nyntje85 schreef:Leuk wendy!
Hoe groot is je paard?
En grappig... Jouw hond lijkt op die van mij haha Al heb ik maar een glimp gezien op het filmpje
Ze is net geen 1.60m., maar gaat daar zeker wel een beetje overheen als ze wat ouder is heb ik het vermoeden. Het is haast of je haar hoort groeien
En de hond is van stal, en gezien de stal helaas niet van mij is, is het niet mijn hond, maar wel een leuk dier 
Odeale, spannend volgende week zonder lijntje! Maar waarschijnlijk spannender voor jou, dan voor je paardje
Wijken voor druk van je been (met je binnen been hem naar buiten toe duwen) kun je het beste aan de hand aanleren. Ernaast gaan staan, en met druk van je hand op de plek waar je voet zou zitten, hem een pasje opzij duwen. Vind ik altijd heel fijn werken.
Fijn dat het steeds beter gaat ju1982!
nyntje85, ik heb het stap voor stap aangeleerd. Eerst krukje ervoor zetten, en belonen. Dan krukje ervoor, en erop gaan staan en belonen. Dan krukje wat meer richting schouder erop staan en belonen. Stukje voor stukje tot je het krukje naast haar hebt staan, en je er op kan gaan staan en kan belonen. Zo heb ik het dus ook met Dalica aangepakt, waardoor ik haar met een losse teugel neer kan zetten, krukje ernaast kan zetten, en zonder iemand in de buurt gewoon op kan stappen.
Fijn dat het rijden zo goed ging vandaag!!
Als ik jullie twijfels zo lees, ben ik heeeeel blij dat ik Dalica deze winter nog geen deken op ga gooien
Volgend jaar pas, als ze echt aan het werk moet. (En dan denk ik dat ik pas met dekens ga beginnen echt in de winter, als ze een dikke vacht heeft, die eraf scheren, en dan met dekens in de weer gaan. Voorkom je de meeste warme dagen).
Juangi, ik beloon ook veel. Liever te veel dan te weinig. MAAR daar moet ook tegenover staan dat als ze iets niet juist doet, dat ook duidelijk moet zijn.
Enny, hij heeft niet meer/ langer op stal gestaan? Klinkt een beetje als stalbenen. Had Dalica ook dat ik haar ophaalde, en was dus extra blij dat ik langs de kliniek ging om haar zowel klinisch als röntgen te laten keuren, zodat mocht het wel wat geweest zijn, ik het zou ontdekken. DA dacht aan een virusje, en uit alle test/foto's kwam ook niets. Na een week zag je er eigenlijk niets meer van, en is ook niet meer terug gekomen.
Cynthiaaapje, fijn dat je een goed passend zadel heb gevonden!
Nou, even terug komen op het filmpje. Heb vandaag dus voor het eerst los in de bak met haar gedraafd. De eerste paar stukjes vonden we beiden een beetje spannend, maar toen ik wist dat ze niets ging doen, kon ik ontspannen, waardoor zij dat ook mooi deed. Uiteindelijk dus hartstikke fijne stukjes kunnen draven. Heb 2 keer eerder met haar gedraafd, maar dat was enkel aan de longeerlijn. Dit was dus de derde keer in draf, en ook de derde keer überhaupt los in de bak rijden. Daarna nog even een stukje naar buiten gegaan, samen met mijn zus die ernaast liep. Ze vond een boel dingen spannend, maar kon der super netjes bij me houden.
Al met al weer heerlijk genoten, en weer een fikse stap verder in het beleren.