Opnieuw leren rijden - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zooist

Re: Opnieuw leren rijden - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 09:55

Amanda, leuke foto's. Ik vind het er net als Ankem, ook wat hangerig uitzien. Maar een paard wat jaren in een dergelijke houding heeft mogen lopen verander je niet in een of twee lesjes. Fijn dat er zo'n vooruitgang in zit. Het frame veranderen komt vanzelf wel.

Tov is een leuk paard :j Heeft inderdaad een beetje een kort voorbeen, lang achterbeen en een wat hoog kruis. Dat is altijd extra moeilijk. Heel veel tempowisselingen rijden zal jullie goed doen maar eerst een goed zadel en goed leren zitten. Want zonder dat kom je nergens. Gaat vast goedkomen!

Wat leuk te lezen Ankem. En voor mij een beetje extra leuk.

Ik ben inmiddels weer geland op aarde. Zal vanmiddag eens een topic maken met de foto's. Echt geweldig en ben heel benieuwd naar het resultaat.

Ik heb het de komende week lekker druk. Ben aan het verhuizen, werk gewoon door, paard extra om te rijden en wat extra lesjes geven omdat zij wel vakantie hebben.

Gelukkig ben ik volgende week vrij. Kan ik weer bijtanken.
Vandaag en morgen dus lekker met verhuisdozen slepen en de paarden lekker fanatiek rijden zodat ik van de week wat kan lanterfanten en niet hoef te verhuizen....

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 11:04

Fijne kerstdagen allemaal!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 11:31

Fijne kerstdagen iedereen !

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 12:00

Allemaal gezrllige Dagen! Lekker genieten

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 14:23

Leuk topic, Amanda! :j Leuk om je vooruitgang zo te zien. Het optrekken van je linkerbeen werd al genoemd, maar wat ik vooral heel duidelijk zie is dat je op vrijwel alle foto's naar links gedraait zit met je schouders. Vooral op een van de laatste foto's waar je net omhoog bent tijdens het lichtrijden kan je dat goed zien. Ben je een beetje scheef?

Fijne dagen allemaal! Ik heb nu even pauze van huis schoonmaken, moet zo nog stofzuigen en dweilen. Daarna even naar stal om Jonas zijn medicatie te geven, kan het huis even opdrogen, en dan beginnen met koken. Morgen lekker weer rijden.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 14:34

Het moest er echt s van komen.. Hondje en paardje samen op de foto {:)
Afbeelding

Mjommjom.. lekker hoooooi
Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 15:24

Ooh je hebt een spikkelpaard <3

Imre: niet dat ik weet. Mijn linkerbeen is wel 2 cm korter dan mijn rechterbeen.
Misschien dat dat er ook iets mee te maken heeft.
Misschien moet ik ook eens een osteopaat opzoeken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 15:56

Hele fijne feestdagen allemaal :)
Met mijn gezondheid gaat het momenteel wat minder lekker, dus ik kom maar weinig aan serieus rijden toe. Gelukkig kan ik met [***] ook genoeg minder intensieve dingen doen. Zo hebben we de afgelopen week de Spaanse pas aangeleerd, ook kei leuk :D

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 17:04

Gaaf Bri. Maar ik ben Jottumfan <3

Ik heb er zojuist vijf gereden. Eerst Chee, lekker groen en omdat het stikdruk was in de baan was tie ook lekker druk. Ze gingen wel voor me aan de kant. Ik ben gek van dat paard <3

Toen What even lekker lang en laag losgewerkt. Altijd braaf <3

Met Zoo weer aan de wissels geprubbeld. Kreeg een compliment dat ze het zo goed deed. <3

Daarna mijn paard voor een week. Die ging fijn maar heeft onwijs veel moeite met lengtebuiging. Dus daar ga ik even mee aan de slag. Wilde hem laten ubertreten maar toen was tie de weg gelijk kwijt. Maar blijven proberen hoor. Daar hou ik van, van zo'n karakter <3

En als laatste mijn zwartje. Veel tempi gereden en heel veel slangevoltes. Had het gevoel dat ik haar na een half uurtje dubbel kon vouwen en in een luciferdoosje kon stoppen zo los was ze <3

Kortom, fijn gewerkt met alle kinders.

Nu een kopje thee, douchen, trailer aankoppelen en nog wat spullen verhuizen en dan schuif ik aan bij mijn ouders om lekker mee te doen aan dit vreetfestijn!

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 21:56

Klinkt allemaal heerlijk Malene! Hier al een paar dagen niet kunnen rijden, peerdje is niet rad. Moet het dus maar even met oefeningen op de bal doen. En op de barkruk......... 't zijn tenslotte de FEESTdagen! :D

Vrolijk kerstfeest allemaal!

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 22:23

Amanda schreef:
Ooh je hebt een spikkelpaard <3

Imre: niet dat ik weet. Mijn linkerbeen is wel 2 cm korter dan mijn rechterbeen.
Misschien dat dat er ook iets mee te maken heeft.
Misschien moet ik ook eens een osteopaat opzoeken :j

Jaaaaa :D
Ik heb een heule echte appaloosa :D

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 00:30

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 11:30

:D Wat een topdag heb jij gehad zeg!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 12:31

:))

Het is nu eigenlijk nog steeds heel onwerkelijk. Zeker omdat er nog steeds elke keer mensen naar me toekomen met ook hun steentje om eraan bij te dragen.

Startgeld wordt betaald, handschoenen. Het is echt overweldigend. En ik vind mezelf eigenlijk helemaal niet zo lief :')
Maar als er iets is dan sta ik wel voor iedereen klaar. Dat weer wel!

Na, ik ga naar stal en maar even lekker genieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 17:25

Je hebt het ook echt verdiend, zo'n leuke actie :)

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 19:05

Wat geweldig Zooist. Wat moet jij versteld hebben gestaan ;)

En misschien een beetje laat maar ook namens mij voor jullie allemaal nog even een fijne kerst :)

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 22:20

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 23:03

'avond :)

Ik ben een tijdje afwezig geweest in dit topic, vond het allemaal een beetje te snel gaan, in korte tijd veel nieuwe mensen erbij, prive druk, en ik kon het allemaal even niet meer volgen en bijhouden.
Wil weer een nieuwe poging gaan wagen.... :o

Voor de mensen die mij nog niet kennen:
Toen Yamcha deel 1 van dit topic opende zat ik in een enorme dip met mijn paard Janus. Janus is een tinker van ongeveer 10 jaartjes jong. Mijn vorige instructrice gaf mij al een aantal jaren les, en ik liep steeds "stuk" met rijden. Er waren stukken waar ik gewoon niet goed doorheen kwam. Ik was altijd hard aan het werk, wilde verbeteren, maar het ging gewoon niet meer.
Op een dag drong bij mij de gedachte binnen: ik lach nooit meer met mijn paard, we hebben geen lol meer samen, altijd maar die druk erop en het werkt niet. Ik wil weer lachen samen met Janus. Toen volgde er flink wat waterlanders, en daarna was voor mij duidelijk dat het roer radicaal om moest.
Net in deze tijd opende Yamcha het topic. Dat klinkt goed, haar nieuwe manier van rijden. :)* Da's ook wat voor mij.
Vervolgens heb ik contact met haar instructrice opgenomen (Japeloup) en is er voor mij en mijn paard een wereld open gegaan.
En ja, we lachen weer samen _/-\o_

Heb een paar pagina's teruggelezen en ik heb leuke foto's van Amanda gezien. (even offtopic maar jeetje respect voor je zeg, 30 kilo eraf _/-\o_ ) . Tov je vorige topic wat ik gezien heb, is er echt veel verschil. Heel erg leuk om te zien.
Ik zie dat je een ander zadel hebt. Wat heb je gekocht?

Zooist, wat een geweldige verrassing voor jou!

Blijheid paardje aan de spaanse pas. Gaaf :j

Livetime, wat een knapperd heb jij zeg. Echt mijn type <3

Nou, ik probeer het vanaf hier weer bij te houden. Als het me te snel gaat, dan meld ik me wel weer af.

Laterssss

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 00:11

Echt een leuke actie :j

Gooya: nee, nog geen ander zadel. Zadelmaker vond het beter om even te wachten omdat hij nu zo snel veranderd in bespiering. Dus nog steeds de Massimo Trail.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 00:30

Welkom terug, Gooya!

Het liep idd allemaal heel hard, en het ging heel snel.

Ik vind het wel heel leuk om te lezen dat jij en Janus er zoveel aan hebben, fijn is dat,fijn dat je weer kunt genieten van het rijden, en je paard ook, dat is zo belangrijk!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 09:07

Zo, op pc, dus dan kan ik wat uitgebreider posten. Vind mobiel zo irritant af en toe :D

Blijheid: balen dat het minder gaat lichamelijk. Natuurlijk zijn er zat leuke dingen om te doen zonder intensief te rijden. Maar toch... Hoop dat je snel opknapt. :)

Zoo: lekker stel heb je +:)+
En een super leuk initiatief van de dames :j

Gooya: welkom terug!
Hoe bevalt jouw zadel? Nog steeds goed?
En super dat je het plezier weer hebt terug gevonden. Dat is het belangrijkste :j

Ik had toch verteld dat Jim vorige week woensdag niet lekker was? Slecht eten, wat suffig/tam...
Bleek dat ze dinsdagavond met vuurwerk bezig zijn geweest in de buurt van de paarden. Hij vindt dat doodeng, dus denk dat hij daar een flinke tik van heeft gehad.
Verder heeft hij ineens weer explosief mok op 2 benen. Dus sokken er maar afgehaald om het goed te bekijken en schrok me rot... -O-
Linksvoor en linksachter echt zijn koten helemaal vol. Hij zit dus duidelijk niet echt lekker in zijn vel.
Overigens eet hij nu weer heel goed, is weer erg wakker, krijgt een extra vitaminesupplement bij en smeer ik de mok. Hopelijk werkt dat van 2 kanten goed en trekt het snel weg.
Als het volgende week nog niet minder is dan ga ik de veearts maar bellen en gelijk maar even bloed laten trekken voor de zekerheid.

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 09:54

Ik mag over 4 maand weer beginnen met paardrijden. ben in september van mn bijrijdpaard afgevallen en brak daarbij mn bovenarm.
dit is de duuvel:
Afbeelding

Erg lief paard met een hart van goud.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 11:13

Ik heb lekker 2 weken vakantie.
Ik ga nu mijn kloffie aantrekken en dan lekker naar stal. Ik ga vandaag mijn andere zadel eens opleggen. Omdat dame zo ingevallen en spierloos is kiept mijn andere zadel een tikkie achterover, terwijl hij verder wel goed past. Ik heb daardoor last van mijn balans. Ze heeft nu een erg hoge uitstekende schoft en wat een verzonken ruggetje.
Heb het andere zadel toch nog liggen, dus passen kan geen kwaad.
Anders gaan we een prolite pad kopen om het verschil in bespiering tijdelijk op te vangen.

@amanda
Ik heb nog een grote pot zwavelbloempoeder staan. Ik wil je wel wat opsturen. Kun je mengen met uiercreme en helpt tegen mok.

Wb gooya
Ik miste je al

Wat vervelend blijheid dat je lijf niet helemaal wil meewerken.

Wat een gave dag heb je gehad zooist! Ben heel benieuwd hoe de set je straks staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 11:18

Ik ga vanmiddag ook ff rijden. En iemand maakt pics. Als ze goed zijn plaats ik ze.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 11:26

Ankem: ken het niet, maar werkt dat? En in welke verhouding moet je dan mengen?
Dan graag :j
Ik heb nu een mokcreme met aloë vera en kruiden.
Dat helpt heel goed als het kleine plekjes zijn, maar ik denk dat het daar nu te erg voor is.
Van de veearts heb ik 3 jaar geleden een keer een antibioticazalf gekregen. Dat mag je maar 2 weken smeren, maar werkte echt perfect.
Jim was toen net de 1e winter bij mij en was ook ineens explosief zo erg. Daarna heeft hij het nooit meer zo erg gehad gelukkig. Wel eens een klein plekje, maar daar was ik altijd snel genoeg bij. Meestal in de winter, als zijn weerstand toch wat lager is.
Maar nu was het ineens flink raak....
Ik ben er van overtuigd dat mok van binnenuit komt. Maar van buitenaf ook bestrijden kan geen kwaad.

Veel plezier op stal!

En ben benieuwd Yamcha :j

Nog even wat anders, ik volg dat topic op RT-D, over zwaardere ruiters.
Boeiend topic om te lezen, al is nu alles wel zo'n beetje gezegd denk ik.
Maar goed, ik ben ook niet de lichtste ruiter en zal dat ook nooit worden (met alles ook nog eens geconcentreerd op benen en billen :+ ) en lees dat soort topics altijd wel met interesse.
Wat vinden jullie er van?
Overigens: ik ben dus wel 30 kilo afgevallen. Voor mezelf, maar ook zeker voor Jim. En ik hoop er nog wel een paar kwijt te raken.
Maar ik rij nu wel gewoon. Rijden helpt mij ook om goed in mijn vel te zitten. Door mijn benen ben ik erg beperkt in sporten en paardrijden is 1 van de weinige sporten die goed voor me is.
Daarnaast wordt Jim regelmatig gecheckt. Jaarlijks door veearts (jaarlijkse APK met de enting), halfjaarlijks door fysio of osteo, zadel heb ik ook speciaal gezocht voor mijn achterste én Jim zijn bouw. Zowel zadelmaker, als fysio, als veearts vinden dat ik goed met hem bezig ben en dat Jim prima in de spieren zit.
Ik vind het belangrijk dat ik zelf ook in goede conditie ben (voor zover ik dat dus kan met mijn beperkingen) en dat ik bij Jim de juiste bespiering train.
Julie hebben mijn foto's gezien. Zit ik mijn paard in de weg met mijn lichaamsbouw/gewicht?
Ik vind van niet. Eerder met mijn af en toe strakke handen/schouders... := :o