Trennie schreef:BonaFide schreef:Aangezien we een controle hebben laten doen door de dierenarts
hij begrijpt wat er gevraagd wordt, hij is nu 5 maanden ingereden
ik beleer meerdere paarden en rij ZZ.
Mijn instructeur is niet dom, die rijdt ZZ springen Z2 dressuur..
M'n tuig past.
Tsja, je vraagt het op bokt.
Dramgedrag of vervelende paarden bestaan niet in de optiek van de gemiddelde bokker.![]()
Maar goed: Dat zijn dan vaak mensen die zelf op hele rustige, brave paarden rijden en vaak heel mooi kunnen praten in theorie, maar in de praktijk er geen kaas van gegeten hebben. Dan ligt het voor de hand dat het iets medisch MOET zijn of je hebt geen goede instructie of je bent een slechte ruiter...
Dat is nl een erg mooi excuus...![]()
En intussen heb je nog geen bruikbare tips...
Wat ik er eventueel over kan zeggen, afgaande op je verhaal: toch door blijven zetten en er bedacht op zijn op het moment dat hij wil gaan bokken.
Hoofd omhoog, desnoods trekken en vooruit rijden.
Dan kan hij niet meer bokken.
Want het klinkt mij in de oren dat hij idd verkeerd gedrag heeft aangeleerd en dit nu dus weer moet afleren.
Want er zijn wel degelijk paarden met karakter en pit die het er om doen of verkeerd gedrag hebben aangeleerd zonder gelijk pijn te hebben oid.
Wil wel nadrukkelijk zeggen dat ik af ga op je verhaal via internet.
Dat is dus lastig beoordelen.
Doe het in overleg met je instructie in ieder geval!
Mag je mijn paard komen rijden, kijken we hoe snel je er naast staat.
En als we dan toch bezig zijn ook haar moeder. Denk dat je er nog sneller naast staat als bij haar dochter. Net of bijna heel bokt brave paarden heeft. Echt onzin. Ik luister naar mijn paarden en weet wat ze mij vertellen en uit ervaring weet ik waar het probleem ligt. Los je dit op is er niets aan de hand, maar ga je ze even aanpakken dan ben je heeel ver van huis.

Voor zover je eea natuurlijk kan beoordelen over internet... Het lijkt mij dat TS goed bezig is zo, mijn complimenten!