Dorine92 schreef:Heeft iemand er ooit over nagedacht dat de paarden waar zij op rijdt misschien wel wat anders zijn dan de huis-tuin- en keukenknolletjes waar wij op rijden? En dat ze daarom op zo'n evenement misschien wel wat meer druk op de teugels heeft?
In vind de aanleuning in het filmpje juist heel mooi. Er staat helemaal geen druk op zo te zien. Stangteugel hangt helemaal los en hij is heel constant in de aanleuning.
cherie78 schreef:Daarom staat "ontspanning en losgelatenheid en takt" ook in het begin van het Skala-rijtje
Dat wil dus zeggen dat men als ruiter hiermee begint
Je begint ermee, maar bent daar nooit klaar mee. Hoe hoger je komt hoe meer eisen gesteld worden en hoe moeilijker het is om het allemaal te behouden. Als je nauwelijks fysieke inspanning van je paard verlangd is het niet zo moeilijk.... Het is niet zo dat je daar op een dag mee klaar bent. Het blijft altijd work-in-progress.
Simpelman schreef:Dat is niet het geval en op geen enkel niveau. Ik zelf heb jaren Z meisjes uit de knoop gehaald.
Het beoordelings systeem op onderdelen laat juist veel te gemakkelijk de fanatieke, slimme, handige meisjes doorstromen naar boven terwijl ze de technische basis niet kennen en dus ook niet bevestigd hebben.
Ik ben zelf als 'z-meisje' ook 'uit de knoop gehaald'. Met mijn eerste zelf opgeleidde pony/paard had ik er ook wel een beetje een potje van gemaakt. En van dat hele proces heb ik veel geleerd. Ideaal is anders, maar verder zie ik het probleem niet zo. Ik heb er fouten ingereden en ik heb ze er ook weer uitgereden. En het zal vast nog wel eens gebeuren. Zo hebben mensen als jij ook weer wat te doen Simpelman.
En wie weet wordt het systeem ooit nog eens waterdicht. Dan kun je AR meisjes uit de knoop gaan halen
In amerika wordt je als ondernemer niet serieus genomen als je niet minimaal 1 keer falliet bent gegaan. Ik neem paardenmensen die zich als moraalridder voordoen dan ook niet serieus. Fouten maken, en een keertje vastlopen, dat hoort bij het leerproces.
yentl2010 schreef:Nee dat was ik niet ,,maar een paard zover mogelijk met de kin op de borst vind ik verre van vriendelijk
Volgens mij ligt de nieuwste Penny al weer in de winkel... Moet jij die niet even gaan halen of zo?
Dorine92 schreef:Uhh ja.. Arm paard, wat ziet ze er ongelukkig uit he?
Ach, niks van aantrekken.... De reacties spreken voor zich.