Ik weet het allemaal niet meer...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HouvanPonys

Re: Ik weet het allemaal niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 18:03

Ik heb dit vnaf het begin al gevolgd en ik schrok er wel van dat dat eruit was gekomen, het is toch ook zo'n mooi paard.

iig, heel veel succes en sterkte woensdag!! Lachen

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 22:13

Ik was al bang voor zulk nieuws toen ik je openingspost las. Heel veel sterkte de komende tijd!! Ach gut

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 20:36

volg dit topic ook.. heel veel succes met je paardje!
Ik hoop dat het goed komt en dat het positief is in Gent,
dus veel sterkte in Gent!! Knipoog

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 17:57

Heey veel sterkte meis, hoop dat er in Gent beter nieuws uit komt! Maar even off topic, wat een leuke foto heb je geplaatst! Wat een koppie, echt super! Ik blijf dit volgen en zou voor je duimen woensdag!

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 13:27

Ik heb het gehele topic uitgebreid door zitten lezen, wát een verhalen Ach gut Heeel erg veel sterkte met hem, en ik zal morgen voor je duimen!

Groetjes Stravero
ps; ik moet wel zeggen dat je een práchtig paard hebt!!!!

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:33

Sjonge, sterkte morgen en de komende tijd.
Ik heb net het hele verhaal gelezen en ben er toch wel van geschrokken. Ik hoop echt voor je dat het allemaal goedkomt

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 19:25

Bedankt allemaal...ja het is een prachtdier..maar vooral het belangrijkste...zoooo ongelovelijk lief en aanhankelijk..alsof hij je begrijpt...

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 21:46

Mariska89 schreef:
Bedankt allemaal...ja het is een prachtdier..maar vooral het belangrijkste...zoooo ongelovelijk lief en aanhankelijk..alsof hij je begrijpt...

Ach gut Sterkte morgen!!!

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 10:06

Mariska succes vandaag, hopelijk valt het mee Ach gut

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 11:13

Succes & sterkte vandaag Meis, duim dat het een positieve uitkomst heeft Ach gut

benedicte5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 11:25

Mariska,heel veel succes en ik blijf je volgen!!!

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 17:15

Wimbledon staat weer in zijn stalletje,en ja....de sportcarriere die ik voor ogen had is in duigen gevallen.
Wimbledon is afgekeurd voor de sport..

Hij lijdt aan het syndroom van Wobbler,beter bekend als Ataxie.

Nu is er een pluspunt,het lieve dier lijdt geen pijn,en is uitermate geschikt voor bosritten en evt. koetsritten,als hij het leuk zou vinden en er te beleren voor is.

Máár...hij mag absoluut niet gedwongen worden tot enige vorm van nageven,en níet galopperen.

Dit is voor hem gewoonweg onmogelijk.
Zijn hersenen sturen alle 4 zijn benen niet goed aan,waardoor het hem onmogelijk gemaakt word te kunnen ontspannen (nageven) en te galopperen.

Als hij het zelf aangeeft een paar passen te kunnen,mag dit gewoon...maar er mag geen dwang achter zitten,daar maak je hem alleen maar ongelukkig mee.

Aangezien ik heel graag verder in de sport wil,en ik Wimbledon hier in de randstad niet de gelegenheid tot echte recreatie kan geven,moet er een moeilijke beslissing genomen worden; een héél goed tehuis voor hem vinden.

Ikzelf kan dan doorgang met een ander paard,die uiteraard net zoveel liefde krijgt die ik voor Wimbledon geef Knipoog

Wimpie gaat niet naar de eerste de beste,zeker niet..hij hoeft ook niet op stel en sprong weg.
Ik wacht gewoon wat er op ons weggetje komt..misschien is er iemand die deze lieverd neemt zoals hij is,en nergens dwang achter legt,niks van hem verwacht...waar hij mag blijven en die er net zo goed voor is als ik er voor ben.

We wachten af..meer kunnen we niet doen...

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 17:22

Ik hoop dat je wat voor hem vind, en zelf een leuk paard vind Lachen

Had je hem eigenlijk laten keuren toen je hem kocht?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 17:26

Lief.............. ten eerste heel, heel veel sterkte!!!! En echt wees blij dat je er nu achterkomt, en niet als je er 20 zwepen en 100 goeroes bij hebt gehad.......

en nu komt het lastigste......... jouw paard is kapot (ik zet het hier heel crue neer, maar alsjeblieft lees het met het idee dat ik de beste intentie heb voor jou en het dier!!!)

NIEMAND wil een kapot dier, het is een sporter dus voor de gemiddelde recreatieruiter niet geschikt...... het is een sporter, met een geweldig uiterlijk!!! maar Marietje gaat er echt niet zomaar een bosritje mee maken........

Grasmaaiers zijn goedkoper in onderhoud..........

De enige manier om er zeker van te zijn dat het goed gaat met je paard is er toch elke maand geld voor te betalen en het dier op een vertrouwd adres in volpension te zetten (ik betaal voor de mijne elke maand 250 euro)

maargoed, ik kan het nu betalen........ als ik het niet meer kan betalen dan gaat hij helaas naar de eeuwige jachtvelden.......

Bedenk je dat NIEMAND een kostenpost op zich gaat nemen waar deze niks aan heeft.......... dus de man die reageert dat hij zo een leuk paard is voor in zijn weiland.......

Kan je van uitgaan dat het een handelaar is in het lagere segment en dat wil je je paard ECHT niet aandoen...... ook voor kleinkinderen, dochters.... buurtkinderen........ geloof me........ Mensen zijn vals daarin

Hou het in eigen beheer en zoek een goede betaalde plek, en neem je "verlies" elke maand.......... of gun hem anderzijds zijn rust....... maar een leven in het lagere segment van kapotte/oude paarden wil je niet voor hem........

Nogmaals ik zet het wat crue neer, maar er is geen andere manier om hier heel duidelijk in te zijn.........

Pijn doet het, zowel links als rechtsaf.......... en ik wil je heel, heel veel sterkte wensen!!! En ik ben blij dat je de foto's bent gaan maken.............

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 17:45

Het is juist een paard wat zeer geschikt is voor een buitenrit..hij is bij mij nooit ergens van geschrokken,en je kan hem overal mee naartoe nemen.

Heel misschien heb ik een adresje voor hem,maar dat moet maar net doorgaan..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 17:52

Ik hoop het voor jullie.......... maar wees alsjeblieft voorzichtig........ en leg contractueel vast dat het dier niet weg mag......... en als die weggaat daar dat jullie dan het dier terugkopen voor de helft van de verkoopprijs........

als ze dat tekenen dan weet je dat ze oprecht zijn......... dan kan je mondeling wel zeggen dat je het dier voor de verkoopprijs terugkoopt........ maar als je dan voor de rechter staat, dan sta je sterk

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 17:58

Het is gelukkig bij een goede kennis van ons..dus laten we het maar hopen...

We zijn ook verzekerd voor een afgekeurd sportpaard,we kunnen hem verkopen aan de verzekering en terugkopen..ik weet dan wel dat je hem niet meer mag verkopen Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 18:03

Ik heb mijn eerste pownie aan mijn bijrijster verkocht........ een half jaar later is hij naar Italie gegaan.......

vriendschappen zeggen niks als het om keiharde euros gaat.......... zet het vast.......

hoe het verzekeringstechnisch zit weet ik op dit moment niet, dat veranderd ook per dag Haha!

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 18:03

Jeetje Mariska, ik ben er even stil van! Dit had ik echt niet verwacht!
Heel erg veel sterkte (ook voor je moeder en de rest..)en ik hoop dat je een heel goede en lieve nieuwe baas voor hem vindt!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 18:10

Ook heel veel sterkte van mij!!

Maar een kleine kanttekening.... Ik ben het met Kiwiko eens. Kijk goed uit wat je doet!!! Je zal inderdaad niet de eerste zijn die een goede kennis toch minder goed blijkt te kennen dan verwacht.....

Heel veel sterkte en wijsheid!

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 18:23

Alsjeblieft, geef zo'n mooi paard niet uit handen....naar de binnenkant wordt niet gekeken in de handel....
Ik heb het al ontelbare keren meegemaakt ongelukken,ellende en verdriet....
Het paard oogt toch goed ......MAAR IS NIET GOED !
Er zijn meer paarden die goed ogen en slecht zijn, dan paarden die slecht ogen en slecht zijn.....
Kijk dus héél goed uit wanneer je een mooi ogend paard koopt !
Kiwiko,jij weet ook heel goed waar ik het over heb,bent er ook al velen tegengekomen....het is hard maar wel het eerlijkst....houden óf loslaten in de eeuwige jachtvelden....
lees ook eens dat stukje uit Nietap...handelaar wordt niet aangepakt, omdat het om wrakvee gaat.....dan mag blijkbaar alles....
Ik ervaar om mij heen dat dit al erger wordt, dat dierenartsen en dierenbescherming hun handen erbij weg houden.....omdat het toch niks meer is.....
Alléén voor dieren met goeie papieren willen ze nog wat moeite doen.....tot het een wrak is en bij de wrakvee hoort....
Mensen die er voor de dieren horen te zijn lopen weg omdat ze te weinig rechten hebben om er daadwerkelijk eerder iets aan te doen, terwijl ze wel degelijk het als hun plicht ervaren.....
Ik heb het meegemaakt hoor dat een paard begon te rotten, omdat hij niet meer kon lopen (zwaar hoefbevangen) en de dierenarts werd weggestuurd door de eigenaar.....
Of paard met altijd pijn , zonder paspoort, die niet afgemaakt mag worden tot de registratie rond is, terwijl de huidige eigenaar hem toch alsnog probeerd te verkopen, vorige eigenaar wil paspoort niet afgeven , omdat ze niet wil dat dit paard afgemaakt wordt.....
zo in triest.....
Ik ben blij dat ik géén paard ben wat dat betreft....kan er wel een boek over schrijven...en het vervelende is dat je er niks aan kunt veranderen !!!
Alléén maar mensen de ogen openen en waarschuwen !
Laatst bijgewerkt door Scum op 09-12-08 17:05, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Off topic tekst eruit gehaald en berichten samengevoegd

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:55

Oei geen leuk bericht dus. Sterkte ermee het is een moeilijke beslissing wat nu te doen. Ik ben het met de anderen eens als je hem verkoop sluit dat een contract af dat hij niet meer doorverkocht gaat worden. Indien hij terecht zal komen bij handelaren in het lagere segment kan er vanalles met hem gebeuren.Hij kan ook gewoon weer doorverkocht worden als sportpaard en je wilt andere mensen toch niet met dezelfde problemen opzadelen die jij nu hebt gehad met hem, en tegenover je paard is dat al helemaal niet eerlijk. Succes met een nieuwe eigenaar vinden en het vinden van een nieuw paard die wel aan je sportdoeleinden kan voldoen.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 08:51

Oei maris,
hier had je niet op gehoopt. Nu maar hopen dat er inderdaadiemand is te vinden die zo'n dier wil hebben. Als je een plekje voor hem vind zou inderdaad erg fijn zijn. Zo jong en dan al zo'n aandoening.
Sterkte

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 09:45

Ik ben het met de rest eens dat je heeeeeeel voorzichtig moet zijn met verkopen. Als je iemand vindt, sluit dan een contract af, ga met een advocaat praten en ga regelmatig bij het paardje kijken. Maar het blijft altijd riskant. Zelfs mensen die het goed bedoelen en je paardje niet door willen verkopen kunnen ziek worden, ontslagen worden, failliet gaan waardoor je paard toch weer in de handel terecht zou kunnen komen.

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 09:54

Sterkte Ach gut !
Hou je ons op de hoogte?