Ik heb net gereden en het ging zó goed! Ik gebruikte mijn binnenhand dus ook eerst te veel en mijn buitenhand te weinig! De volte 10 meter lukte vandaag gewoon meerdere keren, zonder tempoverlies! Ik ging als een speer, ik heb zo lekker gereden! Wauw wat een tip
. En idd het naveldraaien werkt ook super, ik stuurde eerst veel te veel met de teugels en sinds een tijdje draai ik nu meer met mijn lichaam. Nu nog zorgen dat we de hoeken netjes door blijven rijden, want ik heb nu een beetje de neiging om de binnenhand weer te ver van de hals af te doen, maar dat lukt ook niet in 1 lesje
. Pony begon zelfs lekker te kauwen op het bit! Ohhhh.... YAY!Helaas heb ik geen filmpjes van mezelf, ik rijd samen met mijn moeder en we rijden in dezelfde les waardoor ze me niet kan filmen, maar ik heb afgesproken dat ik binnenkort een keer met haar ga vrijrijden, eerst gaat zij en ga ik haar filmen en dan andersom, dan maak ik denk ik een ITP topic aan voor advies, want de volte ging vandaag dus goed, eindelijk

), been geven maar hij mag niet sneller gaan, hij moet aan de teugel gaan, belonen als hij aan de teugel gaat etc. Nu heb ik zelf teveel op bokt gezeten om dit ook maar te kunnen proberen, dus doe ik er (tot ergernis van de instructrice) maar niet aan mee, en probeer ik vooral bezig te zijn met tempo overgangen en sturen, aan het been maken lukt me heel goed onder het motto 'been eraan is gaan!', maar als ik bijvoorbeeld een volte 10m maak, merk ik dat mijn pony dit moeilijk vind en bijv. ineens langzamer gaat omdat hij zijn balans kwijtraakt. Ik weet eigenlijk wel zeker dat dit mijn schuld is doordat ik bijv. op de verkeerde kant hel, ik doe als in een volte instuur namelijk dit: