Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bienotje schreef:Er zijn toch al oneindig veel topics geweest waar alle antwoorden al zijn genoemd, deze zijn te vinden onder FAQ: Veel voorkomende rijtechnische problemen. Vraag me af of dit dan ook nog nodig is
gazzetta schreef:ik heb ook een groot probleem met het aan de teugel rijden,, gister in de les ging hij helemaal tegen de teugel en als ik maar een beetje mn houden sloot ging ze al met het hoofd omhoog..enz enz
gazzetta schreef:jij moet eens leren kijken wat ik typ!!
Yamcha schreef:Beetje theorie is wel nuttig hoor.
Altijd fijn om te weten waar je mee bezig bent
superwoman schreef:hmm, ik denk dat je zelf eens moet gaan kijken wat je heb getypt...
Welk niveau je rijdt, zegt geen bal en ook niet wat een ander rijdt.
Wanneer je goed wil rijden, wíl je leren, dat mis ik bij het lezen van jouw reacties.
Waarom rij je? Waarom stel je de vraag?
Wil je horen dat het aan je paard ligt?
- alles wat niet goed gaat ligt aan je paard en alles wat wel goed gaat en welk niveau je rijdt, komt helemaal door jou!
Nu tevreden?????
superwoman schreef:gazzetta schreef:ik heb ook een groot probleem met het aan de teugel rijden,, gister in de les ging hij helemaal tegen de teugel en als ik maar een beetje mn houden sloot ging ze al met het hoofd omhoog..enz enzgazzetta schreef:jij moet eens leren kijken wat ik typ!!
hmm, ik denk dat je zelf eens moet gaan kijken wat je heb getypt...
Welk niveau je rijdt, zegt geen bal en ook niet wat een ander rijdt.
Wanneer je goed wil rijden, wíl je leren, dat mis ik bij het lezen van jouw reacties.
Waarom rij je? Waarom stel je de vraag?
Wil je horen dat het aan je paard ligt?
- alles wat niet goed gaat ligt aan je paard en alles wat wel goed gaat en welk niveau je rijdt, komt helemaal door jou!
Nu tevreden?????
gazzetta schreef:nee tuurlijk niet,, dat slaat echt helemaal nergens op. alles wat niet goed gaat ligt aan je paardsorry hoor maar waar heb je dat vandaan gehaald ??
superwoman schreef:gazzetta schreef:nee tuurlijk niet,, dat slaat echt helemaal nergens op. alles wat niet goed gaat ligt aan je paardsorry hoor maar waar heb je dat vandaan gehaald ??
Omdat je nergens goed op een advies in gaat. Nergens sta je open voor commentaar.
En je komt steeds met excuses aan.
Toch heb JIJ een probleem met aan de teugel rijden, heb je geschreven. Dan lijkt het mij duidelijk dat jij o.a nog niet toe bent aan stang en trens. Jij mag dan wel aardig vooruit komen op de wedstrijden, toch heb jij een groot probleem in je basis!
gazzetta schreef:dan heb ik het verkeerd omschreven..die dag had ik een probleem. maar nu gaat alles weerfijn .. en ik kom niet altijd aan met excuses de dingen zijn gewoon waar.
superwoman schreef:gazzetta schreef:dan heb ik het verkeerd omschreven..die dag had ik een probleem. maar nu gaat alles weerfijn .. en ik kom niet altijd aan met excuses de dingen zijn gewoon waar.
Zal best waar zijn![]()
Maar als je eerst foto's plaatst om iets te bewijzen (Waarom plaats je hier anders die foto's) en wanneer er commentaar op is, zijn de foto's ineens oud, tja.
Je kan gewoon de fouten toegeven ipv te roepen dat ze oud zijn. Daarbij had je bij de foto ook kunnen zeggen dat hij wat ouder is.......
Dat is 1 voorbeeld!
Jij begon met een probleem, je kreeg commentar op je oplossing en daarna kwam je met allemaal bijzaken die er helemaal niet toe doen.....(oude foto's, niveau wedstrijden etc etc)
gazzetta schreef:dr zijn ook dingen die ik wel heb toegegeven zoals achterhand moet ze meer gebruiken, en moet iets meer opwaarts lopen.. daar ben ik het ook gewoon mee eens. alleen ik ben het er niet mee eens dat ze gespannen loopt, ik denk dat je dat ook pas echt voelt als je erop zit en niet alleen maar van een foto (maar dat is mijn mening). dat is alles
superwoman schreef:gazzetta schreef:dr zijn ook dingen die ik wel heb toegegeven zoals achterhand moet ze meer gebruiken, en moet iets meer opwaarts lopen.. daar ben ik het ook gewoon mee eens. alleen ik ben het er niet mee eens dat ze gespannen loopt, ik denk dat je dat ook pas echt voelt als je erop zit en niet alleen maar van een foto (maar dat is mijn mening). dat is alles
Ik hoop maar dat je bent gaan nadenken over je oplossing van toen en dat zo nooit meer zal doen.![]()
sterkte verder
Citaat:ik heb ook een groot probleem met het aan de teugel rijden,, gister in de les ging hij helemaal tegen de teugel en als ik maar een beetje mn houden sloot ging ze al met het hoofd omhoog.. ik ergerde me kapot maar dat heeft natuurlijk g3een zin. toen heb ik dr eens ff flink aangepakt: teugel kort en links rechts inbuigen . En dit hielp!! het laatste kwartiertje in de les ging ze naar mijn gevoel veel meer ontspannen
Citaat:zagen en links rechts inbuigen is een heel verschil, kken mn merrie en die probeert me gewoon eens uit.. het was gewoon een kwestie dat ze zich moest overgeven en toen ze dat eenmaal gedaan had hoefde ik alleen nog maar een lichte aanleuning te houden ..en geen hoop geschop, dan zie je toch een heel verkeerd beeld voor je hoor ! AF en toe moet je gewoon laten zien wie de baas is en dit heeft niets te maken met een hoop geschop hoor, gewoon ff te teugels korter nemen en veel buigen en niet met zagen, gewoon f doorzetten
Citaat:voor het paard ook ! de gebruikt ze dr ruig. de laatste minuten heb ik dr de teugel uit de hand laten kauwen en dat deed ze , en dit is toch echt een teken dat een paard los in de rug is !!
Citaat:ik voel echt wel aan of mn paard aan het einde van de les goed door de rug loopt hoor, en als die al die weken aan de teugel loopt en dan een les niet,, dan zit ze me gewoon uitteproberen en dan moet je nou eenmaal ff consequent zijn totdat ze zich nageeft!!
gazzetta schreef:misschien moet jij eens wwat foto´s van JOU laten zien hoe het dan wel moet
Esperanza schreef:gazzetta schreef:
Ik zie een paard dat afgebogen loopt met een valse knik (achter de loodlijn), echt mooie foto´s van een goed aan de teugel lopend paard zijn dit niet.
Daarnaast zie je duidelijk dat dit paard op de voorhand loopt (paslengte voor groter dan achter). Ook horen hier (in draf) de beide diagnoale benenparen precies hetzelfde te doen. Dat is bij jou op meerdere foto´s niet het geval. Jouw paard steunt hier alleen op het voorbeen, terwijl het achterbeen niet meer steunt. Het voorbeen had ook al los van de grond moeten zijn.
Misschien foto´s om niet zo heel trots op te zijn?