Angstige ruiter

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Liesbeth1994

Re: Angstige ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 11:26

Zet em op!! *\o/*

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 15:54

Ik merk hier echt vooruitgang op dit topic!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 16:03

Ik ga vanavond een buitenrit maken met 3 andere paarden erbij waarvan er 1 mijn paard kent, de 2e kent mijn paard alleen van zien en de derde kent mijn paard niet..

Pff wordt wat....

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 19:42

dat komt wel goed

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 20:02

debravanesch schreef:
dat komt wel goed
ze is al onderweg ? (ha wil wel ruilen.. lekker door de week effe op pad :D )
Maar effe laten snuffelen en snuiven en hun plaats in dit groepje bepalen ze zelf wel.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 20:34

Mijn buitenritje was zeer leuk. Paardje was braaf maar wel fel. Heb zijn rengalopknop eventjes weer gevoeld sinds tijden. Dat was niet de bedoeling maar er was een misvommunicatie tussen ons ruiters waardoor dit gebeurde. Stiekem was het best gaaf. :=

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 20:44

Somebitch schreef:
Mijn buitenritje was zeer leuk. Paardje was braaf maar wel fel. Heb zijn rengalopknop eventjes weer gevoeld sinds tijden. Dat was niet de bedoeling maar er was een misvommunicatie tussen ons ruiters waardoor dit gebeurde. Stiekem was het best gaaf. :=
ikke jaloers... :9 was zondag j.l. op 2uurs buitenritje in relaxmode..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 20:51

Hier ging het helaas niet lang. Was pony bij die is net ingereden en aan het einde kon hij al niet meer. Arm dier. Dus zaterdag zal een iets korter rondje worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 21:02

lies1994 schreef:
Zet em op!! *\o/*

:) Les ging wel goed :) Ondanks dat ik zo enorm gestresst was vantevoren, zat lekkerlijk van de zenuwen op de wc ;(
Zat tijdens het rijden zelf ook niet zo lekker in mijn vel en dacht bij mezelf, ik ben iedere keer zoooo zenuwachtig is het het wel waard? Ik heb geloof ik even een dipje |(

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 21:11

:(:) wel fijn dat je les goed ging. :)

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 21:21

Somebitch schreef:
Hier ging het helaas niet lang. Was pony bij die is net ingereden en aan het einde kon hij al niet meer. Arm dier. Dus zaterdag zal een iets korter rondje worden.

Zat zondag op stevige haffie, die sjouwen wel door.
Paard had wel een managedipke precies na uurtje :z zo zit het "rooster" in hunne koppie.... was ie na 10min weer overheen.
Verder geen galop, doel was lekker ontspannen het drentse bos in met 3 paarden. (vandaar het "jaloers" ;) )

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 21:24

Ach dat galop komt wel. Heeft bij mij ook heel lang geduurd en zeker buiten! En nu nog vind ik het spannend. Maar ik wil er nu echt overheen!

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 14:04

Tessa,ik zeg maar zo:het kan na een dipje alleen maar beter gaan. Net als bij mij.maandag ging het bagger maar woensdag was het weer helemaal top.
En dat overwegen om te stoppen heb ik ook gedaan,ik ben er ook een tijdje mee gestopt maar ik kon na een tijdje gewoon niet meet zonder en toen ben ik weer helemaal overnieuw begonnen en ik geef nu echt niet meer op.haha
Maar inderdaad gelukkig dat de les goed ging.
Is misschien een paar keer les aan de longe niet goed voor je?heb ik ook gedaan,op het einde zelfs met losse handen in galop. Dan krijg je toch iets meer vertrouwen terug.bij mij heeft het wel geholpen (ik denk dat ik het binnenkort nog maar eens ga doen.haha).
Maar het komt helemaal goed met je hoor.gewoon zeker niet opgeven tenzij je het echt niet leuk meer gaat vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:31

Somebitch schreef:
Oh balen dat de eigenaar persee mee wilt, waarom kan je van het weekend niet rijden?
Probeer je ook een beetje in te leven in je paard. Ga eens in zijn schoenen staan en denk wat jij zou doen als je een hem was. Dat heeft mij heel veel meer duidelijkheid gegeven en een heel stuk minder angst. :j

sorry dat ik zo lang niet gereageert heb. Ik zit inmiddels op les en het rijden gaat afentoe wel wat betr maar soms ook niet. Ligt aan de momenten..

iik heb helaas een tik in mijn onderbenen die eruit moet.. En ik weet niet hoe ik dat voor elkaar ga krijgen, maar met les die ik nu krijg gaat het niet lukken.
Met lichtrijden als ik ga staan en ga zitten drijf ik automatisch aan. Ziet er heel 'beginners-achtig' uit. En ik irriteer me paard er ook enorm mee.
Kortom: Het gaat even niet zo lekker met rijden, maaar als ik nu de goede methode heb gevonden om er iets aan te doen komt het vast wel weer goed.
Nu alleen nog bedenken hoe en wat, haha.

Joyamu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:42

Interessant topic.

Ik ben zelf ook soms een beetje een angsthaas.
Ik vind galopperen heel spannend.. Ben er een keer afgevallen tijdens de galop.
Toen stelde mijn instructrice voor om te galopperen aan de longeerlijn. Dat doen we nu de hele tijd. Het gaat heel goed, hoef niet meer steeds angstvallig de knop van het zadel vast te houden :')

Maar nu heb ik dus een probleem. Ik stel het galopperen zonder longeerlijn steeds uit...
Ik zeg de hele tijd: Volgende les doen we het.
Maar dat gebeurt nooit...

Ik wil het wel echt kunnen, ik denk ook dat ik het kan, maar vind het toch eng.
Ben bang dat ik misschien controle verlies, want aan de longeerlijn hoef jee niett te focussen op het sturen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 18:03

Joyamu schreef:
Interessant topic.

Toen stelde mijn instructrice voor om te galopperen aan de longeerlijn. Dat doen we nu de hele tijd. Het gaat heel goed, hoef niet meer steeds angstvallig de knop van het zadel vast te houden :')

Maar nu heb ik dus een probleem. Ik stel het galopperen zonder longeerlijn steeds uit...

Ben bang dat ik misschien controle verlies, want aan de longeerlijn hoef jee niett te focussen op het sturen...

Eigelijk moet jou instructeur even een knop om zetten om jou over te halen..
Galop vond ik ook heel lang eng, maar doordat ik een streng instructeur had kon ik niet langer meer aan de longeerlijn ik moest zonder -O-
Probeer die knop om te zetten en nual een smsje naar je instructeur te doen, zodat je de volgende les er niet meer onderuit kan!!

Joyamu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 18:08

fresley schreef:
Joyamu schreef:
Interessant topic.

Eigelijk moet jou instructeur even een knop om zetten om jou over te halen..
Galop vond ik ook heel lang eng, maar doordat ik een streng instructeur had kon ik niet langer meer aan de longeerlijn ik moest zonder -O-
Probeer die knop om te zetten en nual een smsje naar je instructeur te doen, zodat je de volgende les er niet meer onderuit kan!!

Dankje :) Ja ik moet het inderdaad gewoon doen!!
Gewoon vertrouwen hebben dat het goed gaat!

Het paard waar ik altijd op rijdt is alleen niet zo lief tegen andere paarden. Het gaat gewoon goed in de bak, als je mooi langs de andere paarden stuurt doet ze alleen naar ogen naar achteren, maar heb haar wel onder controle.
Maar ik zou dus graag de eerste keer galop zonder longeerlijn doen als de bak leeg is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:03

Echt gewoon doen! Ga van te voren naar je instructeur zoals ik al zei, en spreek dan gewoon af dat je dat gaat doen! En als je een beetje tegen stribbelt je instructeur je wel op het juiste pad zet.

Het is echt niet zo eng als het lijkt, en wat denk je dat er kan gebeuren? Wat is er volgens jou zo eng aan?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:04

Pff net les gehad en nu ben ik moe. Paardje liep niet echt fijn maarja kan gebeuren.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:05

Hoelang ontwijk je het galloperen al. :)

Joyamu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:07

Somebitch schreef:
Hoelang ontwijk je het galloperen al. :)

De keer dat ik eraf viel was in November denk ik. Dus vanaf toen heb ik alleen nog maar aan de longeerlijn gegaloppeerd.

Joyamu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:08

fresley schreef:
Echt gewoon doen! Ga van te voren naar je instructeur zoals ik al zei, en spreek dan gewoon af dat je dat gaat doen! En als je een beetje tegen stribbelt je instructeur je wel op het juiste pad zet.

Het is echt niet zo eng als het lijkt, en wat denk je dat er kan gebeuren? Wat is er volgens jou zo eng aan?

Ben bang dat ik ga vallen denk ik en iets breek. Heb nog nooit wat gebroken. :\

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:10

Oh dat valt nog wel mee? Ik heb jaren niet gegallopeerd... Maar het is inderdaad echt een kwestie van doen en je verstand op 0 proberen te zetten. Hoe eng je het ook vind.

Joyamu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:14

Somebitch schreef:
Oh dat valt nog wel mee? Ik heb jaren niet gegallopeerd... Maar het is inderdaad echt een kwestie van doen en je verstand op 0 proberen te zetten. Hoe eng je het ook vind.

In Mei rijdt ik een jaar paard. In het begin ging het leren heel snel, maar nu ligt het dus een klein beetje stil omdat ik niet los galoppeer.

Ja, ik ga het gewoon doen inderdaad!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:16

Als je valt en je breekt iets? Nouen! Dan heb je het in iedergeval wel geprobeert!