Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dappere_dodo schreef:Ik had dit probleem ook.Niet nageeflijk en alle kanten opgaan behalve de goede. Mijn paard was te sterk voor mij geworden.
Mijn instructeur heeft mij aangeraden om met een dubbel gebroken bit te gaan rijden wat niet helemaal door buigt.
Het is best een pittig bitje en je moet er wel rustig en relax mee rijden, maar het werkt enorm!!!
Ik heb er wel mijn rijstijl mee moeten aanpassen, maar ben erg blij dat ik deze stap heb ondernomen.
Sheran schreef:Midasje schreef:mijn paard hoeft niet aan de teugel![]()
we rijden geen dressuur
Is ook beter voor zijn rug.
lailapri schreef:nou niet dus
was het maar zo, je krijgt wel rijles maar dit is niet belangrijk...
superwoman schreef:Dappere_dodo schreef:Ik had dit probleem ook.Niet nageeflijk en alle kanten opgaan behalve de goede. Mijn paard was te sterk voor mij geworden.
Mijn instructeur heeft mij aangeraden om met een dubbel gebroken bit te gaan rijden wat niet helemaal door buigt.
Het is best een pittig bitje en je moet er wel rustig en relax mee rijden, maar het werkt enorm!!!
Ik heb er wel mijn rijstijl mee moeten aanpassen, maar ben erg blij dat ik deze stap heb ondernomen.
rijden doe je niet op kracht,dat verliest iedereen!
Dat laatste, dát heeft jou geholpen
Dappere_dodo schreef:Ik ben het hier niet helemaal mee eens!!!
Het Bit speelt wel degelijk mee in het verhaal!!!
Er is al van alles geprobeer qua rijtechniek en niets hielp!!
superwoman schreef:nu trek je 'm er dus doorheen. paard was stijf en heeft daarom moeite met buigen ect. Je veroorzaakt zo extra spierpijn, want ga zelf maar eens een oefening doorzetten terwijl je spieren daar nog niet aan toe zijn.
Ik zou dus zeggen volgende x het paard warm laten lopen, maar niet in de krul en dan lekker springen.
Miss_Malfoy schreef:superwoman schreef:nu trek je 'm er dus doorheen. paard was stijf en heeft daarom moeite met buigen ect. Je veroorzaakt zo extra spierpijn, want ga zelf maar eens een oefening doorzetten terwijl je spieren daar nog niet aan toe zijn.
Ik zou dus zeggen volgende x het paard warm laten lopen, maar niet in de krul en dan lekker springen.
Dus dat geld ook als het echt maar 10 sec. is?
Ik had hem overigens al wel 15 min. gewoon losgewerkt. En inbuigen doet hij dan op zich wel goed.
xLiezel schreef:Mijn paard hangt altijd onwijs aan de teugel vind ik.maar soms geeft ze ook wel ff na
xLiezel schreef:Mijn paard hangt altijd onwijs aan de teugel vind ik.maar soms geeft ze ook wel ff na
reinandje schreef:ik vind en dat is mijn menig als het paard al los is gewerkt en wil niet nageven dan mag je best wel iets strenger zijn met je hand.
mits het paard geen gebreken heeft.
maar daarna wel ontspannen als hij nageeft maar niet te ontspannen anders verlies je de aanleuning en verbinding.
dus wel contact houden.
je moet het paard leren om nagefelijk te lopen dus aan vragen en weer ontspannen als ze zakken.