Anky Warmup met fotos: LDR, of Rollkur?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ramoon

Re: Anky Warmup met fotos: LDR, of Rollkur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 13:19

poes schreef:
Ik vind het iig te diep. Verder ga ik er niet over oordelen of dit nu met veel druk gereden wordt of niet. Bij Anky heb ik echt het gevoel dat er niet veel druk in haar handen zit. Maar het plaatje vind ik niet om aan te zien.
Verder over dat 'schuimmondje': bij Gibraldi ziet het er eerder uit als een paard dat zo hard met zijn tong heeft zitten rondslaan uit verzet dan schuimen vanuit ontspanning... Als het maar zo kan, dan hoeft het voor mij niet. Ik vind het er niet netjes uitzien gewoon.

En de meeste paarden lopen idd gewoon met hun mond open. Dat moet toch op iets wijzen, niet? Volgens mij kun je met deze methode het paard dus wel zover krijgen dat hij in de ring onthoudt dat hij braaf moet zijn.

En die 2e foto van Kirsten beckers: het voorbeen vliegt geweldig naar voor, maar het achterbeen komt gewoon achterslepen! Ik dacht dat het achterbeen net de voorkant moest stuwen?

En ik weet het wel: ze rijden op topniveau en ik zou het niet beter kunnen en zo. Maar deze paarden hebben allemaal hun mond open en hun tong naar buiten haast.

Is dit nou nog dressuur?

Wat lopen jullie je eigenlijk druk te maken om het rijden van anky en al die mensen..moet je eens gaan kijken op gewone wedstrijdn..dan worden paarden in de mond gerukt, geschopt zonder reden. Als een paard zijn mond los heeft wil dast niet gelijk zeggen dat hij/zij in verzet is. Foto's zijn maar een moment opname, misschien is het dier wel gewoon aan het kauwen op het bit. Dat weet je niet.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 13:43

wij maken ons daar zorgen om omdat de 'gewone ruiter' zich aan die ruiters spiegelt en hen na gaat apen. wat natuurlijk niet gezond is voor het paard en dan krijg je zo'n akelige toestanden op wedstrijden.

Renate12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 14:17

Ja en.. dus anky moet maar een andere trainingsmethode toe gaan passen omdat anders mensen haar na gaan doen Verdrietig

wat heeft anky daar nou mee te maken, de 'gewone ruiters' kunnen toch ook gewoon lessen gaan nemen, net als anky zelf. anky kan er toch ook niets aan doen dat mensen haar na gaan doen en dat het dan fout gaat. anky en sjef hebben zelf ook al gzegd dat het geen methode is voor leken, maar voor topsport.

ik vind het juist knap dat anky en sjef gewoon doorgaan in deze methode en dat ze niet worden afgeschrikt door alle mensen die denken dat het slecht voor de paarden is.

anky's systeem is extreem, en de gewone ruiter kan niet extreem rijden.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 16:25

Come to think of it....

Wat te denken van de klassieke methode...??
Wat te denken van het strak en star bovenin rijden van paarden..??
En enkel en alleen omdat zij zich graag tegen Anky en haar manier van rijden willen verzetten...

Ik ben menig paard tegen gekomen die zo star gereden zijn, helemaal kapot, zat geen rek of strek meer in! Kost je aardig wat tijd om dat weer flexibel te krijgen!!

Nee dan ben je goed bezig Knipoog

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 16:39

Renate12 schreef:
Ja en.. dus anky moet maar een andere trainingsmethode toe gaan passen omdat anders mensen haar na gaan doen Verdrietig

wat heeft anky daar nou mee te maken, de 'gewone ruiters' kunnen toch ook gewoon lessen gaan nemen, net als anky zelf. anky kan er toch ook niets aan doen dat mensen haar na gaan doen en dat het dan fout gaat. anky en sjef hebben zelf ook al gzegd dat het geen methode is voor leken, maar voor topsport.

ik vind het juist knap dat anky en sjef gewoon doorgaan in deze methode en dat ze niet worden afgeschrikt door alle mensen die denken dat het slecht voor de paarden is.

anky's systeem is extreem, en de gewone ruiter kan niet extreem rijden.

dat heb ik niet gezegd. en discussiëren is gewoon leuk Haha! .

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 16:51

Kaja schreef:
Come to think of it....

Wat te denken van de klassieke methode...??
Wat te denken van het strak en star bovenin rijden van paarden..??
En enkel en alleen omdat zij zich graag tegen Anky en haar manier van rijden willen verzetten...

Ik ben menig paard tegen gekomen die zo star gereden zijn, helemaal kapot, zat geen rek of strek meer in! Kost je aardig wat tijd om dat weer flexibel te krijgen!!

Nee dan ben je goed bezig Knipoog

Helemaal waar...

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 16:54

ja inderdaad... maar van de LDR-ruiters die hier meediscussiëren heb ik er nog geen enkele gezien die (volgens mij dan he) niet weet waar hij/zij mee bezig is. maar zo ook de klassieke ruiters...
maar zo is het met elke 'methode' en paard, vanaf het moment dat het in verkeerde handen is, dan is het om zeep. en zeker in de paardensport is het dan in een keer ferm om zeep en duurt het lang, heel lang voor het weer goed zit.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 18:12

AMEN

Renate12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 20:44

Biepje schreef:
ja inderdaad... maar van de LDR-ruiters die hier meediscussiëren heb ik er nog geen enkele gezien die (volgens mij dan he) niet weet waar hij/zij mee bezig is. maar zo ook de klassieke ruiters...

welk systeem moeten we dan gaan nemen...

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 20:49

Renate12 schreef:
de 'gewone ruiters' kunnen toch ook gewoon lessen gaan nemen,

Anky kan er toch ook niets aan doen dat mensen haar na gaan doen en dat het dan fout gaat.

Wie doet wie nu na en waarom?
Waarom zijn de wannabe's mensen zonder les?

en zijn de mensen die "strak bovenin" rijden dan mensen zonder of met les?

Is het verkeerd rijden een fout van de ruiter of de lesgever?
En hoe kun je aan de ruiter zien of die verkeerd zit of de lesgever?

Waar is Sjef begonnen?

Ik kan een stuk meegaan in het feit dat men accepteerd dat de groten iets toepassen en daarom tolereerd.... maar niet een ieder die iets verkeerds laat zien is iemand die geen les heeft .
En kan me niet voorstellen dat iemand die lest bij een bepaald persoon geen vertrouwen heeft in die persoon....

en dan krijg je van beide kanten dat de beste stuurlui aan wal staan

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 20:50

ik zou het voorlopig gewoon bij het voorwaardse neerwaardse houden

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 20:56

hihiho das ook waar...............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 20:56

Maar ook daar kun je duikboten bij hebben als je het verkeerd doet
en dan gaan we allemaal naar ADB met hoefkatrol Lachen

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 21:01

Dan toch maar gaan dammen?

Renate12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 21:05

Alane schreef:
Renate12 schreef:
de 'gewone ruiters' kunnen toch ook gewoon lessen gaan nemen,

Anky kan er toch ook niets aan doen dat mensen haar na gaan doen en dat het dan fout gaat.

Wie doet wie nu na en waarom?
Waarom zijn de wannabe's mensen zonder les?

en zijn de mensen die "strak bovenin" rijden dan mensen zonder of met les?

Is het verkeerd rijden een fout van de ruiter of de lesgever?
En hoe kun je aan de ruiter zien of die verkeerd zit of de lesgever?

Waar is Sjef begonnen?

Ik kan een stuk meegaan in het feit dat men accepteerd dat de groten iets toepassen en daarom tolereerd.... maar niet een ieder die iets verkeerds laat zien is iemand die geen les heeft .
En kan me niet voorstellen dat iemand die lest bij een bepaald persoon geen vertrouwen heeft in die persoon....

en dan krijg je van beide kanten dat de beste stuurlui aan wal staan

hee maar dat zeg ik toch ook helemaal niet?? wat ik bedoelde te zeggen was, dat mensen ('normale ruiters' genoemd in het stuk erboven...) die graag ldr willen rijden dat kunnen gaan trainen ipv het zelf te gaan proberen. wat heeft dat met 'wannabe's zijn mensen zonder les' te maken...

En ik heb het toch helemaal niet gehad over vertrouwen in je instructie?? natuurlijk heb je vertrouwen in je instructie, daar moet je alles van leren.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 21:14

joh was geen persoonlijke aanval..... Afbeelding
had ik mischien beter je naam weg kunnen laten..... was nav je zin, die ik al vaker voorbij zag komen...

Vriendjes zijn?

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 21:29

runningkawa schreef:
en dan gaan we allemaal naar ADB met hoefkatrol Lachen
Hoi hoi dan hebben we weer een systeem om over te .... (laten we het maar praten noemen)

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 23:50

Sosha schreef:
Dan toch maar gaan dammen?

Helemaal mijn idee.... Knipoog Clown

Trouwens, nog steeds geen antwoord van A8h?

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 00:05

die is dammen...

O wat erg de hitte is naar mijn kop geschoten... Bloos

Ik denk dat als je dingen goed doet het nooit fout kan zijn.....

Mmm hoe zou je die zin nou het beste kunnen lezen...

Soory zit op de pijnstillers en ben nu door de hitte ehhh laat maar...

Maar weer ontopic:
Zie mijn eerdere reacties Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 02:14

Woestein schreef:
die is dammen...

Clown
Erg verstandige keuze.... en hoogstwaarschijnlijk ook de enige juiste.... Lips are sealed

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 08:05

Renate12 schreef:
Biepje schreef:

welk systeem moeten we dan gaan nemen...

@Renate... Ik mag hopen dat dit een Knipoog opmerking is??

@Biepje... Je bent erg goedgelovig!!! Iemand zet een paar leuke teksten neer, wie weet uit theorie-fanaat met een theorieboek, rijdt zelf een uurtje in de week op een manegeknol en verkondigd hier even zijn "kunnen"!!

Eerst zien, dan geloven.... We kunnen allemaal wel zeggen dat we goed zijn en zonder twijfel weten waar we mee bezig zijn, maar zelfs een addict geloofd in zijn addiction Knipoog !

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 08:09

Aimee schreef:
Woestein schreef:
die is dammen...

Clown
Erg verstandige keuze.... en hoogstwaarschijnlijk ook de enige juiste.... Lips are sealed

Zeer waarschijnlijk ook de enige (zinnige) optie voor jou Aimee... Knipoog
Blink je toch nog ergens in uit... Haha!

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 08:30

:)
Laatst bijgewerkt door 45u op 10-03-22 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 10:26

Kaja schreef:

@Renate... Ik mag hopen dat dit een Knipoog opmerking is??

@Biepje... Je bent erg goedgelovig!!! Iemand zet een paar leuke teksten neer, wie weet uit theorie-fanaat met een theorieboek, rijdt zelf een uurtje in de week op een manegeknol en verkondigd hier even zijn "kunnen"!!

Eerst zien, dan geloven.... We kunnen allemaal wel zeggen dat we goed zijn en zonder twijfel weten waar we mee bezig zijn, maar zelfs een addict geloofd in zijn addiction Knipoog !

eerst zien, dan geloven, inderdaad, ik heb al heel wat foto's hier gezien op bokt van de ruiters waarover ik het heb. over anderen zeg ik niks, ik wil namelijk eerst bewijzen zien. goedgelovig ben ik nu niet bepaald.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 10:48

@Japke... Houd er maar over op!! Wij hebben er hier nog een staan, een pension/lesklant! Ik dacht wat is dat paard stout zeg!!
Ben er op gestapt, ben kort erna er ook weer afgestapt!
Een gevaar voor eigen leven, dier is helemaal kapot gereden, kan met zijn neus nog niet zakken naar zijn boeg en geeft een vreselijk eng gevoel als je erop zit! Daar stap ik niet meer op, die tijd heb ik achter me gelaten! Maar vind het eeuwig zonde van het dier!

Hij heeft opgerichte bouw en is i.m.o altijd strak bovenin gereden, dus helemaal kapot gereden!!

@Biepje.... Haha! Wat sommige mensen al niet van foto's kunnen zien!!

Ik vind het zo achterhaald als wat, men plaatst wat foto's van zichzelf, lucky shots of niet en gemeten aan het commentaar geeft dat dan ook direct zijn populariteits status weer Haha! ???