Blijheid schreef:Ik denk ook niet dat je hem in de weg zit met je gewicht hoor Amanda. Ik denk alleen wel dat het in principe makkelijker is om goed te zitten (vooral qua beenligging) als je slanker bent. (en ja, je hebt zeker zwaardere mensen die goed zitten en dunne mensen die het nooit leren, maar even in het algemeen)
Klopt helemaal. Zie ook de foto's van +30kg en -30kg. Ik kan nu ín het zadel zitten ipv erop. 
Ik realiseerde me dat toen helemaal niet 
Maar nu... Ik kijk wel uit om dat gewicht weer te bereiken, liever nog aardig wat minder 
Overigens, de operaties die ik heb gehad 1,5 jaar terug en nu in januari weet moet ondergaan waren liposucties aan beide benen, op medisch advies.
Ik heb na die operaties weer echt opnieuw moeten leren zitten. Had een stuk minder vetjes, zeker aan de binnenkant van mijn bovenbenen en dat was wel heel raar 
Straks heb ik dat natuurlijk weer, dus ben heel benieuwd.
Imre: qua training let ik er ook zeker op.
Springen doe ik zelden, alleen soms een laag sprongetje of balkje op de grond met galoptraining (wat echt wel een sprong is volgens Jim
). Puur omdat Jim het onwijs leuk vindt en ik daar zeker 3 weken lang plezier van heb met een überblije pony 
Maar het echte hoge springen laat ik hem vrij doen.
Uren buiten rijden doe ik ook niet, en als ik wel een langere rit maak, dan pak ik hem ook wel even op en is het niet alleen maar lange-teugel-geslof. Dat doen we alleen met rondje uitstappen buiten.
Trainen doe ik tussen de 20 en 45 minuten. Ook niet langer.
En ik moet zeggen, toen ik door het zadel niet langer dan 20 minuten wilde rijden, 3x per week, dat hij daar eigenlijk heel goed op liep en zijn spieren razendsnel bleven ontwikkelen