oei juangi! dat is schrikken. verder niks aan de hand?
ik zou hem meer met je binnenbeen proberen te corrigeren en niet alleen met je handen, zeker als hij gelijk te veel stelling daar op pakt naar buiten. je been aan houden tot hij op de hoefslag is en dan los laten... en steeds weer opnieuw als hij naar binnenvalt. maar wel loslaten als ie op de hoefslag loopt want dat is weer de beloning
teugels kunnen hier licht bij helpen. en let op , op welk been je licht rijdt! Dit kan zeker schelen is mijn ervaring! als ik op het rechterbeen lichtrij, valt het paard ook meer naar rechts. en op het linkerbeen dan valt hij meer naar links! (is wellicht voor elk paar anders, maar heb t vaker gemerkt bij verschillende paarden). 
. Gisteren alleen met Chev naar het kleine bos geweest (dat is in totaal 30 min stappen), ik dacht hop gewoon doen. Uiteraard al wel eerder geweest met wandelen en erlangs gekomen als ik met iemand anders samen naar het grote bos ging. Ik ben zo enorm trots
daar mag je zeker trots op zijn!
soms heb je even zo'n ego boost nodig

Bedankt voor de tip om vanaf de grond te werken! Daar moet ik wel echt meer mee bezig, ook omdat hij voltes op rechts zoiezo erg moeilijk vind, moeilijk inbuigen of hij valt extreem naar binnen (lees gewoon keertwending om de achterhand, GP here we come!