Ik wil naar links hij gaat naar rechts, paard luistert niet!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

blokje

Re: Ik wil naar links hij gaat naar rechts, paard luistert niet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 19:29

O jah en er is GEEN omheining om de bak ik rij verder op in de straat in een bak.

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 16:44

blokje schreef:
Suus, ben je gestopt???

Dobbel en ik gaan inderdaad woensdag kijken wat we met dit paardje kunnen beginnen. Er wordt dus vanaf mijn kant zeker weten gewerkt aan een goede oplossing.
Ik ga binnenkort ook weer wat lessen op andermans paarden.

Ik wil wat dingen 'recht' zetten in dit topic.

Tjeerd houd niet van zadels!!
Hij blijft NIET stil staan bij het opzadelen hij staat te trillen onder het zadel. Tjeerd is voor mijn gevoel doodsbang.

Opstal ligt geen slof dus je hebt er waarschijnlijk ook niet mee gereden, als je dat wel hebt gedaan vind ik dat echt zielig want hij is al zo bang en in een krull roppen heeft dan geen zin.

Ik rij zelf alleen met zweepje die ik alleen gebruik als het echt nodig is. Woensdag horen jullie hoe het is gegaan met dobbel en mij.

Liefs Helga.

Ps. In dit topic mag gewoon gereageerd worden want als ik wel verder ga met Tjeerd na woensdag dan zijn alle tips welkom!!!

dan zou ik ene nieuw topic starten over jouw probleem denk ik dat is wat overzichtelijker en makkelijker.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 16:45

gaat over het zelde paardje, waarom nieuw topic?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 19:04

Jammer genoeg werd alles op het laatste moment afgeblazen door de eigenaar... Dus zijn dobbel en ik niet bij het paard geweest Verdrietig

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 20:35

Waarom blies jankanlina 't af dan?

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 20:36

ja ze heeft nu een nieuw meisje aangenomen die tjeerd allene poetst maar toenet op hyves zei ze tegn me dat ze m ook longeerd? heeft ze vandaag ook gedaan zei ze volgens mij

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 19:08

Dus de eigenaresse heeft iemand volledig nieuws gezocht? Ik vind 3 verzorgsters + eigenaar al veel te veel...
Gaf ze reden voor de verandering van verzorgster?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 20:41

misschien moest die eigenares eens iemand zoeken die verstand heeft van dit soort gevallen....maar ja,dat kost geld natuurlijk,het is veel makkelijker een paar jonge paardengekken te zoeken,die zijn er genoeg.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 20:45

En dan binnen een maand of twee zeggen dat er geen paarden zoals de hare zijn, zooo'n karakter Clown

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 04:59

vind ik ook hoor, heb ook tegen helga gezegt kap er toch mee, zie hier zelfs nog wel ongelukken van komen, het moet allemaal voor niets goedkomen tegenwoordig, best jammer hoor. paardje is er de dupe van.

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 06:30

ALs ik het allemaal zo lees ben ik blij dat het paard van Suus verlost is.. Zelden zo'n eigenwijs gezien zeg.. pfffff
Het lijkt me handig als de eigenaar er iemand met ervaring en verstand bijhaalt om dit paard weer op de rails te krijgen.
Laatst bijgewerkt door Symphonic op 17-10-08 06:50, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 06:38

Mijn ex verzorgster had ook geen klik met mijn paard,paard ging links en verzorgster wilde naar rechts.Er was veel miscomunicatie, en nadat de zweep er hard over heen ging heb ik ingegrepen.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 08:18

MyrtheNH schreef:
ALs ik het allemaal zo lees ben ik blij dat het paard van Suus verlost is.. Zelden zo'n eigenwijs gezien zeg.. pfffff
Het lijkt me handig als de eigenaar er iemand met ervaring en verstand bijhaalt om dit paard weer op de rails te krijgen.

Mwah, Suus draaide aardig bij hoor, gaandeweg de discussie. Ik denk dat niemand die het paard kent en er mee bezig is verstand heeft van het hele zaakje. Het komt allemaal erg sneu en bijzonder amateuristisch over en ik denk inderdaad dat het paard hier weer eens de dupe van word. Een hand vol verzorgsters die allemaal maar wat doen, wisselen van paard, verschillende instructeurs, geen instructeurs, eigenaar die zich niet aan afspraken houd etc... Ach gut arm diertje

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 10:13

Ik meld me weer ffies.
Ik wil graag weten wat die nieuwe verzorger allemaal doet en wat er woensdag precies is gebeurd. Grote kans dat ik Dobbel der raad opvolg. Vind het sneu voor Tjeerd maar ik kan het voor hem ook niet beter maken. De aankomende twee weken ben ik er sowieso al niet.
Suus rij jij Tjeerd nog wel? Of al met dat andere paard begonnen?

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 17:53

MyrtheNH schreef:

blij dat het paard van suus verlost is..??? dank ej wel dat je mij grofweg gewoon een paardenmishandelaar noemt als ikdat was zou ik nu allang in de gevangenis zitten of ik zou van elke paard waar ik nu op rijd er afgetrapt worden. dus jouw zinnetje klopt niet

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-08 17:56

blokje schreef:
Ik meld me weer ffies.
Ik wil graag weten wat die nieuwe verzorger allemaal doet en wat er woensdag precies is gebeurd. Grote kans dat ik Dobbel der raad opvolg. Vind het sneu voor Tjeerd maar ik kan het voor hem ook niet beter maken. De aankomende twee weken ben ik er sowieso al niet.
Suus rij jij Tjeerd nog wel? Of al met dat andere paard begonnen?

Ik ga m nu neit meer rijden omdat hij volgens jankalina een wondje had bij de singel en ze heeft nog geen bontje voor m dus ookal is het plekje genezen ga ik nog neit rijden zonder bontje(plekje komt ondat de zijn elleboog over de singel heen schuurt) Ik ga morgen met m vrijspringen want hij staat nu bij de camping

dat meisje poetst m en longeert m, ze komt zaterdag even langs kan ik haar ook even zien en etc.

dat andere paard gaat nog niet door, want ze hebben iemand die eerder was dan mij , maar die rijd wel mindervaak op dat paard maar 2x en ik kan het elke dag doen(5 dagen doe ik ;t dan maar zondag is rustdag voor mij zowel als haar Tong uitsteken)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 18:35

ga je der nu toch nog heen?

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 09:24

ja maar ik ga niet rijden zoals er al staat.

Fab_Love_Emm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 14:30

Goed op je hulpen letten die jegeeft en er info over lezen een boek die alle hulpen uitlegt!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 19:25

En wat ga je dan nog doen?

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 16:06

ik heb gister dus met m vrijgesprongen en in de vakantie ga ik er wer heen en dan doe ik m los in de bak en dan ga ik m gewoon longeren zonder longeerlijn

suzanne_noyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:49

Maar.. er zijn nu wat ik heb begrepen iets van 3 verzorgsters en de eigenaar.. dan moet je wel goeie afspraken onderling hebben, want als de één met longeerlijn longeert, en de ander zonder, en de één wel sporen gebruikt en de ander niet enz. wordt dat paard op langelaatst ook gek.. Lijkt mij dan.. en is mijn ervaring ook.

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 13:28

ik heb nu dus vrijgesprongen, maar ik ga geen sporen en etc. gebruiken gewoon mijn blotebeen(laars dus) en ik ga eigenlijk pas rijden als dat bontje er is anders krijgt hij strx weer schuurplekken.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:50

weet je die plekken komen er niet voor niets, en wel omdat het zadel niet past. ik heb 3 paarden waar op gereden wordt, met alle 3 een eigen passend zadel en nenrgens last van, lijkt me dat eerst dat verholpen moet worden, ipv wat hulpmiddeltjes om het te verdoezelen.

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 14:34

Nou ja ze zei dat ze het vhz zadekl een keer zou meenemen om te kijken of dat beter paste als dat beter past kunnen we dat er net zo goed opleggen als hij maar goed opgevuld is en goed past.