Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Annemarievzr schreef:Ook hier meldt zich een bange ruiter: ik ben van mijn vorig paardje een paar keer gevallen en in januari flink mijn ribben gekneusd en flinke angst er aan overgehouden. Nu ben ik sinds juni mijn nieuwe paard aan het leren kennen. Op zich een braaf dier, maar nu we in een nieuwe stal staan met alleen buitenbak moest hij daar erg aan wennen (Veel spannende dingen te zien!). We zijn ondanks de angsten van mij heel aardig gevorderd en ook in het bos wezen rijden, alleen en met anderen. Maar ik ben er 3 weken gelden in het bos afgevallen en nu ben ik weer heel gespannen. Ik bereid me voor op zo'n gemene rodeo bok en houd hem te kort, waardoor hij zich juist gaat spannen en bol maken en aanvoelt als een bommetje. Ik longeer van te voren goed, en zing als ik erop zit om mijn adem te reguleren, maar heb toch steeds een gevoel "als hij maar niet..." voor en tijdens het rijden. En ik wil dat gevoel terug van samen fijn rijden! ik weet het, het zit vooral tussen de oren! Weet iemand nog meer technieken om 'geestelijk' te ontspannen? Ik ga morgen met de storm in elk geval NIET rijden! Ik heb nu vooral succesmomenten nodig!
Peuk schreef:Ik kan me hier ook wel melden.
Ik heb nu een paard wat al een aantal jaar stil staat. Wil het nu proberen weer op te bouwen en er weer op te klimmen, maar aangezien ik in het verleden wel wat vervelende ongelukjes heb gehad ben ik angstig geworden. Zodra het vertrouwen er is, is er niets aan de hand, maar dat vertrouwen is lastig. Met het paard wat ik nu heb al helemaal. Die heeft dat heel goed door. Ze is wel braaf en controleerbaar, maar ja het blijft een dier. Ze is best wel schrikkerig en kijkerig. Logisch ook, ze wordt niet gereden, dus energie voor tien.
Ik wil haar binnenkort na laten kijken door de dierenarts, osteopaat en de tandarts zodat ik zeker weet dat ik er op klim zonder dat ze pijn heeft. Daarna hulp inschakelen en iemand er bij halen die mij kan helpen er weer op te klimmen (mochten jullie iemand kennen omgv. Tiel/Culemborg is het welkom). Vind het dus allemaal wel heel erg spannend, maar ik wil het wel zelf doen omdat ik denk dat ik anders nooit over die angst heen kom. Dus duimen maar dat ik er niet vanaf pleur.