nagevelijk in de B

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CChanell

Re: nagevelijk in de B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 20:51

Ik rijd voor de punten maar ook voor mijn plezier en ik weet ook hoe frustrerend het is om steeds net niet die punten te halen... dat had ik met mijn vorige pony in de L1, ik had 2 winstpunten gehaald en daarna hield het op en hoe vaak ik ook trainde en op wedstrijd ging lukt het op een gegeven moment echt niet meer... (mijn pony was dan ook al wel 18 en geen wedstrijdpony, dat wil niet zeggen dat alleen wedstrijdpony's ver komen) dus nu heb ik een nieuwe pony en daarmee rijd ik echt mee puur voor de punten (ook met plezier hoor) en ik was dan ook wel blij dat ik met hem toen ik voor het eerst starte (moest in de L1) meteen in allebei de proefjes een wp haalde en dat geeft mij een heel fijn gevoel :) en het is goed dat je nog een jaar hebt om te trainen want dat gaat vast wel lukken in een jaar ;)

shartjec

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 16:49

Ik heb je topic niet echt doorgelezen, dus ik weet niet of het al genoemd is.
Maar de nageevelijk heid is niet alleen in stap belangrijk, ook in de draf en galop. Als ie in de draf en galop net zo loopt als de foto's in de stap, gaat het denk ik wel lukken :)

eikaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 17:00

In de B hoeft je paard nog niet nageeflijk te lopen
maar het ziet er natuurlijk fraaier uit.

Jurenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 17:10

Hee,,

In de B hoeft een paard niet nagevelijk te rijden,
Maar als je paard dat wel doet dan is dat mooi megenomen, :o
Maar het beste is altijd dat als je B start dat je dan ook al L klaar bent, Zodat als je al je punten hebt dat je dan niet meer hoeft te stressen over het promoveren.

Maar je kan natuurlijk altijd proberen.
Maar ik zou nog even trainen ;)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 17:26

volgens mij snappen sommigen het niet..........je paard hoort gewoon nageeflijk te zijn in de B

goed,het moet niet natuurlijk. maar als jij met een sterrenkijker B gaat rijden onder het mom van; nageeflijk hoeft toch niet,dan kom je van een koude kermis thuis

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:03

vandaag ook,
voort eerste l2 gestart, en der waren gewoon ponys(rij DE-l2) die niet nagevelijk lopen he,
sorry maar de l2 mag toch echt wel hoor.

shartjec

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:16

Ik doe B met mijn haflinger, mijn eerste wedstrijd liep ie niet constant nageevelijk, wel af en toe maar niet constant, en ik kreeg daar gewoon een 4 voor.
Ook al is álles goed in je proef, en de nageevlijkheid niet, heb je gewoon geen wintspunten. Dus als je voor de punten gaat, moet je paard toch écht nageevelijk lopen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:25

maar als je ook logisch nadenkt,het is een deel van een correcte basis,en dat word ook van je gevraagd in de B

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 23:36

Wat ik altijd mee heb gekregen van het starten in het B is dat het paard een constante aanleunig moet hebben.

wat ik trouwens nog even mee wou geven van de foto's :

jij zecht ik ben begonnen met lang en laag inrijden?
maar ik heb altijd geleerd dat je een paard lang en laag leerd lopen door aan het einde van je rijden daar mee bezig te gaan als het paard los en ontspannen is, en dat dan steeds verden naar voren in je rijden te brengen en zo op een zeker moment pas kunt beginnen met lang en laag inrijden wat overigens heel goed voor je paard is.

verder wou ik zeggen dat je een onwijs leuk paardje hebt.
"en dat recht zitten komt van zelf mijn instuctrise zit ook de halve les te roepen RECHT ZITTEN HANDEN BIJ ELKAAR"
hoe vaker het wordt gezecht hoe meer je er op let en hoe mooier je zit wordt.

Succes !

N_jumping

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:49

hallo

ik denk dat je je paard losser meot gaan werken zodat hij lager in zijn hals word en ronder word

ik dacht in plaats van een nieuw topic te openen kan ik hem ook wel hier plaatsen
ik ga binnen kort starten met mijn 4jarige en vroeg me af of dit B waardig is
Afbeelding
misschien wel fijner voor de TSals mensen met tips enzo voor mij het via een pbtje doen

greetz

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:06

hallo TS,

je zit zou wel eens heel veel baat kunnen hebben bij een goed dressuurzadel.
Dat kan je helpen meer in het midden van het zadel te zitten, en je benen mooier te laten afhangen. Op een dressuurzadel zit je als het ware vanzelf rechterop.
Zoals je nu zit belast je juist je rug.
Van de fotoserie valt het me op dat er (rechtsom) veel te veel stelling is: dit is geen stelling meer, maar wat genoemd wordt 'valse stelling'. Je trekt met je rechterhand het hoofd teveel naar rechts. Het paard wordt daarbij ook te kort in de hals.
Het is belangrijk dat je je paard echt voorwaarts rijdt, en vandaar naar een mooie aanleuning toewerkt, waarbij het paard het 'spoor' volgt: neus-voorbenen-achterbenen.

Ik heb de indruk dat je je teveel focust op die 'aanleuning' - wat er op de foto's uitziet als 'in de krul getrokken'. Een B paard voorwaarts rijden naar aanleuning toe, daar gaat het om. Vanuit het achterbeen. Daarbij is de vrije (met nadruk op VRIJ - in tegenstelling tot groot-maar-kramperig) swing van het achterbeen naar voren waar het om gaat.
Veel mensen beperken die vrije swing in het achterbeen omdat ze aan de voorkant zitten te prutsen.
En .. ik moet eerlijk zeggen dat het er bij jou ook een beetje zo uitziet.

jarytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:51

Dit is nog niet eens nagevelijk,
als je het aan mij vraagt. }:0

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 21:07

N_jumping schreef:
hallo

ik denk dat je je paard losser meot gaan werken zodat hij lager in zijn hals word en ronder word

ik dacht in plaats van een nieuw topic te openen kan ik hem ook wel hier plaatsen
Afbeelding
misschien wel fijner voor de TSals mensen met tips enzo voor mij het via een pbtje doen

greetz

Dat kunnen wij aan de hand van 1 foto toch niet bepalen?

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 21:39

barbara28 schreef:
N_jumping schreef:
hallo

Afbeelding

greetz

Dat kunnen wij aan de hand van 1 foto toch niet bepalen?

Inderdaad, je zou kunnen beginnen met voor je te gaan kijken en je handen rechtop te houden :)

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:19

Snoevie schreef:
volgens mij snappen sommigen het niet..........je paard hoort gewoon nageeflijk te zijn in de B

goed,het moet niet natuurlijk. maar als jij met een sterrenkijker B gaat rijden onder het mom van; nageeflijk hoeft toch niet,dan kom je van een koude kermis thuis

Ik sluit me hier volledig bij aan, nageving valt onder ontspanning en ook in de B willen ze een ontspannen paard zien. Het is niet verplícht,als je zegt verplcith denk ik meteen aan; Als het er niet is word je eruit gezet,bij wijze van spreken. Maar ik vind dat het wel van toepassing hoor te zijn.

( Ik heb overigens niet heel het topic doorgelezen,wel even snel paar pagina's doorgekeken,)