kim_dura schreef:Mijn instructrie zei ook dat ik teveel binnenteugel gaf, maar daarna dat ik te weinig buitenbeen gaf. Ik kon er niets van snappen. Misschien was ik te soft. Mijn instructrice zei ook dat ik mijn teugels soms te lang hsd, maar dat was in galop op het rechte stuk. Maar ik vind vann die gladde teugels ook niet fijn rijden. Mijn instructrice heeft meestal wel gelijk. Ze rijd zelf ook wedstrijden enzo, maar ze rijd ook goed.
Terug op de teugels: superwoman, het is toch niet goed als je teveel trekt aan de teugels? En dan heb ik het niet over het nageeflijk rijden. ?
Nee, ik verwacht niet dat je te soft was, maar alleen dat je timing nog niet klopt en dus ook op de verkeerde tijdstippen "trekt" aan de verkeerde teugel

Het is idd niet goed om veel aan de teugels te trekken, ongeacht wat je wil bereiken.
Sturen doe je voornamelijk met je buitenteugel, niet met je binnenteugel. BinnenHAND NIET richting je lichaam trekken (zoals op de fiets wanneer je stuurt), maar deze juist naast de buitenhand houden. Wel breng je die hand van de hals (dus je handen uit elkaar, met je buitenhand op de normale plaats) , zonder aan die binnenteugel te trekken. Met korte en kleine hulpen (iets meer aanleuning) stuur je hem met de buitenteugel de bocht om.