Pff, ik krijg die buitenstelling er gewoon níet uit.. tips?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 18:01

Skygirl schreef:
Ik zeg toch ook als het een recente foto is. ;) en ja dat kan. Ik ken iemand die onderzoek heeft gedaan naar overgewicht bij paarden en dit is een heel goede graadmeter. Alles wat boven dat bot bij dek kont uit komt is vet, nooit spier. Als er echt 2 billen op de billen vormen is er sprake van een vet paard.

Maar goed dit is een foto uit 2010, dus weet niet hoe het nu is.

Dit is echt de grootste onzin die ik ooit heb gehoord. Mijn welsh cob heeft ook "hartjes" billen maar is op zeker niet te dik. Verre van dat. Is gewoon zo gebouwd, maar dat zul je bij KWPN-ers niet zoveel tegenkomen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 18:04

Babootje schreef:
Skygirl schreef:
Ik zeg toch ook als het een recente foto is. ;) en ja dat kan. Ik ken iemand die onderzoek heeft gedaan naar overgewicht bij paarden en dit is een heel goede graadmeter. Alles wat boven dat bot bij dek kont uit komt is vet, nooit spier. Als er echt 2 billen op de billen vormen is er sprake van een vet paard.

Dit is echt de grootste onzin die ik ooit heb gehoord. Mijn welsh cob heeft ook "hartjes" billen maar is op zeker niet te dik. Verre van dat. Is gewoon zo gebouwd, maar dat zul je bij KWPN-ers niet zoveel tegenkomen.

Het is wel een graatmeter om te zien of een paard te dik is. Enkel kijk je niet alleen naar de billen, je kijkt ook naar de hals, schouders, rug en buik en dus ook naar de kont. Je neemt daar het gemiddelde van en dan heb je een goede graatmeter of je paard te dik is. Als jouw paard op de andere punten goed zit en enkel de kont niet goed zit, dan kan zijn conditie toch goed zijn.

Het wordt duidelijk uitgelegd in dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=QgQMA5iACyU en http://www.voervergelijk.nl/kennisbank

We dwalen trouwens wel af van het topic, dus ik houd verder op over te dik enz, het is nu wel duidelijk.
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 01-09-11 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 18:06

Babootje schreef:
Skygirl schreef:

Nou het is iig wel vet en geen spier. ;)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 18:06

Janine1990 schreef:
Pauline schreef:
Iig een osteo en een instructeur las ik?

Ohja... Ja, dat kan je professioneel noemen, maar bij mij valt dat niet onder die noemer, hooguit deskundig, maar dat kan je je van menig ORUN instructeur ook wel afvragen.
Vandaar mijn vraag.

Ja hahaha, in dat laatste heb je zeker gelijk.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 18:09

capopjekop schreef:
Het is wel een graatmeter om te zien of een paard te dik is. Enkel kijk je niet alleen naar de billen, je kijkt ook naar de hals, schouders, rug en buik en dus ook naar de kont. Je neemt daar het gemiddelde van en dan heb je een goede graatmeter of je paard te dik is. Als jouw paard op de andere punten goed zit en enkel de kont niet goed zit, dan kan zijn conditie toch goed zijn.

Het wordt duidelijk uitgelegd in dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=QgQMA5iACyU en http://www.voervergelijk.nl/kennisbank

We dwalen trouwens wel af van het topic, dus ik houd verder op over te dik enz, het is nu wel duidelijk.

Ja natuurlijk, maar lijkt me gewoon niet dat de rest wel heel slank is als die billen er al zo uit zien.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 18:09

Skygirl schreef:

Wat het ook is, het is zeker geen graadmeter om af te vallen. Mijn pony heeft laatste week op een erg slechte wei gestaan, waar hij enorm is afgevallen (en hij was al niet dik). Heb ik hem dus gauw vanaf gehaald. Nu is hij dus erg dun en heeft nog steeds die billen. Conclusie: dit is dus onzin.

Babootje

Re: Pff, ik krijg die buitenstelling er gewoon níet uit.. tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 18:11

Jennifer Lopez heeft ook een flinke kont, maar is verder toch mooi slank.... Wordt nog steeds gezien als 1 van de mooiste vrouwen van de wereld.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 18:12

Babootje schreef:
Skygirl schreef:

Wat het ook is, het is zeker geen graadmeter om af te vallen. Mijn pony heeft laatste week op een erg slechte wei gestaan, waar hij enorm is afgevallen (en hij was al niet dik). Heb ik hem dus gauw vanaf gehaald. Nu is hij dus erg dun en heeft nog steeds die billen. Conclusie: dit is dus onzin.

Ja zo snel kun je dat ook concluderen. :') heb hier ook een paard op stal staan die nu supermager is en die heeft die vetjes ook heel lang gehad. Hangt gewoon van hun vetverdeling af. En ik neem aan dat jouw pony dat niet heeft in dezelfde mate als Kim.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 18:12

Gespierd ook..... :D :D :D :D :D

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 18:13

Babootje schreef:
Jennifer Lopez heeft ook een flinke kont, maar is verder toch mooi slank.... Wordt nog steeds gezien als 1 van de mooiste vrouwen van de wereld.

Dat is toch ook echt vet en geen spier bij haar. ;) \Volgens mij heb je mijn berichten gewoon niet helemaal goed gelezen.

Ja ook een deel spier, maar mannen hebben nooit zulke billen hoor..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 18:14

Skygirl schreef:
Ja zo snel kun je dat ook concluderen. :') heb hier ook een paard op stal staan die nu supermager is en die heeft die vetjes ook heel lang gehad. Hangt gewoon van hun vetverdeling af. En ik neem aan dat jouw pony dat niet heeft in dezelfde mate als Kim.

Meisje, hij is nooit vet geweest. Ga nou niet wetenschappelijk lopen doen. Ieder paard is toch anders gebouwd. Je kunt een koudbloed of een welshcob toch niet vergelijken met een KWPN-er. Nogmaals: onzin, echt. Geef nou maar toe.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 18:14

Skygirl schreef:
Dat is toch ook echt vet en geen spier bij haar. ;) \Volgens mij heb je mijn berichten gewoon niet helemaal goed gelezen.

Hahaha, ooit naar een neger gekeken?

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 18:16

Babootje schreef:
Skygirl schreef:

Hahaha, ooit naar een neger gekeken?

Ja dat is vet.

En ik zeg niet dat ze per definitie te dik zijn als ze dat hebben. Ga maar eerst een leren lezen meisje voordat je gaat roepen dat het onzin is. Ik zeg alleen dat het vet is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 18:18

Babootje schreef:
Skygirl schreef:

Meisje, hij is nooit vet geweest. Ga nou niet wetenschappelijk lopen doen. Ieder paard is toch anders gebouwd. Je kunt een koudbloed of een welshcob toch niet vergelijken met een KWPN-er. Nogmaals: onzin, echt. Geef nou maar toe.

Kom eens met onderbouwing want ondanks dat je welsh niet extreem vet is, is hij ook echt niet mager als het die zwarte is, als de billen zo uit steken, heeft hij daar gewoon vet zitten. En mijn kwpn merrie is van zichzelf zwaarder gebouwd dan jouw welsh dus kom niet af met "Het is geen kwpn'er" :D Een haflinger die mooi op gewicht is heeft dat ook niet.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 18:26

Jongens, ga de discussie wel vet/niet vet anders ergens anders voeren? Maak er bijvoorbeeld een discussietopic van. Dit topic is er niet voor bedoeld.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 21:15

Amen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 22:30

Ja, ik geef t toe n beetje of topic. Maarre Ik vind Kim dus niet veel te dik! Hoort bij t ras. Maar das mijn mening.