Ooit komt er ook zo'n spaanse dikke kont... Dat is ook de reden dat ik nu mn eigen plekkie huur met twee stallen, nu nog met iemand samen, als ik meer verdien en flink gespaard heb, komt er een spanjaard. !!
Dus helemaal de kriebels van je filmpje! hihi. Echt leuk! Je had eerst een fries of niet? Waarvan de overstap naar een anda?
ik had een fries en een anda. Waarom nog een anda??? Beetje lastig uit te leggen, maar ik vind ze heel bijzonder. Ze zijn over het algemeen eenkennig, kijken eerst de kat uit de boom, beleefd, dapper en dat is voor mij een heel belangrijk punt. Ik zocht echt een bomproof paard. Een ongecompliceerd buitenrij paard. Bovendien zijn ze ook nog eens prachtig om te zien
timokyana
Geplaatst: 06-03-12 12:37
Ik val even binnen om te kijken of er hier ook ervaringsdeskundigen zijn in paarden met een (soort van)vorm van ataxie. Bij medisch loopt een topic over een merrie van mij met wie we erg lang aan het sukkelen zijn geweest. Momenteel doet ze het erg goed en denk ik erover om haar weer wat mee te gaan nemen in 'training'. Ze is momenteel erg uit proportie,heeft geen (ontwikkelde buikspieren) en eigenlijk totaal geen spieren meer. Wat oefeningen om haar achterhand en buikspieren te versterken zijn welkom. Ik denk erover om vooral wat heuveltjes training te gaan doen en in het voorjaar weer in het water te gaan stappen/draven.
MyWishMax
Geplaatst: 06-03-12 12:39
Wel 'ervarings' deskundige, maar bij ons was het een symptoom van andere blessure. Op dit moment zie je het alleen als hij net de stal uitkomt, verminderde coordinatie rechts achter. Ik heb hem niet enorm anders behandeld als een ander paard. Veel longeren en gewoon rijden.
thanks ladies! Goeie vraag...we wachten eerst het Rhino verhaal maar eens even af. Tussenpersoon heeft al een transport gepland staan eind maart, ze zou dan mee kunnen.
ah ... in april dus meer foto's van die dikke witte billen
Japeloup
Geplaatst: 06-03-12 14:38
Gaaf Kinke, gefeliciteerd (hoef er niet stiekem over te doen, ben gewoon jaloers)
Ik mag straks ook opzoek naar een paardje, wil toch wel iets om te rijden hebben. Maar eerst een hengst uitzoeken en het insemineer gebeuren, dan kijken naar een fijn rijpaard.
Japeloup
Geplaatst: 06-03-12 14:40
Doubtless schreef:
Japeloup schreef:
Om te beginnen is hij mijn bloed groep niet, kan niet met hem door 1 deur
Had er nog nooit van gehoord, maar leuke uitspraak
Gebruik hem heel vaak, want zeg niets naars over iemand maar wel duidelijk dat we geen dikke vrienden zullen worden.
toch een leuk vooruitzicht japeloup... en hengst zoeken en babypaard laten maken en nieuw rijpaardje zoeken. En dan ook nog je witje houden om te knuffen. Mss niet je ideaal beeld maar zeker positief en leuk!
Japeloup
Geplaatst: 06-03-12 15:50
Zeker niet ideaal maar toch wel mooi dat witje merrie is en ik hopelijk haar karakter terug zie in een kleine. Zoeken naar een nieuwe vind ik spannend en ook dood eng. Is het karakter wel wat bij mij past is het gezond. Want m'n witje heeft hier ook heeeeel lang meegelopen.
Anoniem
Geplaatst: 06-03-12 15:55
Kinke!!!! wat cool!!!!
Ik WIST het gewoon, ik wist het, ik wist het........
Ik heb een dochter van zijn vader gereden, fijn paard was dat, zoet en vriendelijk, en echt een lekker ding. Looplust ook. Ik kon er niet zo goed op rijden, durfde niet goed, maar was absoluut een fijn paard.
Exterieurmatig vind ik hem erg onderstandig. (Heet dat zo?) (en de ruiter die erop zit ken ik persoonlijk maar heb hem nooit over dit paard gehoord) Kan we voor je navragen hoor
Japeloup
Geplaatst: 06-03-12 16:14
Maar dat is toch niet erg voor mijn witje? Denk wel dat deze hengst bij mij en witje past. Verbeterd denk ik wel de rug en de lengte in het kruis. Karakter staat omschreven als zeer fijn. Als je aan meer info kan komen via de ruiter graag!!!