Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LiVetime schreef:Kun je niet gewoon helemaal terug gaan naar nul? Nul druk? Dus ga naar stal zonder doel. Gewoon om er te komen. Kijk dan wat je kunt en wilt. Vooral naar wat je aankunt geestelijk. Als dat blijft bij voor de stal staan en paard een aai geven om daarna weer naar huis te gaan, zie dat dan als een nieuwe stap op weg naar vertrouwen.
Als je paard wilt borstelen, ook goed. Ga dan borstelen en zet paard dan weer terug.
Zo voorkom je dat je met buikpijn naar paard toe gaat en zonder druk. Als je je zo onder druk voelt staan om van die angst af te komen dan zit je alleen nog maar in die angst, die in feite niet realistisch is (maar wel voor jou!).
Dus.. ga terug naar het niks moetenOmdat de gedachte aan 'er zal vast wel iets gebeuren' jou al buikpijn geeft voordat je paard hebt gezien.
_xrose schreef:Wat denken jullie dat beter is? Gewoon op het paard verder gaan waarvan ik ben afgevallen of moet ik een ander paardje kiezen? Het gaat om manege paarden. Het paard waarvan ik ben afgevallen vind ik geweldig en ik wil eigenlijk geen ander, alleen hij word dus boos als je uit balans raakt en daar heb ik soms last van. Dus wat vinden jullie?
xlouise_xx schreef:_xrose schreef:Wat denken jullie dat beter is? Gewoon op het paard verder gaan waarvan ik ben afgevallen of moet ik een ander paardje kiezen? Het gaat om manege paarden. Het paard waarvan ik ben afgevallen vind ik geweldig en ik wil eigenlijk geen ander, alleen hij word dus boos als je uit balans raakt en daar heb ik soms last van. Dus wat vinden jullie?
Je kan misschien nog even die pony proberen maar als je te vaak je balans verliest kan je misschien ster eerst op een ander paard aan je zit werken zodat je daarna over kan op je lievelingspaard zonder hem lastig te vallen