Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Damariis schreef:vluchtgedrag ? ligt het zadel wel goed.. ? pijn is haar rug .. mond ?
tja kan van alles zijn .. mijn merrie springt erg hard wel in gelop.. weet ook niet precies wat dat is .. het blijft altijd moeilijk op dat gebied het kan van alles zijn

suleilitha schreef:Ik rij ook met mijn benen zo goed als stil en zo hoort het eigenlijk ook, vandaar dat ik het geen goed idee vind om er een paar hotsende klotsende gevallen aan te knopen... verder leiden die dingen een eigen leven en op die manier is het risico me te groot dat het paard totaal geen weet krijgt van juiste beenhulpen...
suleilitha schreef:KiWiKo schreef:hihi valt wel mee hoor, ik weet dat Neostannen heeeeeeel laat rijdbaar wordenzijn draahaaaken tot een jaar of acht
en zo zijn er wel meer paarden die zich pas laten bewerken als ze wat ouder zijn
Hihi maar het is geen Neostan want ze heeft van die zwarte geitewolleberesokken aan![]()
Ik kan er nu wel om lachen, vooral omdat er nog zo veel mensen verkondigen dat als je een betrouwbaar paard wilt je voor een Fries moet gaan
zenuwachtige, sensibele rilkikkers zijn het
suleilitha schreef:Lezen, ze sloeg dat andere paard door de omheining toen ze zelf gewoon los stond, zonder zadel, zonder hoofdstel... dus het een en ander had niks met elkaar te maken, ze ging niet op de vuist omdat er op dat moment iemand op haar rug zat, met zadel en al.
Citaat:Patricia, nogmaals, dit paard is binnenstebuiten gekeerd, geröntgend, fysio is geweest, zadelmaker...
Het zóu lendenpijn kunnen zijn veroorzaakt door hengstigheid, alleen een merrie is normaliter niet dagelijks hengstig en verder is ze na de geboorte van het veulen nog niet zichtbaar hengstig geweest, alleen dit gaan we nog verder proberen uit te spitten.

Citaat:Hm, je gaat niet door voor de koelkast. Ook onder het zadel weet ze wel hoe ze de achterbenen moet gebruiken.
Bovendien, wat voor paard slaat nou zo van uit het niets een weidegenoot dwars door een omheining heen
)