Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MarcelDufour schreef:Dat heb je heel goed gezien. Zo zie ik het ook namelijk. Zie je toch de hand van de meester in zijn leerling!![]()
Ik kan in barrages ook net zo hard rijden als hij.
Ik zie er ook wat Jan Tops stijl in.
Salim1995 schreef:Marcel ik vraag me nou echt af waarom de meeste paarden bij het springen veel rustiger zijn dan bij een dressuur wedstrijd en als ik het fout heb, heb ik gewoon een rare pony!
mo_van_dijk schreef:Is dat niet omdat de meeste dressuurruiters alles eng vinden? Althans, dat merk ik bij mij op stal!
vivana schreef:mo_van_dijk schreef:Is dat niet omdat de meeste dressuurruiters alles eng vinden? Althans, dat merk ik bij mij op stal!
Hahaha hoe om je daar nu bij![]()
Salim1995 schreef:mo_van_dijk schreef:Is dat niet omdat de meeste dressuurruiters alles eng vinden? Althans, dat merk ik bij mij op stal!
Ja misschien heb je wel gelijk maar daarom snap ik die van mij niet want ik doe aan springen en dressuur en met springen is hij veel rustiger en ook veel fijner in zijn hals dan met dressuur.
Salim1995 schreef:Marcel ik vraag me nou echt af waarom de meeste paarden bij het springen veel rustiger zijn dan bij een dressuur wedstrijd en als ik het fout heb, heb ik gewoon een rare pony!
Melanie_B schreef:Misschien omdat het bij het springen qua zenuwen wat beter gaat?
In de ring bij de dressuur moet alles goed gaan op dat moment, en kan je als
ruiter zijnde verkrampen.. Misschien dat het dier daarom wat drukker is!
Met springen ben je meer gericht op de hindernis dan het dressuurrijden zelf.. dan is het
wat minder erg als een paard een keer schrikt of wat dan ook doet!
vivana schreef:mo_van_dijk schreef:Is dat niet omdat de meeste dressuurruiters alles eng vinden? Althans, dat merk ik bij mij op stal!
Hahaha hoe om je daar nu bij![]()
iris_arts95 schreef:Hoe leer je een paard springen dat net ingereden is ?
MarcelDufour schreef:Sjolvir schreef:Niet gaan schelden he![]()
dressuur muts leest nog steeds mee, in de hoop ooit springruiter te worden
![]()
(overigens vraag ik me dat ook wel eens af, maar ik ben dan ook notoire buitenrijder, scheelt allicht ook...)
hahaha...maar jij hebt een spring karaktertrekje! Een gevoel voor humor en relativering. Dat is een zeldzaamheid bij dressuurders over het algemeen. Die zitten na 3 woorden al op de kast, en na 6 woorden weten ze het niet meer en gaan ze op de man spelen. Voetenstampend, net als Beatrix.
Jeaninee_Ier schreef:Ik rij sinds kort op een pony die nu een half jaar onder het zadel is. Het is helaas een manege pony maar met springen is ze nog heel onzeker. Ze springt meestal veelste vroeg en te hoog en daarbij trekt ze niet altijd d'r achterbenen goed op. Is er iets wat ik daaraan kan doen of moet het vanzelf er een beetje uitgaan als ze meer gewend is en er meer vertrouwen in heeft?
MarcelDufour schreef:Jeaninee_Ier schreef:Ik rij sinds kort op een pony die nu een half jaar onder het zadel is. Het is helaas een manege pony maar met springen is ze nog heel onzeker. Ze springt meestal veelste vroeg en te hoog en daarbij trekt ze niet altijd d'r achterbenen goed op. Is er iets wat ik daaraan kan doen of moet het vanzelf er een beetje uitgaan als ze meer gewend is en er meer vertrouwen in heeft?
Paarden horen niet zelf te bepalen waar ze afzetten, dat moet jij als ruiter doen. Jij bent degene die de afstand bepaalt.
Jeaninee_Ier schreef:Maar hoe kan ik dat het beste oplossen? Als ik een ophouding maak en ik nader de sprong, trekt ze haar hoofd schuin en dan loopt ze gewoon door het bit heen. Als ik wil aangeven wanneer ze moet springen is ze meestal al afgezet. Ze vindt springen heel erg leuk en wil heel graag..