Wel tussendoor een paar keer uitgestapt zonder zadel na het longeren, maar gisteren voor het eerst weer echt gereden. Op 1x wegschieten na was ze heel braaf! Hart zat wel in m'n keel en heb het daarna niet lang volgehouden
Maar heb ermee gestapt, gedraafd en zelfs 1 zijde gegaloppeerd! Maar dat ging toch net iets te hard dus liet ik maar voor de volgende keer. Was helemaal trots op mezelf
Zo te zien hebben we hier allemaal lefkoekies op, ben trots op iedereen!

Ik probeer me een beetje in te lezen in grondwerk nu, en ik wil met haar gaan wandelen zodat ze ook meer verkeersmak wordt. Twee vliegen in een klap dacht ik zo.. maar dat vertrouwen heb ik nog niet in haar. Ze is trouwens wel heel braaf eigenlijk, maar ze heeft echt die zekerheid van mij nodig. En dat is in de omgang niet zo het probleem, maar onder het zadel straks wanneer ik er weer op ga dus wel. Merk ook dat ze echt beweging nodig heeft. Het is een paard wat iedere dag aan het werk moet. Sowieso ook omdat ze heel stijf is. Maarja, kan ook niet 123 6x per week gaan rijden natuurlijk. Omdat ik zelf zo lang niet meer gereden heb wil ik eerst weer wat lesjes gaan volgen terwijl ik met haar wat ga grondwerken en lekker poetsen en knuffelen en dan schakel ik hulp en klim ik er weer op (met bodyprotector