spier die met tong verbonden is.

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 11:49

russel schreef:
Misschien is dat altijd al zo geweest? Misschien heeft hij een dikke en lange tong? Staat hij ook wel eens zo zonder dat hij wordt gereden?

Ik heb vroeger een pony gekend die dat altijd deed, meisje reed hem gewoon met zijn tong eruit, zijn tong was zo dat hij er makkelijk uithing...was schoonheidsfoutje, niet op te lossen.

Maar oorzaak ontdekken is altijd nodig, als hoofdstel voor paard al associatie is om tong er uit te hangen, dan heeft hij serieus pijn in/aan/onder de tong...wellicht spier die met tong verbonden is.

Oke bedankt Ik ga even aan iemand vragen die er verstand van heeft. of er bij hem spiertje pijn doet die in zijn tong zit
Hij heeft een dikke en lange tong

dior_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 12:16

Kinke Ik wil de iets positievere sfeer in het topic niet verpesten, maar er zijn veel dingen waarin de TS zichzelf tegenspreekt.
-Nu is het weer dat ze niet meer met panty gaat rijden, 3 bladzijden geleden was het nog dat ze niet zonder MAG rijden
-Opeens komt nu het verhaal dat ze met deze instructeur gaat stoppen maar dat er nog lessen betaald zijn. Mag dat nu opeens van de eigenaar dan????
-En in andere topics vertelt TS dat haar paard een hele dikke tong heeft en in dit topic pest het paard haar gewoon????

Kinke ik lesde al best lang bij hem hoor.
Ik mag met dit paard lessen van de eigenaar , alleen niet bij twee verschilende mensen
Ik had het idee dat het paard mij pesten ja , maar ik weet zelf ook wel dat hij het niet voor de lol gaat doen
En daarom probeer ik uit te zoeken waarom hij met zijn tong naar buiten gaat lopen
En het wel of niet met panty gaan rijden daar ga ik niet over . die paar keren dat hij zonder de panty loopte dat mocht eigenlijk niet maar dat had ik toch gedaan. :+

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 12:39

Gewoon bij mindfields gaan lessen, denk dat paard en jijzelf daar heel blij van worden :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 13:08

Ik vraag me trouwens af waarom je niet hebt gereageerd op het enorm lieve aanbod van Yamcha betreffende Mindfields? Ik zou een gat in de lucht springen en door het hele topic stuiteren.