Ik heb een eigenlijk ook een vraag. Ook bij mij op de manege (ik heb geen eigen paard) wordt gezegd: Kneepjes geven, stelling vragen (Niet naar links of rechts maar naar onderen...

), been geven maar hij mag niet sneller gaan, hij moet aan de teugel gaan, belonen als hij aan de teugel gaat etc. Nu heb ik zelf teveel op bokt gezeten om dit ook maar te kunnen proberen, dus doe ik er (tot ergernis van de instructrice) maar niet aan mee, en probeer ik vooral bezig te zijn met tempo overgangen en sturen, aan het been maken lukt me heel goed onder het motto 'been eraan is gaan!', maar als ik bijvoorbeeld een volte 10m maak, merk ik dat mijn pony dit moeilijk vind en bijv. ineens langzamer gaat omdat hij zijn balans kwijtraakt. Ik weet eigenlijk wel zeker dat dit mijn schuld is doordat ik bijv. op de verkeerde kant hel, ik doe als in een volte instuur namelijk dit:
Gewicht een beetje verplaatsen naar binnen, navel iets naar binnen, kijken waar ik naartoe ga, binnenteugel iets openen, buitenteugel tegen de hals, buitenbeen iets naar achteren en binnenbeen op de plek.
Maar, doe ik daar nou iets verkeerd?