Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

dior_bokt schreef:oke dan ga ik er mee stoppen vanaf morgen ,maar ik hoop dan echt dat jullie gelijk hebbendat het weg kan gaan zonder dat ik
die panty hoef te gebruiken. ik merk wel dat mijn paard zonder hulpteugel veel beter loopt als met hulpteugel.

Mindfields schreef:Ik snap wel wat je bedoelt, maar je bent niet alleen, je hebt ook verantwoording af te leggen aan je paard, die bij alles wat hiervoor geprobeerd is, alleen maar meer pijn en stress heeft ervaren. Dus voor je paard moet je keuzes maken die goed voor hem zijn. dat ze dan wat minder goed voor jou zijn is eigenlijk dan gewoon heel jammer, maar het is niet anders. paard moet altijd op nummer 1 staan.
en wat minder aan me zelf

dior_bokt schreef:Mindfields schreef:Ik snap wel wat je bedoelt, maar je bent niet alleen, je hebt ook verantwoording af te leggen aan je paard, die bij alles wat hiervoor geprobeerd is, alleen maar meer pijn en stress heeft ervaren. Dus voor je paard moet je keuzes maken die goed voor hem zijn. dat ze dan wat minder goed voor jou zijn is eigenlijk dan gewoon heel jammer, maar het is niet anders. paard moet altijd op nummer 1 staan.
Ik ga wat meer aan mijn paard denkenen wat minder aan me zelf
Ik zit nog te denken hoe ik mijn lesgever kan afzegen
russel schreef:Misschien is dat altijd al zo geweest? Misschien heeft hij een dikke en lange tong? Staat hij ook wel eens zo zonder dat hij wordt gereden?
Ik heb vroeger een pony gekend die dat altijd deed, meisje reed hem gewoon met zijn tong eruit, zijn tong was zo dat hij er makkelijk uithing...was schoonheidsfoutje, niet op te lossen.
Maar oorzaak ontdekken is altijd nodig, als hoofdstel voor paard al associatie is om tong er uit te hangen, dan heeft hij serieus pijn in/aan/onder de tong...wellicht spier die met tong verbonden is.