suleilitha schreef:De intentie was eigenlijk om aan te geven wat er allemaal mis kan gaan als een jong en onervaren iemand zelf probeert een paard in te rijden.
Dat bedoel ik

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
suleilitha schreef:De intentie was eigenlijk om aan te geven wat er allemaal mis kan gaan als een jong en onervaren iemand zelf probeert een paard in te rijden.
RoosG schreef:jeetje hee, ik ben zelf ook 14, loop als sinds ik klein ben tussen de paarden.
heb zelf mijn paard beleerd, dit is helemaal goed gegaan, krijg er vaak complimentjes dat ze het zo goed doet.
maar dat dit soort dingen nog gebeuren, ik dacht dat nu bokt in het leven van de meeste paardenmensen is, dat dit minder gebeurt.
helaas...
komt wel goedwij staan achter jou
RoosG schreef:ja natuurlijk, heb er veel hulp bij gehad, maar de "basis"heb ik zelf gedaan( wennen aan het zadel, hoofdstel enz) met het rijden was er altijd iemand bij die er "verstand" van had.
ik heb daar voor erg lang op een stal gelopendus als sinds een klein meisje hielp ik al met de paarden doen.
jammer dat veel paarden "kindjes" ouders hebben die nergens van af weten en denken dat hun kind het wel goed doet...
mhollander schreef:Zag het bij ons op de manege ook vaak. Woensdagmiddag werden de kinderen soms al om 1 uur op de manege gedumpt. Lessen begonnen pas om drie uur. Ze werden tegen zes uur opgehaald. Klein broertje en zusje mee. OUders een vrije middag. WIj konden geen kant op omdat we opeens een stuk of wat kinderen hadden om op te passen. Dit is heel snel veranderd. Op lesdagen mocht je pas komen een half uur voor de lessen aan.
Veel ouders weten het niet wat het inhoud om paarden te verzorgen. En die zin hun kind dan op een onderlinge wedstrijd rijden en dat gaat dan naar hun mening best wel goed. Vergeten dat zo'n onderlinge heel licht wordt beoordeeld.
mariska32 schreef:kendra@ ik snap jou standpunt ook best wel....
toch vind ik het goed dat dit topic is geopend.
hoevaak worden mensen [neem alleen al hier op bokt] gewaarschuwd dat ze het inrijden van een paard niet moeten onderschatten?
het kunnen lezen in een topic zoals dit zet mensen meer aan het denken dan al die goedbedoelde adviezen bij elkaar.
al word er maar 1 wakker....
ayo schreef:Wat jammer van dat paard zeg, denk je dat er nog kans is dat ze tot inkeer komt? Als ze ziet dat het paard bij jou prima loopt, maar bij haar niet. Zou ze dan niet uit zichzelf gaan vragen wat ze anders moet gaan doen?