wat te doen bij steigerend paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 11:04

piezze schreef:
Klinkt als een trots dier. Ik zou die zweep eens thuis laten en op een andere manier met je paard omgaan. Iets meer vertrouwen begrip doet vaak wonderen. De fouten kan je meestal bij de ruiter vinden. Sommige paarden pikken geen hardhandige behandeling, daar zul je je dan bij neer moeten leggen en je eigen gedrag veranderen of het paard verkopen aan een kundiger persoon (voordat ze helemaal flipt).

Dank je, eindelijk lees ik wat zinnigs

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 11:20

Helemaal mee eens!
maikeltje schreef:
piezze schreef:
een ei hoort erbij Maikeltje!

En zo is het maar net. Ik weet er nog eentje voor de ECHTE stuntvrouw: een waterballon -:)

Komop mensen. Steigeren is ofwel verzet en dat wil zeggen dat er iets in de opleiding van het paard scheef is gegaan dus dan kun je het beste van voren af aan beginnen.
Ofwel er is een ander probleem, tanden, rug, weet ik veel wat. Maar een paard steigert niet om gewoon een beetje te kwallen.

VD_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:52

nog meer?"

ik zou persoonlijk (zoals ik al zei) mijn handen naar voren leggen en zelf laten kiezens wat hij doet (of is het een drukke weg?)

Geryon

Re: wat te doen bij steigerend paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:38

Heb ik ook last van met het paardje wat ik nu rijd. Heel snel pissig. Als hij niet reageert op mijn been en ik geef wat harder been, gaat ie al rechtop staan... Geef ik hem een schop, wordt het nog erger en geef ik hem een klap op zijn kop word ie of nog bozer, of gaat ie spinnen, of het doet hem niks.

Op een gegeven moment even genegeerd en mijn hulpen zo minimaal maken. Het paard is nou eenmaal zo en daar moet ik mij een beetje aan aanpassen. Hij tolereert nu steeds meer van mij zonder boos te worden en heeft al een tijdje niet meer gestijgert. Hij trapt nu naar mijn benen of hapt naar mijn benen als ie boos is, maar steigeren gelukkig niet meer.