Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Joyamu schreef:Ik wil het wel echt kunnen, ik denk ook dat ik het kan, maar vind het toch eng.
Ben bang dat ik misschien controle verlies, want aan de longeerlijn hoef jee niett te focussen op het sturen...
Somebitch schreef:Hoezo?
Peetstap schreef:Joyamu schreef:Ik wil het wel echt kunnen, ik denk ook dat ik het kan, maar vind het toch eng.
Ben bang dat ik misschien controle verlies, want aan de longeerlijn hoef jee niett te focussen op het sturen...
fout gedachte..... focus op sturen hoef je helemaal niet perse.
Actief Kijken waar je heen wilt is al genoeg,juist zo min mogelijk doen in z'n mond en focus je juist op wat je voelt onder je, doe desnoods je ogen momenten dicht: dan maak je het jezelf stukken makkelijker om de groove weer te pakken te krijgen en lekker in het zadel te plakken.
Geef em maar es lekker de ruimte van voren, vertrouw op je paard, ga es mee in zijn ritme, ipv jou ritme op te leggen.
Heb nog nooit een paard de manege bak uit zien stuiteren in volle galop, meestal lopen ze zichzelf vast in de rest van de groep om je heen als je niks doet.
dus meid: geen excuus om zelf weer galopje op te pakken.zelfdoen is zo cool.
Somebitch schreef:Ohh, ik dacht je je instructrice bedoelde. Dan had ik gezegd snel een ander zoeken.maar met eigenaar van paard wordt dat lastig.
Tjee balen joh.lijkt me dan ook niet meer leuk/fijn rijden.
fresley schreef:* ik zit momenteel ff echt in een rijtechnisch dipje denk ik*
Peetstap schreef:fresley schreef:* ik zit momenteel ff echt in een rijtechnisch dipje denk ik*
deze: Ik rijd sinds kort een 4jarig beestje, liever lui dan moe en is super braaf!
Pfff en dan een eigenaar die je het advies geeft er maar es op los te tikken...
volg het effe niet meer, een duffe 4 jarige ?
+ wie rijdt er nog meer op behalve jij en eigenaar ?
+ wordt ie wel es bereden door iemand van fiks hoger ruiter nivo ? (kraak je niet af hoor..) hoe loopt ie dan ?
(slome manege paarden bloeien soms op onder een handen van een goede ruiter....)
+ geen optie om met ander paard(en) en andere instucteur of bv groepsles mee te gaan draaien , door op verschillende paarden te lessen leer je erg veel.
+ hoe bouw je uur rijden op ? zorg je voor veel afwisseling ?