'avond
Abra, ik hoop echt dat er voor jou een moment komt dat je denkt: laat ze maar kijken en lachen... Ik heb er zelf echt geen moeite mee dat mensen er misschien wel wat van vinden of niet...
Ben wel 1 keer boos geworden, omdat míjn juf, en dus niet eens ík, werd aangesproken op mijn nieuwe manier van rijden. Grrr... heb deze week een gesprekje met mijn stalgenoot daarover gehad. Ze weet nu dat ze naar mij moet komen. We hebben het goed uitgepraat, allebei weer happy.
Verder sta ik op een stal waar iedereen recreatief rijdt. De ene wat serieuzer dan de andere. Maar de onderlinge sfeer is heel ontspannen. Al ga ik ondersteboven op mijn paard zitten... denk niet dat iemand daar wakker van ligt.
Annemiek, welcome back. Ik denk dat de juffen in dit topic beter advies kunnen geven, maar het eerste wat ik dacht was dat je buitenritten kan gaan maken. Rustig ontspannen, stukje stap, stukje draf, mogelijk nog stukje galop, beetje conditieopbouwen etc. en daarna pas weer terug in de rijbak.
Maar misschien is dit wel een heel dom advies
Ook voor jou Annemiek hoop ik dat je gauw geen last meer gaat krijgen van de mensen om je heen.
knollentuin schreef:iemand vroeg over ophoudingen, weet iedereen hier wat je precies doet om een ophouding te geven? ik kan hier wel het hele antwoord oppennen,maar het is leuk om iedereen s zijn idee te laten horen,ik ben benieuwd!
Met mijn "oude" manier van rijden was een hele ophouding bedoeld voor het halthouden, en een halve ophouding voor overgangen. Ik deed dat door een kneepje in de teugel, en met name bij het halthouden moest ik even "doorpakken" (drampeerd
). Op de nieuwe manier is halthouden voor mij "zitten en uitademen" zonder teugelgebruik. Dus hoe ik nu een ophouding (heel danwel half) moet zien weet ik eigenlijk niet.
Tempus, hallo
, natuurlijk mag je je hier melden.
Leuk om je verhaal te lezen. Dat je je zelf even een beginner voelt, dat kan ik me helemaal voorstellen. Als je goed leert rijden, lijkt het echt alsof je helemaal overnieuw moet beginnen. In dit topic zit je helemaal goed
Dank je Yamcha, heel interessant die plaatjes. Heb je enig idee of het normaal is dat die spieren zo goed zichtbaar zijn als paard in de graasstand staat?
Ankem, fijn dat je een goed zadel hebt gevonden.
Verder alle berichtjes weer bijgelezen 
'k heb vandaag mijn paard overvraagd
had het echt niet in de gaten. Meneer begon vandaag in een zondagsebui, sloompie sloompie, dus heb hem maar eens even flink aan het werk gezet. Na een tijdje een heerlijke vlotte draf, redelijk wat in de galop geoefend, toen ik zag dat zijn vacht in zijn nek nat werd ben ik gaan uitdraven en stappen. Bij het uitstappen werd ie in een keer zeik nat, helemaal doorweekt. Na 10 minuten stapte ik af, en toen zag ik dat ie nog steeds stond te pompen. Jeetje, alle energie was uit hem. Arm peerd zeg. Ik voelde me echt schuldig, maar heb het tijdens het rijden gewoon niet gemerkt. Morgen krijgt ie lekker dagje vrij.