poes schreef:Ik vind het iig te diep. Verder ga ik er niet over oordelen of dit nu met veel druk gereden wordt of niet. Bij Anky heb ik echt het gevoel dat er niet veel druk in haar handen zit. Maar het plaatje vind ik niet om aan te zien.
Verder over dat 'schuimmondje': bij Gibraldi ziet het er eerder uit als een paard dat zo hard met zijn tong heeft zitten rondslaan uit verzet dan schuimen vanuit ontspanning... Als het maar zo kan, dan hoeft het voor mij niet. Ik vind het er niet netjes uitzien gewoon.
En de meeste paarden lopen idd gewoon met hun mond open. Dat moet toch op iets wijzen, niet? Volgens mij kun je met deze methode het paard dus wel zover krijgen dat hij in de ring onthoudt dat hij braaf moet zijn.
En die 2e foto van Kirsten beckers: het voorbeen vliegt geweldig naar voor, maar het achterbeen komt gewoon achterslepen! Ik dacht dat het achterbeen net de voorkant moest stuwen?
En ik weet het wel: ze rijden op topniveau en ik zou het niet beter kunnen en zo. Maar deze paarden hebben allemaal hun mond open en hun tong naar buiten haast.
Is dit nou nog dressuur?
Wat lopen jullie je eigenlijk druk te maken om het rijden van anky en al die mensen..moet je eens gaan kijken op gewone wedstrijdn..dan worden paarden in de mond gerukt, geschopt zonder reden. Als een paard zijn mond los heeft wil dast niet gelijk zeggen dat hij/zij in verzet is. Foto's zijn maar een moment opname, misschien is het dier wel gewoon aan het kauwen op het bit. Dat weet je niet.
.