Angstige ruiter

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Angstige ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:17

* ik zit momenteel ff echt in een rijtechnisch dipje denk ik*

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:20

Hoezo? :(:)

Joyamu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:33

fresley schreef:
Als je valt en je breekt iets? Nouen! Dan heb je het in iedergeval wel geprobeert!

Ja, da´s waar...

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:33

Joyamu schreef:
Ik wil het wel echt kunnen, ik denk ook dat ik het kan, maar vind het toch eng.
Ben bang dat ik misschien controle verlies, want aan de longeerlijn hoef jee niett te focussen op het sturen...

fout gedachte..... focus op sturen hoef je helemaal niet perse.
Actief Kijken waar je heen wilt is al genoeg ;) ,juist zo min mogelijk doen in z'n mond en focus je juist op wat je voelt onder je, doe desnoods je ogen momenten dicht: dan maak je het jezelf stukken makkelijker om de groove weer te pakken te krijgen en lekker in het zadel te plakken.
Geef em maar es lekker de ruimte van voren, vertrouw op je paard, ga es mee in zijn ritme, ipv jou ritme op te leggen.
Heb nog nooit een paard de manege bak uit zien stuiteren in volle galop, meestal lopen ze zichzelf vast in de rest van de groep om je heen als je niks doet.
dus meid: geen excuus om zelf weer galopje op te pakken. 8-) zelfdoen is zo cool.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:37

fresley schreef:
Als je valt en je breekt iets? Nouen! Dan heb je het in iedergeval wel geprobeert!
ha, das pas motiverend voor de angsthazen.. 8-) op je paard verstijven van de angst dat je iets gaat breken .///\\\ nou als je eraf gaat als een plank breekt die plank doormidden _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:42

Somebitch schreef:
Hoezo? :(:)

Word helemaal afgekraakt op dat ik niks goed doe, en ik heb een enorme tik in mijn benen die er niet uit gaat.
Meneer zou van mij is goed op z'n flkker moeten krijgen dat hij is voorwaarts gaat lopen, maar hij vertikt het en als ik hem met de zweep sla komt ie omhoog.
Ik vindhet zoo poedersuiker en vervelend. Ik houd ziels veel van hem alleen er spelen gewoon zoveel dingen mee waardoor ik nu zoiets heb van; k ga zo mijn spullen pakken.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:44

En wie kraakt je af dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:46

Eigenaar van het paard.

Joyamu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:51

Peetstap schreef:
Joyamu schreef:
Ik wil het wel echt kunnen, ik denk ook dat ik het kan, maar vind het toch eng.
Ben bang dat ik misschien controle verlies, want aan de longeerlijn hoef jee niett te focussen op het sturen...

fout gedachte..... focus op sturen hoef je helemaal niet perse.
Actief Kijken waar je heen wilt is al genoeg ;) ,juist zo min mogelijk doen in z'n mond en focus je juist op wat je voelt onder je, doe desnoods je ogen momenten dicht: dan maak je het jezelf stukken makkelijker om de groove weer te pakken te krijgen en lekker in het zadel te plakken.
Geef em maar es lekker de ruimte van voren, vertrouw op je paard, ga es mee in zijn ritme, ipv jou ritme op te leggen.
Heb nog nooit een paard de manege bak uit zien stuiteren in volle galop, meestal lopen ze zichzelf vast in de rest van de groep om je heen als je niks doet.
dus meid: geen excuus om zelf weer galopje op te pakken. 8-) zelfdoen is zo cool.

Jullie hebben helemaal gelijk. Ga het gewoon doen!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:52

Ohh, ik dacht je je instructrice bedoelde. Dan had ik gezegd snel een ander zoeken. :o maar met eigenaar van paard wordt dat lastig.

Tjee balen joh. :(:) lijkt me dan ook niet meer leuk/fijn rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:57

Somebitch schreef:
Ohh, ik dacht je je instructrice bedoelde. Dan had ik gezegd snel een ander zoeken. :o maar met eigenaar van paard wordt dat lastig.

Tjee balen joh. :(:) lijkt me dan ook niet meer leuk/fijn rijden.

Klopt en je weet dat als je op stal bent er altijd wel iets is wat jij niet goed doet in de ogen van iemand anders.
En daar baal ik over, en daarom zit ik nu echt met een heel naar gevoel in mijn buik.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 20:01

fresley schreef:

deze: Ik rijd sinds kort een 4jarig beestje, liever lui dan moe en is super braaf!

Pfff en dan een eigenaar die je het advies geeft er maar es op los te tikken...
volg het effe niet meer, een duffe 4 jarige ?

+ wie rijdt er nog meer op behalve jij en eigenaar ?
+ wordt ie wel es bereden door iemand van fiks hoger ruiter nivo ? (kraak je niet af hoor..) hoe loopt ie dan ?
(slome manege paarden bloeien soms op onder een handen van een goede ruiter....)
+ geen optie om met ander paard(en) en andere instucteur of bv groepsles mee te gaan draaien , door op verschillende paarden te lessen leer je erg veel.
+ hoe bouw je uur rijden op ? zorg je voor veel afwisseling ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 20:05

Peetstap schreef:
fresley schreef:

deze: Ik rijd sinds kort een 4jarig beestje, liever lui dan moe en is super braaf!

Pfff en dan een eigenaar die je het advies geeft er maar es op los te tikken...
volg het effe niet meer, een duffe 4 jarige ?

+ wie rijdt er nog meer op behalve jij en eigenaar ?
+ wordt ie wel es bereden door iemand van fiks hoger ruiter nivo ? (kraak je niet af hoor..) hoe loopt ie dan ?
(slome manege paarden bloeien soms op onder een handen van een goede ruiter....)
+ geen optie om met ander paard(en) en andere instucteur of bv groepsles mee te gaan draaien , door op verschillende paarden te lessen leer je erg veel.
+ hoe bouw je uur rijden op ? zorg je voor veel afwisseling ?

Een vrouw die M/Z nivo heeft gereden.
Ja gewoon hetzelfde ;)
Nee dat is geen mogelijkheid.
Ik stap 10 minuten in, ga veel overgangen maken waar we met de les mee bezig zijn en na een minuut of 30 galopeer ik en dan kijk ik nog hoe het gaat en daarna bouw ik weer langzaam af.

En het ene paard is het andere niet he ;) Dus ik weet niet wat je met die opmerking bedoelt?

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 20:07

en met eigenaar is ie ook zo sloom ? en die gebruikt dus fiks het zweepke ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 20:07

Ja, dat zit in het paard zeg maar.
En nee, wij meppen er niet zomaar op los. We berijden het paard gewoon rustig.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 11:39

Het moet wel leuk blijven hé? Het is een hobby.

Ik heb jarenlang ergens een pony verzorgd waar ik niets goed kon doen. Het is voor sommige mensen moeilijk om iets positiefs te zeggen. Wil de eigenaresse je niet helpen?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 12:00

Ik ga zo weer op buitenrit, toch weer spannend hoor. :=

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 13:18

Succes!

Heb ik weer,net een witte rijbroek gekocht voor volgende week.zie ik dat ie (waarschijnlijk in de zon heeft gehangen)donkere strepen heeft.van die gele :( dus zo weer terug brengen en bij de hyporama kijken voor een wedstrijdbroek.hyporama heeft altijd wel goede spullen.

En nog iets waar menig angsthaas niet blij van word:door examens enzo kan ik voor de wedstrijd niet meer goed oefenen.oooh ik ben zo bang dat ik ga falen. Maar ik mocht van de eigenaresse lekker lang losrijden van te voren.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 16:35

Succes met je wedstrijd. :(:) Ik zit niet meer op school dus geen last van examens.

Zo heb een goed buitenritje gehad, heel wat angsten overleefd, niet overwonnen maar ik heb het wel gedaan. Gewoon lekker in volle galop galloperen, oke zo lekker was het niet en volgens mij vonden ze me ook irritant.. Tenminste dat denk ik. :+ Ik was bang dat ik hem niet meer kon houden dus op die momenten riep ik hooo.. :o

Maar de laatste keer, riep ik wel naar voren iedere keer van ahh rustiger alsjeblieft ga rustiger er komt daar een auto aan en straks krijg ik hem niet gestopt enzo. Maar dat riep ik echt zachtjes dus vond ze het wel schattig. Maar zij kon haar pony natuurlijk ook niet stoppen omdat er nog één ver voorop in volle galop ging. :') Zodra die afremde remde onze pony's ook natuurlijk. Maar ik ben zo bang om de controle te verliezen...

Maargoed ging goed dus stiekem was het wel leuk we hebben best veel gegallopeerd. achteraf was het leuk, op het moment was het leuk en spannend tegelijk. :+

Dus ga zo maar een smsje doen, want ik wil echt wel vaker mee. Misschien kom ik er dan ooit nog een keer overheen.. :\

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 17:26

Jaaa goed gedaan! *\o/* ik zou het zeker vaker gaan doen,dan raak je er een beetje aan gewend.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 17:32

Ja nu alleen nog hopen dat hun dat willen hahahhaha :P

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 17:54

Hahaha natuurlijk willen ze dat. Anders zou ik het wel heel sneu voor je vinden.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 17:55

Haha ja ik heb net gesmst maar ze vonden me niet vervelend. :')

Maarja je gaat dat denken he, omdat jij de enigste angsthaas bent. :+

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 17:58

Ja dat snap ik. Elke keer als ik iets niet durf of het lukt even niet zeg ik altijd standaard 'sorry'.hahaha en ik voel me zowieso altijd minder dan de rest omdat hun geen angst hebben.
Ik wou dat ik wat meer zelfverzekerheid van hun had en hun iets meer voorzichtigheid van mij hadden.
Maar we zijn nog jong,we hebben nog alle tijd om het te overwinnen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 18:03

Daarom, en ik heb het toch gedaan. Oke de laatste keer wilde hun nog een keer maar toen was ik nog aan het bijkomen dus toen zei ik nee nu even niet hoor. :')