Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Somebitch schreef:ikke jaloers...Mijn buitenritje was zeer leuk. Paardje was braaf maar wel fel. Heb zijn rengalopknop eventjes weer gevoeld sinds tijden. Dat was niet de bedoeling maar er was een misvommunicatie tussen ons ruiters waardoor dit gebeurde. Stiekem was het best gaaf.
lies1994 schreef:Zet em op!!
Somebitch schreef:Hier ging het helaas niet lang. Was pony bij die is net ingereden en aan het einde kon hij al niet meer. Arm dier. Dus zaterdag zal een iets korter rondje worden.
Somebitch schreef:Oh balen dat de eigenaar persee mee wilt, waarom kan je van het weekend niet rijden?
Probeer je ook een beetje in te leven in je paard. Ga eens in zijn schoenen staan en denk wat jij zou doen als je een hem was. Dat heeft mij heel veel meer duidelijkheid gegeven en een heel stuk minder angst.
Joyamu schreef:Interessant topic.
Ik ben zelf ook soms een beetje een angsthaas.
Ik vind galopperen heel spannend.. Ben er een keer afgevallen tijdens de galop.
Toen stelde mijn instructrice voor om te galopperen aan de longeerlijn. Dat doen we nu de hele tijd. Het gaat heel goed, hoef niet meer steeds angstvallig de knop van het zadel vast te houden![]()
Maar nu heb ik dus een probleem. Ik stel het galopperen zonder longeerlijn steeds uit...
Ik zeg de hele tijd: Volgende les doen we het.
Maar dat gebeurt nooit...
Ik wil het wel echt kunnen, ik denk ook dat ik het kan, maar vind het toch eng.
Ben bang dat ik misschien controle verlies, want aan de longeerlijn hoef jee niett te focussen op het sturen...
fresley schreef:Joyamu schreef:Interessant topic.
Ik ben zelf ook soms een beetje een angsthaas.
Ik vind galopperen heel spannend.. Ben er een keer afgevallen tijdens de galop.
Toen stelde mijn instructrice voor om te galopperen aan de longeerlijn. Dat doen we nu de hele tijd. Het gaat heel goed, hoef niet meer steeds angstvallig de knop van het zadel vast te houden![]()
Maar nu heb ik dus een probleem. Ik stel het galopperen zonder longeerlijn steeds uit...
Ik zeg de hele tijd: Volgende les doen we het.
Maar dat gebeurt nooit...
Ik wil het wel echt kunnen, ik denk ook dat ik het kan, maar vind het toch eng.
Ben bang dat ik misschien controle verlies, want aan de longeerlijn hoef jee niett te focussen op het sturen...
Eigelijk moet jou instructeur even een knop om zetten om jou over te halen..
Galop vond ik ook heel lang eng, maar doordat ik een streng instructeur had kon ik niet langer meer aan de longeerlijn ik moest zonder![]()
Probeer die knop om te zetten en nual een smsje naar je instructeur te doen, zodat je de volgende les er niet meer onderuit kan!!
fresley schreef:Echt gewoon doen! Ga van te voren naar je instructeur zoals ik al zei, en spreek dan gewoon af dat je dat gaat doen! En als je een beetje tegen stribbelt je instructeur je wel op het juiste pad zet.
Het is echt niet zo eng als het lijkt, en wat denk je dat er kan gebeuren? Wat is er volgens jou zo eng aan?
Somebitch schreef:Oh dat valt nog wel mee? Ik heb jaren niet gegallopeerd... Maar het is inderdaad echt een kwestie van doen en je verstand op 0 proberen te zetten. Hoe eng je het ook vind.