Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
irischcob schreef:hey allemaal! ik plaats even mijn vraag hier! Onlangs is mijn paard 'gekraakt' Ze moest 2 dagen rusten en daarna konden we weer rustig aan beginnen. Dit is nu een week geleden en ben eergister weer begonnen met rijden. Toen ik er eenmaal op zat leek het net alsof alles was ik haar geleerd heb qua niet hangen aan te teugel en onder mij vandaan lopen kwijt is. Kan me voorstellen dat ze fris is want ze heeft 2 weken stilgestaan maar ik vond het heel lastig. Kan het nog zijn dat ze opnieuw haar balans moet zoeken? Zij heeft hier altijd al moeite mee gehad en doen veel oefeningen om het beter te maken.
superwoman schreef:irischcob schreef:hey allemaal! ik plaats even mijn vraag hier! Onlangs is mijn paard 'gekraakt' Ze moest 2 dagen rusten en daarna konden we weer rustig aan beginnen. Dit is nu een week geleden en ben eergister weer begonnen met rijden. Toen ik er eenmaal op zat leek het net alsof alles was ik haar geleerd heb qua niet hangen aan te teugel en onder mij vandaan lopen kwijt is. Kan me voorstellen dat ze fris is want ze heeft 2 weken stilgestaan maar ik vond het heel lastig. Kan het nog zijn dat ze opnieuw haar balans moet zoeken? Zij heeft hier altijd al moeite mee gehad en doen veel oefeningen om het beter te maken.
Over het algemeen moet je eerst nog 2 dagen "lang-laag" longeren. Heb je nog over de rug gevoeld of die gevoelig was?
aapjex1996 schreef:Ik heb ook een vraagje,
Mijn paardje loopt of te hoog met haar hoofd of te diep tegen haar borst aan. We hebben nu sporen aan, omdat het contact dan iets beter is tussen amazone en paard. Alleen mijn vraag luid ; Wat kan ik doen voor totale ontspanning zodat zij dus zelf haar hoofd wil buigen en ik niet als een houtzager op mn merrie zit ? Dit houtzagen komt erg vaak voor de laatste tijd en ik ben hier zwaar op tegen. Dus wil ik graag weten hoe ik het er natuurlijk uit kan laten zien en tegelijkertijd dat ik dus ook wat rustiger kan zitten en ontspannen is ook wel lekker voor mn paard ipv dat ik maar blijf proberen zonder resultaat..![]()
Gr.