Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wendy_Komen schreef:Hoi hoi weer iedereen,
Nou, maandag dus er voor het eerst alleen opgestapt. Nu was ze aan de balk al wat wakkerder, en door de wind (denk ik) wat springeriger. En was ze dus onder het zadel flink gespannen, maar deed geen stap verkeerd.
Vervolgens ben ik er vrijdagochtend dus weer mee bezig geweest. Er was toen een stalgenoot al in de bak aan het rijden, dus moest van mijn gebruikelijke routine afstappen. Dus voor het eerst gelongeerd in de bak zonder een draadje door de midden van de bak. Het hoeveelheid trekken viel me nog mee. (ik longeer aan een halster, wat ik dan over haar hoofdstel heen doe, zodat ze geen onnodige druk op het bit krijgt). Net toen ik klaar was met longeren (klinkt heel lang zo, maar denk dat het 5 min. was) ging mijn stalgenootje uitstappen in de bak. Daar dus mooi misbruik van gemaakt, en ben erop gestapt en mooi naast mijn stalgenoot gaan stappen. Tussendoor nog een keer gevraagd of we even de andere kant op zouden gaan. En zo heerlijk kleppend door de bak heen gesjokt.
Het ging zo lekker, dat ik er gister weer op ben gestapt. Voor het eerst in de gehele bak, zonder een ander erbij. En ze was ZOOOOO braaf! Heb een kwartier door de bak heen gestapt, halthouden, wegstappen, volte maken, van hand veranderen. En och wat deed ze dat allemaal super! Mijn ouders kwamen nog even kijken, wat ik erg leuk vond. Ben echt helemaal trots! Enkel gestapt, want wil met de eerste paar keren draf, toch nog even iemand ernaast hebben voor de zekerheid. (zeg ik nu wel, maar wellicht dat ik de volgende keer gewoon even kijk of ik haar zelf makkelijk in draf kan krijgen, en dan na een paar stappen draf weer terugpakken.)
Maar ben ZOOO trots. Trots op haar dat ze alles zo super oppakt. En stiekum toch ook een beetje trots op mezelf, dat het allemaal gelukt is. Heb wel meerdere paardjes ingereden, maar dat waren allemaal tinkers. En das toch andere koek dan een KWPN'er natuurlijk![]()
Sorry voor het lange verhaal, maar moest het gewoon even kwijt![]()
Fijne zondag nog allemaal!!
Odeale schreef:Hij pikt het allemaal ook heel snel op. En hij is braaf dat is wel het allerbelangrijkse. Hij schiet niet snel in de stress gelukkig. Wegbrengen had ik sowieso niet gedaan, dan was er iemand hier gekomen maar die had alleen het zadelmak maken gedaan. Ik heb er inmiddels een keer of 5 op gezeten dus dat kent hij nou wel. En ik heb aan mijn vaste instructrice gevraagd of zij 1x per 2 weken wil helpen. Alleen heeft zij nog niet eerder zo'n jong paard begeleid. Wel zelf (en nog steeds) paarden ingereden dat wel. Maar nou weet ik niet of ik beter iemand anders kan vragen. Lijkt me toch niet?
Odeale schreef:Moest even denken hoe je dat bedoelde maar hij valt naar binnen. Jouw paard loopt over de schouder weg naar buiten. Dus in principe doe je het zelfde. Je stuurt naar de kant waar je op gaat. Bij paarden die al een stuk verder zijn niet de bedoeling maar als er nog niet veel knopjes op zitten moet je het toch simpel houden.
Deamen heeft een 50 grs deken op en mijn andere paarden een 200grs. Veel te warm eigenlijk de 200grs dus doe die 's middags ook wel af maar hoop dat ze zo niet te veel wintervacht aanmaken, dat proces gaat anders gewoon door.
nyntje85 schreef:Nou, ze loopt al weg als ik naast haar ga staan. Krukje heb ik ook geprobeerd maar daar staat ze twee meter naast. En zulke lange benen heb ik niet (gelukkig)
Maar ik ben even een ander topic aan het volgen op praktijkproblemen. Misschien komt er een goudentip voorbij.
nyntje85 schreef:Nou, ze loopt al weg als ik naast haar ga staan. Krukje heb ik ook geprobeerd maar daar staat ze twee meter naast. En zulke lange benen heb ik niet (gelukkig)
Maar ik ben even een ander topic aan het volgen op praktijkproblemen. Misschien komt er een goudentip voorbij.
Juangi schreef:Ik las 2 pagina's terug wat over onbelans bij het afwenden van de AClijn. Die van mij had er eerst ook last van. Gingen zwieberend over de lijn.
Ik heb het een paar keer geoefend, steeds goed rechtgehouden en bij een zwieber weer in een rechte lijn teruggestuurd en beloont als ie rechtging. Nu snapt hij dus (door dat belonen) dat ie gewoon in een rechte lijn moet.
Die van mij word altijd heel trots als ik beloon, zo schattig! Oren naar voren en de keer dat ik t weer oefen gaat het een stuk beter!
Belonen jullie ook zoveel?