echt dan word ik acuut een houten klazina
En die filmpjes zijn ook echt niet om aan te zien
(die ga ik hier dus ook mooi niet plaatsen
) Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
justkid schreef:Je draaft door de bak, bij voorkeur niet op de hoefslag. Je rijdt gewoon rechtuit je doet niks met je benen en teugels.
Je zult merken dat je paard niet recht blijft lopen of een beetje rond gaat kijken.
Zodra je paard van het rechte pad afgaat pak je de teugels erbij en je benen en wend je af en de andere richting dan je paard dacht te gaan.
Zodra je bent afgewend laat je de teugels weer los (niet te want je moet ze snel weer kunnen oppakken) en je been eraf.
Dat loslaten is erg belangrijk! je paard doet zijn oor naar rechts? jij wendt af naar links. Altijd oppakken, afwenden en weer loslaten..
had iemand het over middendraf en verruimen enzo.
achteruit kan ze in ieder geval wel
heel goed zelfs.
)
?)
Als ik hand opzij breng met bijv halsstrekken, dan gaat hij erachteraan.Ik probeer dan een beetje te spelen met zijn schouders, naar binnen brengen, naar buiten met contrastelling. Maar dat vinden we wel lastig
Citaat:ik doe dat in mn losmaakrijden in de voltes, voltes linksom en rechtsom mn gewone en contrastelling hals laag en helemaal doorstellen zodat schouders helemaal buiten de massa komen en het paard echt op meerdere sporen loopt, dit doe ik ook in galop.
het is niet de bedoeling om je paard er zo doorheen te trekken (daarom zei ik ook dat je paard het wel moet kunnen)MyWishMax schreef:Want met een slidingstop stoppen ze achter en lopen ze voor nog iets door toch?
wij hebben eenmini boktmeeting!!!
) opzij, vaak een rondje zoals ik hierboven beschrijf maar ook wel dat het paard gewoon recht blijft maar ik ga nooit vanuit achterwaarts meteen weer naar voren.
knollentuin schreef:oh blijheid ff snel! wat ook een goede oefening is is om staanders neer te zetten om en om - 1 links een rechts en zo door en dan de balkenop de staanders 15 -20 cm omhoog [dat is dan maar aan een kant van de grond en dan om en om maar dan gaan ze mooi de benen optillen], minder staanders noding voor een hele lange rij je hebt dan
Van de 20 keer die je erover heen gaat, gaat het 1 of 2 keer goed om vervolgens weer helemaal mis te gaan. En shaken en zweten dat hij dan doet. En mesten, dat doet hij normaal nooit tijdens het werken, eigk nooit buiten zijn box... 
Balken zijn paardetende slangen.