Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wendy_Komen schreef:Nou, sta op het punt om naar Dalica te gaan! Weer een "eerste keer", wordt namelijk voor het eerst erop alleen in het donker (met natuurlijk wel goede bakverlichting). Ben benieuwd hoe het zal gaan, en hoe het drafje gaat worden
FahyaFemke schreef:er zijn veel mensen die longeren om de eerste gekte er even uit te krijgen. ik ken mensen met een al jaren ingereden paard en die doen het nog elke dag voor ze gaan rijden. Tis maar net wat je gewend ben denk ik. Ik doe het b.v. nooit bij Fahya.
Maar als ik met de bange Britt ga werken, werk ik in de longeercirkel: met me meelopen, achteruit. weer meelopen links en rechts. zadeltje er bij. en daarna vraag ik ze alleen op de cirkel te lopen en blijf ik in het midden of schuin achter haar. Dus op de Natural Horsemanship methode. Ik doe alleen stap en draf, galop is de cirkel te klein voor en ik laat haar maar enkele rondjes draven en dan zijn we al klaar.
Mijn sessies duren maximaal 15 minuten en dan zet ik ze weer terug, positief afgesloten.
nyntje85 schreef:Wendy_Komen schreef:Nou, sta op het punt om naar Dalica te gaan! Weer een "eerste keer", wordt namelijk voor het eerst erop alleen in het donker (met natuurlijk wel goede bakverlichting). Ben benieuwd hoe het zal gaan, en hoe het drafje gaat worden
En???? Heb je de uitgang van de bak kunnen vinden in het donker?? Ging het goed?FahyaFemke schreef:er zijn veel mensen die longeren om de eerste gekte er even uit te krijgen. ik ken mensen met een al jaren ingereden paard en die doen het nog elke dag voor ze gaan rijden. Tis maar net wat je gewend ben denk ik. Ik doe het b.v. nooit bij Fahya.
Maar als ik met de bange Britt ga werken, werk ik in de longeercirkel: met me meelopen, achteruit. weer meelopen links en rechts. zadeltje er bij. en daarna vraag ik ze alleen op de cirkel te lopen en blijf ik in het midden of schuin achter haar. Dus op de Natural Horsemanship methode. Ik doe alleen stap en draf, galop is de cirkel te klein voor en ik laat haar maar enkele rondjes draven en dan zijn we al klaar.
Mijn sessies duren maximaal 15 minuten en dan zet ik ze weer terug, positief afgesloten.
Ik longeer zolang ik nog niet zeker weet of ik de gekte uit kan zitten en de rem nog niet 100% werkt.
Als dat bevestigd is hoef ik niet meer te longeren.
@melrovers, Ik zal idd ook eens foto's gaan plaatsen.