Rhys
Ubertreten is met een lichte binnenstelling ( ik heb zelf nu nog weinig stelling, omdat ze anders over het schouder wegloopt en er weinig meer over is van het binnenbeen onder de massa plaatsen. Schouderbuiten is met een lichte buitenstelling. Beide keren draait het om de plaatsing van het achterbeen onder de massa.
Ik heb de achteruit knop van Kelly nog niet gevonden. Een oefening die heel fijn voor het sacrum is ( heilig been, is vooral handig voor paarden met een iets verzonken/weke rug) achterwaarts, keertwending om de voorhand links, keertwending om de voorhand rechts, achterwaarts en vandaaruit wegdraven of galopperen. Dan maken ze hun rug net wat beter rond en kunnen ze het bekken wat beter kantelen.
Het is een zware oefening. Doe hem nu nog niet met Kelly.
Ik zou wel tips voor het lichtrijden willen. Ik ga naar voren met het bovenlijf. En wat doe ik met een paard dat errug hard draaft

Bij mijn vorige paard deed ik dan een paar passen achterwaarts en dan weer voorwaarts wegdraven. Is een zware oefening en die durf ik nu nog niet aan met Kelly.