Anky Warmup met fotos: LDR, of Rollkur?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kaja

Re: Anky Warmup met fotos: LDR, of Rollkur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 11:47

Astragirl schreef:
Ok, maar een atleet kan een stapje terug doen als het te moeilijk of pijnlijk wordt, een paard niet. Dan toont hij verzet en wordt erdoor getraind.

Nou jij begrijpt werkelijk waar NIET waar het allemaal om draait!!

Idd Russel, het gaat weer precies die kant op waar het spoor dood loopt!! En dat er dan nog mensen zijn die posts durven neer te zetten dat TOPruiters gewoon doorgaan en enkel denken aan linten en roem, nou geloof mij maar dat basisruiters een groter gevaar zijn voor paarden dan topruiters hoor en dat daarbij dan ook nog Anky haar naam valt, dan heb je het spelletje helemaal niet begrepen!!

Dan ben je gewoon kinderachtig en ziek je graag!!
Dal lees je regelmatig je Hoefslag Junior door en daar houdt zowel je kennis als je "van horen zeggen" antwoorden op!!!

Een trieste bedoening en voor diegene die postte dat je je paard niet hoort spreken en al helemaal niet de signalen kunt herkennen dat je een stap te ver gaat of te veel vraagt.... DAT IS NOT DONE Boos! !!

Mijn paarden komen namelijk niet in verzet, als een paard in verzet komt dan schreeuwt hij al en vraagt hij zich af wat voor een DOMBO dat er op zijn rug zit!!

Je paard geeft 24 uur per dag signalen af om met je te communiceren, dit heeft niets met een systeem te maken, maar met je inlevingsvermogen en je vermogen tot communicatie met je partner, je maat, je vriend, je medespeler!!!

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 11:48

alweer: amen

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 11:53

Mireille1970 schreef:
Viennanova schreef:
Anky kan zich dit ook veroorloven. De gemiddelde ruiter met een paardje thuis niet. Daarnaast heeft Anky ook wat meer talent dan de gemiddelde ruiter, dus KAN ze ook met haar systeem uit de voeten.

Ik rijd het liefst op een hete, snelle, met een flegmatieke, trage kan ik niks. Ik lig er liever een keer naast omdat ie me te snel af was, dan dat ik er elke dag tegen aan moet trappen. Maar als ik elke dag op een trage moet rijden, wil ik hem elke dag sneller maken, ondanks dat dit niet zijn natuur is...

Helemaal waar. Maar je zou geen trage kopen... (dus jij hebt net zoveel keuze)

Haha! Al eens op een hete, snelle gereden Viennanova??
Zo eentje als Anky heeft?? Een echte hete dus??

Snel en traag heeft niets met heet te maken overigens, maar sinds ons Anky heeft gezegd dat zij graag paarden rijdt die heet zijn, wil half Nl een heet paard, met alle gevolgen van dien....

Snel en traag reageren heeft met de opvoeding van je paard te maken.
Hoe is de basisopleiding geweest?? Hoe consequent is de ruiter??

Het een heeft dus geen zak met een ander te maken...

En een keertje er naast liggen zei je.... Haha! Geloof mij nou dat jij nog nooit tegen een snelle Jelle aan bent gelopen, want dan praat je wel anders!!

Je brengt een aantal zaken namelijk met elkaar in verwarring, welke anders en bovenal verkeerd overkomen op diegene die wel weten wat een flinke hete inhoudt!

Anky kan het zich veroorloven... pfff laat me toch niet lachen Haha! !!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 11:54

Biepje schreef:
alweer: amen

Knipoog

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 11:59

Kaja,

Jah, ok, op een vriendelijke manier kan het ook hoor Pling
Als er al geen normale discussie meer kan gevoerd worden, zonder dat iemand altijd anderen als kinderachtig bestempeld.

Ik heb nog nergens Anky haar naam vernoemt, en dan nog, doel ik zeker niet op de hele top, maar op sommige die ik zelf bezig gezien heb. Zoals je dat ook met klassiek hebt. Overvragen,...
Zoals je dat met alle topsporten hebt.
Maar niet alle toppers zijn heilig, als dat daarop doelt.
En ik vind het ok om vragen te stellen bij een methode, topsport of niet.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 12:05

Astragirl schreef:
Ik ben echt benieuwd als paarden konden praten, wat ze hiervan zouden zeggen

Astragirl schreef:
Ok, maar een atleet kan een stapje terug doen als het te moeilijk of pijnlijk wordt, een paard niet. Dan toont hij verzet en wordt erdoor getraind.

Bovenstaande quotes brachten mij tot het posten van een reactie hierop!! En wees gerust, niet alles draait om en over jou Knipoog !!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 12:12

Nee, alles draait om Kaja..... Knipoog

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 12:15

Haha! Al eens op een hete, snelle gereden Viennanova??
Zo eentje als Anky heeft?? Een echte hete dus??

Snel en traag heeft niets met heet te maken overigens, maar sinds ons Anky heeft gezegd dat zij graag paarden rijdt die heet zijn, wil half Nl een heet paard, met alle gevolgen van dien....

Snel en traag reageren heeft met de opvoeding van je paard te maken.
Hoe is de basisopleiding geweest?? Hoe consequent is de ruiter??

Het een heeft dus geen zak met een ander te maken...

En een keertje er naast liggen zei je.... Haha! Geloof mij nou dat jij nog nooit tegen een snelle Jelle aan bent gelopen, want dan praat je wel anders!!

Je brengt een aantal zaken namelijk met elkaar in verwarring, welke anders en bovenal verkeerd overkomen op diegene die wel weten wat een flinke hete inhoudt!

Anky kan het zich veroorloven... pfff laat me toch niet lachen Haha! !!
[/quote]

Zo, nou zou ik eerst eens willen weten, wat jou het recht geeft om te zeggen dat ik dat nog nooit heb ervaren. Ik geloof niet dat je mij noch mijn ervaring met snelle, hete paarden kent. En als jij je aangesproken voelt over het feit dat ik liever een snelle, hete heb, omdat jij er niet mee om kan gaan en waarschijnlijk elke dag zandruiter bent, daar kan ik niks aan doen Slapen .

En voor jouw informatie: Ik heb een snelle hete gehad, en heb er nu weer een. Van mijn vorige paard ben ik ontelbare keren afgevallen, heb mijn been gebroken, en mijn bekken. Maar ik kreeg hem door consequent rijden op ontspanning en losgelatenheid wel waar ik hem wilde hebben. DOORDAT hij later net dat stukje extra gaf, die een TRAGE en FLEGMATIEKE niet heeft. En dat heeft niks met opvoeding te maken, maar met karakter en natuur. En nog niet eens met een werkwillig karakter, maar met rillerigheid, heetheid. En als jij dit niet snapt, heb JIJ waarschijnlijk nog nooit een hete onder je kont gehad Boos! .

En ik heb verder geen commentaar op Anky of iemand anders gehad. Feit is gewoon, dat sommige paarden bij haar verdwijnen, omdat ze niet in het systeem passen. Dus kan Anky dat zich klaarblijkelijk veroorloven.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 12:23

@ Mireille: Mijn vorige paard hebben we op de 'gok' gekocht, dit bleek een hete te zijn. Mijn nieuwe paard is zelfgefokt, en godzijdank is zij ook snel en vrij heet. Naast het feit dat je paarden met een meewerkend karakter heb, zijn er natuurlijk ook rustige meewerkende paarden, en hete meewerkende paarden. Nou, dan kies ik voor het laatste!

Overigens, dit was ter illustratie, net zoals de Alfa en Volvo.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 12:25

Niet zo katten....

Wat er bedoelt wordt volgens mij is dat inderdaad de een een koude wil en de ander een hete...

Ieders goed recht.

Dat betekend dus dat een liefhebber van een koude geen volbloed koopt en de liefhebber van een hete geen koude fransman. (voorbeeld)

Dat is dus voor iedereen weggelegd...

In een advertentie reageer je ook niet op eigenschappen die jij niet zoekt in een paard.

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 12:27

Juist, je koopt een paard die bij jouw niveau past, maar jij moet je wel aanpassen van methode aan het paard, dat zie je niet in 1 2 3 als je begint te rijden.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 12:28

Viennanova schreef:
@ Mireille: Mijn vorige paard hebben we op de 'gok' gekocht, dit bleek een hete te zijn. Mijn nieuwe paard is zelfgefokt, en godzijdank is zij ook snel en vrij heet. Naast het feit dat je paarden met een meewerkend karakter heb, zijn er natuurlijk ook rustige meewerkende paarden, en hete meewerkende paarden. Nou, dan kies ik voor het laatste!

Overigens, dit was ter illustratie, net zoals de Alfa en Volvo.

Nou dat heb ik dus ook, en zou ik niet treffen wat ik zocht zou ik doe ook weer verkopen en er een ander voor zoeken. Want het kost allemaal genoeg en zo'n paard zou ik me aan ergeren, dan kan ik beter een naar mijn zin hebben waar ik dagelijks plezier aan beleef en de flegmatieke aan iemand gunnen die er helemaal happy mee is en zijn leven tot één grote happening maakt zonder dat het dier dagelijks aangespoord zou worden tot snel reageren etc etc

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 12:31

Astragirl schreef:
Juist, je koopt een paard die bij jouw niveau past, maar jij moet je wel aanpassen van methode aan het paard, dat zie je niet in 1 2 3 als je begint te rijden.

Dat heeft niets te maken met niveau voor mij. Ik koop er één die in mijn systeem past, die zelf graag wil lopen en die ik eerder tegen moet houden dan aan moet duwen...
Dus voor mijn gevoel koop je er wel degelijk één naar je manier van rijden, niet naar niveau...

En naar type. Ik zie dat hetzelfde. Je koopt er ook niet een die je heel lelijk vind en denkt dan ik maak hem een mooi type..... Je kan hem mooier doen ogen en voeren, maar het wordt nooit het type dat je beoogde bij aanschaf...

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 12:31

Precies, dat bedoelde ik. En was ook alleen maar ter illustratie, en niet bedoeld als schietschijf voor iemand met veel frustraties.

Kunnen we nu weer ontopic?

Ik kan me best voorstellen dat Anky (bijvoorbeeld) het dieper instellen van het paard gebruikt om de aandacht bij haar te houden op wedstrijd. Maar waar ik een beetje mee zit, als ik die foto's zie, is of die paarden op deze manier niet 'overrekt' worden. Wat die Angela huppeldehup doet, stilstaan en dan inbuigen, dan mis je toch de activiteit van achter waardoor het paard los gaat laten? Buig een stug paard maar op de stilstaand in, grote kans dat hij nog stugger wordt, en helemaal niet gaat loslaten.

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 12:35

Mireille1970 schreef:
Astragirl schreef:

Dat heeft niets te maken met niveau voor mij. Ik koop er één die in mijn systeem past, die zelf graag wil lopen en die ik eerder tegen moet houden dan aan moet duwen...
Dus voor mijn gevoel koop je er wel degelijk één naar je manier van rijden, niet naar niveau...

En naar type. Ik zie dat hetzelfde. Je koopt er ook niet een die je heel lelijk vind en denkt dan ik maak hem een mooi type..... Je kan hem mooier doen ogen en voeren, maar het wordt nooit het type dat je beoogde bij aanschaf...

Ja, dat bedoelde ik ongeveer Haha! , niet zozeer kwa niveau maar ééntje die past in jouw 'overtuiging' van 'goed' paardrijden. Maar ik denk dat die methode dan toch individueel kleine aanpassingen nodig heeft, per paard.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 12:43

DAT ben ik zeker met je eens! Aanpassingen zijn er altijd, maarrrr NIET alleen van de ruiter... ook van je paard.

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 12:49

Maar ik vind het gewoon verkeerd om anti of pro LDR te zijn, want iedereen heeft wel een paard dat bovenin of onderin beter loopt. Alleen vind ik de houding van **** een beetje extreem, maar dat zijn ook de eisen aan die toppaarden...

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 13:02

Aimee schreef:
Nee, alles draait om Kaja..... Knipoog

Hee Aimee hoe is het met je zus Knipoog ??

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 13:05

Even een toevoeging:

Voor het EK te Moskou zal er meer geinvesteerd worden in een veterinair onderzoek van de Nederlandse paarden, teneinde een zo fit en gezond mogelijk paard te kunnen starten.

Dan hoef je mij echt niet wijs te maken dat die paarden overvraagd worden.

Topsport in alle takken van de paardensport is nu eenmaal anders dan een landelijke proef rijden. Die paarden hebben een bepaalde aanleg en hier zal men dan ook proberen het maximale uit te halen. En ja, dan moeten die paarden er wel wat meer uurtjes aan trekken dan een gemiddeld basispaard. En ja, dan zal er af en toe een grens overschreden worden. Maar dan moet je ook niet vergeten dat hier naartoe gewerkt wordt en afgebouwd wordt.

Want ik denk dat iedere topsportruiter (trainer/fokker/hengstenhouder/eigenaar) wel wil dat zijn paard langer mee gaat dan alleen dat NK, EK, WK, of OS.

Maar goed, dit staat helemaal los van het thema van dit topic, niet? Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 13:14

Kaja schreef:
Hee Aimee hoe is het met je zus Knipoog ??

Heb je haar al gevonden dan?

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 13:16

Viennanova schreef:

Zo, nou zou ik eerst eens willen weten, wat jou het recht geeft om te zeggen dat ik dat nog nooit heb ervaren. Ik geloof niet dat je mij noch mijn ervaring met snelle, hete paarden kent. En als jij je aangesproken voelt over het feit dat ik liever een snelle, hete heb, omdat jij er niet mee om kan gaan en waarschijnlijk elke dag zandruiter bent, daar kan ik niks aan doen Slapen .

En voor jouw informatie: Ik heb een snelle hete gehad, en heb er nu weer een. Van mijn vorige paard ben ik ontelbare keren afgevallen, heb mijn been gebroken, en mijn bekken. Maar ik kreeg hem door consequent rijden op ontspanning en losgelatenheid wel waar ik hem wilde hebben. DOORDAT hij later net dat stukje extra gaf, die een TRAGE en FLEGMATIEKE niet heeft. En dat heeft niks met opvoeding te maken, maar met karakter en natuur. En nog niet eens met een werkwillig karakter, maar met rillerigheid, heetheid. En als jij dit niet snapt, heb JIJ waarschijnlijk nog nooit een hete onder je kont gehad Boos! .

En ik heb verder geen commentaar op Anky of iemand anders gehad. Feit is gewoon, dat sommige paarden bij haar verdwijnen, omdat ze niet in het systeem passen. Dus kan Anky dat zich klaarblijkelijk veroorloven.

Maar wat geeft jou dan het recht om hetzelfde over mij te zeggen??
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.... Knipoog

Ik reageerde wat fel om de "vreemde" uitspraken die sommige hier doen! Je wilt on topic blijven. blijf dat dan ook zelf en ga niet zeuren over je flegmatieke en vlugge paarden!

Of hebben we dat ook nog niet besproken? Wil je dat alsnog doen?
Of wil je me alleen maar verwijten dat ik een zandruiter ben, terwijl je er zelf meer dan eens naast lag?

Waar is jou vorige hete paard en wat doe je met je huidige hete paard?
Wat zeur je over Anky? Als jij ook een ander paard onder je kont hebt?

Je kunt alle jonge paarden goed en snel voor je been krijgen, mits je ze een gedegen opleiding geeft!! Dat heeft niets met heet of traag gedrag te maken, alles draait om de opleiding!
Dat heeft met je eigen kunnen te maken, een paard, hoe rustig hij ook is met een gedegen opleiding, daar hoef jij niet tegen aan te schoppen bij elke pas!

Het gaat er puur om dat je je eigen tekortkomingen kan camoufleren bij een heter paard, die loopt uit zichzelf al!!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 13:26

Tyrza schreef:
Even een toevoeging:

Voor het EK te Moskou zal er meer geinvesteerd worden in een veterinair onderzoek van de Nederlandse paarden, teneinde een zo fit en gezond mogelijk paard te kunnen starten.

Dan hoef je mij echt niet wijs te maken dat die paarden overvraagd worden.

Topsport in alle takken van de paardensport is nu eenmaal anders dan een landelijke proef rijden. Die paarden hebben een bepaalde aanleg en hier zal men dan ook proberen het maximale uit te halen. En ja, dan moeten die paarden er wel wat meer uurtjes aan trekken dan een gemiddeld basispaard. En ja, dan zal er af en toe een grens overschreden worden. Maar dan moet je ook niet vergeten dat hier naartoe gewerkt wordt en afgebouwd wordt.

Want ik denk dat iedere topsportruiter (trainer/fokker/hengstenhouder/eigenaar) wel wil dat zijn paard langer mee gaat dan alleen dat NK, EK, WK, of OS.

Maar goed, dit staat helemaal los van het thema van dit topic, niet? Haha!

Eigenlijk niet Tyrza...

Het bevestigd nogmaals dat toppaarden topverzorging ondergaan!!
Ik geloof echt dat er in de basis meer schade aangericht word dan in de topsport en vind dat de vinger vrij makkelijk in een richting word gewezen....

Dat is jammer, maar vooral ook omdat je weet dat deze paarden onder 24 uur speciale zorg staan! Het blijven zorgenkindjes, wonderkindjes onder constante zorg van de DA, vaste verzorgers etc. etc.

Deze paarden hebben het zo slecht nog niet hoor!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 13:36

Absoluut...

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 13:49

Maar wat geeft jou dan het recht om hetzelfde over mij te zeggen??
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.... Knipoog

Ik reageerde wat fel om de "vreemde" uitspraken die sommige hier doen! Je wilt on topic blijven. blijf dat dan ook zelf en ga niet zeuren over je flegmatieke en vlugge paarden!

Of hebben we dat ook nog niet besproken? Wil je dat alsnog doen?
Of wil je me alleen maar verwijten dat ik een zandruiter ben, terwijl je er zelf meer dan eens naast lag?

Waar is jou vorige hete paard en wat doe je met je huidige hete paard?
Wat zeur je over Anky? Als jij ook een ander paard onder je kont hebt?

Je kunt alle jonge paarden goed en snel voor je been krijgen, mits je ze een gedegen opleiding geeft!! Dat heeft niets met heet of traag gedrag te maken, alles draait om de opleiding!
Dat heeft met je eigen kunnen te maken, een paard, hoe rustig hij ook is met een gedegen opleiding, daar hoef jij niet tegen aan te schoppen bij elke pas!

Het gaat er puur om dat je je eigen tekortkomingen kan camoufleren bij een heter paard, die loopt uit zichzelf al!![/quote]

Alsjeblieft zeg, wat ben jij fel!
Ik ben het met je eens dat alle paarden goed voor het been kunnen komen. Zelf (let op, ik zeg duidelijk dat het over mij gaat) heb ik liever een hete, die je meer tegenmoet houden dan moet motiveren om een pasje meer te doen.
Toch blijf ik erbij, dat paarden van nature al verschillen. Dit openbaart zich ook onder het zadel. En ik ben het er niet mee eens dat je je eigen tekortkomingen kan camoufleren met een heet paard, juist niet. Zo'n paard heeft een ruiter nodig met een rustige zit en handigheid in het rijden. Dus niet een hobbelruiter die aan het roeren is in het zadel of in de mond. Daar wordt een hete nog heter van (bij het gekke af) maar een flegmatieke wordt daar waarschijnlijk niet veel anders van.
Ik durf best toe te geven dat ik regelmatig ernaast lag. Ik was toen nog niet handig en snel genoeg. Ik heb er echter wel veel van geleerd, en daar ben ik dat paard nog steeds dankbaar voor. Ik heb Z2 met hem gereden, en in januari is hij verkocht naar een amazone die er nu veel plezier aan beleeft, en rustig wat wedstrijdjes meepakt. Overigens heb ik hem verkocht omdat ik naast mijn baan maar tijd heb voor 1 paard.
Mijn huidige paard is zadelmak. Wil je nog meer weten? Moet ik alle paarden en ponies daarvoor ook nog even beschrijven, of deze ook heet waren?

Ik zeur niet over Anky, ik weet niet waar je dat idee weghaalt. Ik vind haar prestaties buitengewoon, maar mag mijn vraagtekens toch wel bij het extreme rijden zetten? Of ben jij iemand die overal klakkeloos achter aan loopt?

Als je verder nog meer problemen hebt met mijn mening (vergeet daarbij even niet wie begon met katten en mensen dingen verwijten!!!!) dan stuur je me maar een pb-tje.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 13:51

Dames, alsjeblieft... het was net zo leuk...