slofteugel te strak?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 19:24

moelly schreef:
lovemario schreef:
moelly, t is helaas niet mijn paard. deze rijd ik voor mensen. ( die weten er van )
dus ik ga niet zomaar vanalles kopen, aangezien ik hem binnenkort niet meer rijd ( ja voor een paar keer per week )

oké, nee dan snap ik het.
Misschien willen die mensen dat wel?
En anders is er op marktplaats ook nog genoeg te koop..

Ik heb er destijds een van een vriendin te leen gekregen..

Maar ik zou als het even kan niet verder gaan met slofteugel..

ik ga het wel met ze bespreken :)

ik rij nu ook niet meer met slof. 1was ff eenmalig :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:25

Als het niks lichamelijks is dan ligt het vaak aan het rijden.
Paardrijden kan zo fijn zijn, ik zie echt niet waarom er mensen zijn die een blok voor hun hoofd houden en dat niet willen.

Miekemuis_: Met correcte dressuur zorg je er juist voor dat je het paard kan berijden en dat het paard toch gezond blijft. Daar beschadig je zijn rug dus niet mee.
Maar dan moet er niks afgedwongen worden, ontspanning valt ook niet af te dwingen, wanneer dat wel gebeurt beschadig je het paard inderdaad.

Bloem24

Re: slofteugel te strak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:27

Je hebt het maar over de correcte dressuur.. WAT is de correctie dressuur in jou ogen precies? Overigens reageer je ook niet op mijn andere post naar jou waar je mensen dus beschuldigd niet om hun paard te geven.

dazzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:28

denk dat half nederland wel kan stoppen met rijden als er zoals air geredeneerd word, wat een flauwe kul allemaal. 9 van de 10 paarden zijn wel scheef of zitten vast, als je er een fysio of ostheopaat naar laat kijken, als dat allemaal door de ruiters komt snap ik niet dat er geen verbod op paardrijden is. of gewoon geen mensen meer bij een paard laten tot ze net zoveel verstand als air hebben :')

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 19:29

haha dazzy, idd, gewoon een verbod voor het paardrijden, tenzij onder begeleiding van air :')

dazzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:30

ja inderdaad, kan wel stoppen met studeren of werken, krijgt het druk met paardrijdend nederland :D

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:30

;) denk dat we de partij voor de dieren maar even in moeten schakelen

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 19:30

mick dat is ook een goed idee :j

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:31

ja als zwientje tik niet meer mag, moeten ze het paardrijden ook maar afschaffen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:38

JoycexLynn12 schreef:
Je hebt het maar over de correcte dressuur.. WAT is de correctie dressuur in jou ogen precies? Overigens reageer je ook niet op mijn andere post naar jou waar je mensen dus beschuldigd niet om hun paard te geven.

Het is niet in mijn ogen. Het is wat IS correcte dressuur. Ik zou zeggen: zoek het op. Het valt niet in 1 zin samen te vatten. Zoek eens op Skala der ausbildung. Staat misschien ook wel op de wiki van bokt.

En daar heb ik op gereageerd :)

Vinden jullie het nou zelf niet raar dat je liever de schuld bij het paard legt, en geloof dat een paard je pest dan dat een paard je alleen dingen aangeeft :?

Waarom willen jullie niet rijden op een fijnere manier, dat je geen gevecht hoeft aan te gaan met je paard?

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 19:40

air, ik ga direct bitloos rijden ;)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:41

oh dus jij beweerd dat ik mijn paard pijn laat lijden en niet in harmonie fijn wil rijden?
ik leg de schuld al helemaal niet bij mijn paard ik weet prima zat wat mijn fouten en zwakheden zijn.

Dus dat je beweerd dat "jullie" wel te verstaan wij dat doen, beetje sneu :') we zijn niet allemaal zoals jij
Laatst bijgewerkt door NienSCHaap op 18-08-11 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:42

Waar hoor je mij zeggen dat dat ik niet fijn rijd? Mijn paard loopt momenteel de sterren van de hemel, gaat als totilas in het bruin door de bak heen en nee, omdat ik nu train voor mijn L2 wedstrijd hoef ik geen slof.

ALS ik met slof rijd is dat gewoon om het schouderbinnenwaarts wat meer door te oefenen.

Vind het alleen apart dat als jij zoveel van paarden afweet je dus blijkbaar niet weet dat sommige paarden hun dag soms niet hebben, en nee dan hoef je er niet meteen een slof omheen te hangen, maar je doet nu net alsof alle bokkers die eens een slof pakken een paard hebben die dingen probeert aan te geven enz.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:42

Lovemario: Waarom geef je geen argument? Je geeft toch om je paard, dat betekend toch dat je nadenkt over de dingen die je doet? Dan zou het toch geen moeilijke vraag moeten zijn?

Waarom haal je er dingen bij die hier helemaal niet van toepassing zijn?

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:43

Ik vind 't niet fair dat air zo wordt afgekraakt. Ze komt bij mij over als iemand die weet waar ze over praat. Er is heel veel mis met de dressuur in Nederland. Er zijn zoveel mensen die hun paard in de krul trekken, en jury's die daar nog winstpunten voor geven ook. Meestal komen die ruiters zichzelf wel tegen als ze een hoger niveau bereiken.

Maar de basis is zo belangrijk. Wie rijd er nu nog voorwaarts/neerwaarts? Een slof zou ik niet zo snel gebruiken, misschien voor extra controle met een buitenrit maar zeker niet met dressuur.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:44

JoycexLynn12 schreef:
Waar hoor je mij zeggen dat dat ik niet fijn rijd? Mijn paard loopt momenteel de sterren van de hemel, gaat als totilas in het bruin door de bak heen en nee, omdat ik nu train voor mijn L2 wedstrijd hoef ik geen slof.

ALS ik met slof rijd is dat gewoon om het schouderbinnenwaarts wat meer door te oefenen.

Vind het alleen apart dat als jij zoveel van paarden afweet je dus blijkbaar niet weet dat sommige paarden hun dag soms niet hebben, en nee dan hoef je er niet meteen een slof omheen te hangen, maar je doet nu net alsof alle bokkers die eens een slof pakken een paard hebben die dingen probeert aan te geven enz.

Jij kan vinden dat je fijn rijdt, maar is het voor je paard ook fijn als ie gedwongen in de krul moet lopen? Hij knikt in bij de verkeerde halswervel, dat is geen nageeflijkheid.
Dat is niet pmdat ik dat zeg, dat is gewoon wat nageeflijkheid is.
Daarnaast neem je de rol van TS een beetje over. Het is niet jouw topic.

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 19:44

ik rij ook nog gewoon voorwaardsneerwaards met de paarden die ik rij. zowiezo het eerst half uur, en dan pak ik ze wat meer op :)

maar is het normaal dat er word gezegt dat je niet om je paard geeft???

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:45

Natuurlijk zal Air een punt hebben maar ik vind dat zij een hele groep betrekt tot 1 bepaald standpunt, namelijk háár mening.

Ik voel me aangesproken als zij zegt dat ik niet meer om mijn paard geef omdat ik met slof rijd.

En ik rijd voorwaarts en neerwaarts! :D

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:46

JoycexLynn12 schreef:
Natuurlijk zal Air een punt hebben maar ik vind dat zij een hele groep betrekt tot 1 bepaald standpunt, namelijk háár mening.

Ik voel me aangesproken als zij zegt dat ik niet meer om mijn paard geef omdat ik met slof rijd.

En ik rijd voorwaarts en neerwaarts! :D

Oke dat is voor mij verwoord, (hoef ik dat niet meer te doen) :D

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:47

Als je daadwerkelijk voorwaarts-neerwaarts rijd, en je paard is 100% gezond, waar komt het staken dan vandaan? Komt dat zomaar uit de lucht vallen?

Gineke
Woonplaats: Vlakbij de Drunense Duinen, de Efteling en mijn pony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:47

Ohoh, kienders, maar nou niet zo'n ruzie!!

Ik ben ook niet van de slof omdat ik t een veel te zwaar hulpmiddel vind en omdat mensen vaak niet in de gaten hebben wat zo'n touwtje doet (zie als je wilt mn eerdere post in dit topic).

Maar air, op deze manier luistert er echt niemand naar je en jaag je alleen maar iedereen hier tegen je in het harnas.

Zo, volgens mij heb ik nu wel zo'n beetje iedereen tegen mezelf in het harnas gejaagd, behalve misschien Benfan :P

benfan, help!

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:48

Ook mensen die hun paard in de krul trekken geven om hun paard. Meestal is het onwetendheid.

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 19:49

@gineke, tuurlijk, het is niet de beste oplossing, maar als het gewoon gevaarlijk word heb je soms weinig keus.

toch bedankt voor je reactie :)

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 19:49

Citaat:
Jij kan vinden dat je fijn rijdt, maar is het voor je paard ook fijn als ie gedwongen in de krul moet lopen? Hij knikt in bij de verkeerde halswervel, dat is geen nageeflijkheid.
Dat is niet pmdat ik dat zeg, dat is gewoon wat nageeflijkheid is.
Daarnaast neem je de rol van TS een beetje over. Het is niet jouw topic.

*probeert zich in te houden*

Dus wat jij nu zegt is ik mijn paard gedwongen in de krul trek? Jeetje, je weet echt niet waar je het over hebt, iig niet nu tegenover mij.

Mijn paard is een paard wat prima nageeflijk loopt, zowel in de oprichting als lang en laag en goh, ook nog eens over de rug! *\o/*

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 19:49

merenque schreef:
Ook mensen die hun paard in de krul trekken geven om hun paard. Meestal is het onwetendheid.

nee dat kan niet, want je doet het paard dan pijn, en als jej e paard pijn doet geef je er niet om :n