[centraal] Problemen met aan de teugel...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tuedelue

Re: [centraal] Problemen met aan de teugel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 10:01

dat ze de rug een beetje wegdrukt is logisch als ze wat op de voorhand loopt. want de achterhand zet niet genoeg onder. de knik zie je ook maar met die driehoeken in dat achterbeen dat je dat een teken geeft sorry hoor maar dan heeft anky het oook super vaak hoor. zoek maar eens even op google. en beetje kracht zal er altijd van achter moeten komen daar zit immers de motor en wil je deze met kracht laten komen zal die toch zijn spieren moeten aanspannen.
alicia2u. klopt jij legt het net ietsje beter uit met controle bedoelde ik ook niet van dat als ze weg zou spurten om maar ff flink kracht te zetten. maar gewn dat als je een s&t erin het dat het vanaf een bepaald niveau gewn handig is je hebt een beter controle doordat je bijv. ipv met 3 vingers wat druk te zetten nu maar met 1tje hoeft en dus meer tijd hebt om je weer op wat anders te concentreren. zo heb je dus nog meer overzicht en meer controle in wat jij doet en je paard. dus met andere woorden zoals jij het zei verfijning van de hulpen

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 10:01

gazzetta schreef:
ik ga er niet meer op in,, met dat gedoe van IN DE KRUL TREKKEN.. als dat zo was dan had dat echt wel eens op mn protocol gestaan gezien de klasse waar ik in rij en dan had er ook ooit wel eens gestaan dat het een gespannen beeld is, maar dit is nooit het geval geweest duss

Maar dat is nou net de pest als je daar je hele vertrouwen in legt. ALsof de jury altijd alles ziet in een proef. Jury´s zien jou maar 6 minuten, dan valt er een hele hoop buiten de boot hoor.

Ik kan je ook wel foto´s laten zien van hoe ik rijd, maar mijn paard is door een intermediare amazone naar de stinkmodder gereden (echt niveau van de proefjes is een goede graadmeter voor iemands rijkunst!), dus welke foto´s wil je zien? Die waar hij ook nog op de voorhand loopt? Takt kun je heel goed zien vanaf een foto. Juist die foto waar je paard op 2 benen hoort te steunen daar waar hij dat niet doet! Dat zijn ernstige fouten in de basis! Ik zoef ook met zo´n paard door de B en de L maar is dat dan een goed teken?

Mijn paard kon niet halsstrekken, maar in de B kreeg ik er prachtige punten voor. Middendraf evenzo. Paard is nog niet op het achterbeen, maar het regent achten! Waarom? Omdat het er wel leuk uitziet. Maar dat maakt het nog niet goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 10:02

@ Petulan: Scherp weer!! *LOL*

Tuedelue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 10:02

M is ongeveer te verglijken met de ZZ-licht

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 10:07

Afbeelding
Over Anky gesproken, nee zij doet het lang niet altijd goed. Maar ja, zij heeft de medailles dus dan zal het wel goed zijn. Ik vind de takt op deze foto echt waardeloos. Je kunt het hier goed zien. En dit is echt niet de enige Bloos! Ik zou me schamen als er zulke foto´s van mij op het net staan terwijl ik op dat niveau aan het sturen ben.

Het is jammer dat jullie get genoemde topic niet wat verder door scannen, niet alle foto´s die er in staan geven een correct beeld en niet alle commentaren zijn perfect, maar er is zo wel een mooie discussie ontstaan, bedoeld om mensen er van te laten leren. Kijk dus even verder dan je neus lang is, er staan zulke goede dingen in.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 10:08

Hey, toevallig...
gazzetta net off-line en watje123 weer on-line Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 10:08

watje123 schreef:
M is ongeveer te verglijken met de ZZ-licht
Bwhahahahaha Haha! Haha!

En dan toch een clinic volgen op L-niveau...
Is een clinic bij Anky niet een beter idee? Per slot van rekening rijd je op de Anky-manier...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 10:09

Idd toevallig, sw Haha!
alleen jammer dat dit een beetje een reltopic wordt zo, en de mensen die écht hulp willen die op deze manier niet meer krijgen...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 10:18

Rel-topic is niet mijn bedoeling.
Wel vind ik het belangrijk om onzin tegen te spreken en zeker in dit topic waar redelijk minder ervaren ruiters naar kijken, omdat ze ook "aan de teugel" willen kunnen rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 10:21

Mijne ook niet, maar gazzetta maakt er wel een rel van imo.

Tuedelue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 10:24

sorry ik was net wakker en ik was douche
over dat gedoe met lvl ik zal straks even uitleg geven over de proeven in D en in NL want het is gewoon niet te verglijken. maar ik moet nu naar school ik het het 4de uur tussen uur dan zal ik het even uitleggen dan is het mss vooriedereen beetje beter te volgen waarom ze waarschijnlijk L gepakt heeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 10:27

Ik ben benieuwd naar je uitleg dan Ja

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 10:31

watje123 schreef:
sorry ik was net wakker en ik was douche
over dat gedoe met lvl ik zal straks even uitleg geven over de proeven in D en in NL want het is gewoon niet te verglijken. maar ik moet nu naar school ik het het 4de uur tussen uur dan zal ik het even uitleggen dan is het mss vooriedereen beetje beter te volgen waarom ze waarschijnlijk L gepakt heeft

Ik ben niet zo benieuwd naar de uitleg.
Daar gaat het toch ook helemaal niet om?

Het gaat om "problemen met aan de teugel rijden"
De manier van gazzetta om het voor elkaar te krijgen is gewoon niet goed en onvriendelijk.
(vind onvriendelijk nog erg mild uitgedrukt)

Tuedelue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 10:37

ja weet ik maar iedereen begon nu over dat gedoe met L rijden bij LvL dus om dat probleem even de wereld uit te helpen zal ik het even toelichten

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 11:32

E= B
A= L
L= M1-Z1
M= Z1-ZZz
S= Intermediare I-II, PstG, GP

Even aan mijn duitse lerares op school gevraagd. Ook is elke klasse weer onderverdeeld van 1 tot 9, waarbij de 1 makkelijker is dan de 9. Een beetje verwarrend allemaal. Ik hoop dat ik het allemaal goed onthouden heb. Straks eens aan een duitse klasgenoot vragen voor de zekerheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 11:37

Ah. Thanks Haha!

Maar ik neem niet aan dat rukken de manier is om een paard aan de teugel te krijgen... in geen enkele klasse.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 11:44

Trekken en rukken is nooit de juiste manier. Daar krijg je foto's van zoals eerder in deze topic. Dat dat nu juist is wat de jry tegenwoordig wil zien, dat doet me zeer. Ik vind het namelijk schandalig dat je op dát niveau zo nog punten kunt rijden.
Maar dat is weer een andere discussie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 11:50

Dat is het ook.
Want als deze dame werkelijk op dat niveau rijdt, zou ik foto's verwachten van een paard dat in balans is, en op eigen benen loopt.
Ik zou iets oprichting verwachten, lossigheid, impuls, een begin van verzameling, en ik zou een fijne, luchtige (begrijpt iemand wat ik daarmee bedoel? Kan het nl. niet anders omschrijven) aanleuning willen zien... en ik vind het zo jammer dat ik die niet zie.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 12:19

Even ter vergelijking van de vorige bewerkte foto:

Afbeelding
foto

Op deze foto is ook nog wat spanning, maar het rug en achterhandgebruik zijn beter. De paslengte voor en achter is bijna even groot. Wel een klein taktfoutje.
De neus is voor de loodlijn, de poll is het hooste punt. Er zit geen deukje achter het zadel, dus de rug wordt gebold. De aanleuning is constant.

Nu valt er ook kritiek op deze foto te geven, maar perfecte foto's zijn er niet zoveel. Kom je toch weer met die momentopname. Ik zie iig dit liever dan het beeld op de voorgaande foto's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 12:33

Vind het een fijn beeld hoor.
Een paard wat zijn lijf op een goede manier gebruikt. Lekker buikspieren ook Ja

Tuedelue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 12:50

hey nou met dat uitleggen van de niveau
als jij zegt dat E in D B in Nl is klopt dat niet miss kwa basis maar je hebt ook al achterwaarts in de E (dus L2). dan zeg je A is L in Nl nou miss kwa basis te verglijken met de L2 maar in de A heb je wel al een eenvoudige galopwissel (dus met stap galop) viereck verkleinen en vergroten is in de trant van wijken alleen moet het kompleet recht en in de vrom van gebroken lijn 5m. L in D heb je verzamelde galop, uitgestrekte stap, verzamelde draf uitgestrekte draf keertwending om achterhand. contragalop. galopwissel (eenvoudige) enz. dus de duitse proeven zijn allemaal wat gemengd met de nL proeven van verschillende nivo's. in D mag je ook twee verschillende niveau's starten dus bijv. A en L op dezelfde wedstrijd. en bij de L in D heb je ook verschillende proeven dus met s&t en zonder. gazzetta rijdt meestal de A en L dus zou ze in NL naar mijn mening in de L2/ M starten mogen. dan zou ik persoonlijk ook voor de L gaan want dingen die hier in de M zitten hoef je in D niet te kennen en andersom. ( in D zijn de verschillen tussen de niveau's veel groter je maakt dus ook een veel grotere overstap)

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 13:13

Het lijkt me logisch dat de proeven in Duitsland niet dezelfde inhoud hebben als die in NL. Je kunt dus ook niet de niveaus precies koppelen, zoals ik al zei heb je in elke klasse ook nog eens de niveaus 1 tot en meet 9, die de moeilijkheidsgraad van de proef bepalen. Lijkt me als je een E9 proef rijdt het logisch is dat je al een aantal dingen uit het NL L tegenkomt. Of dat nu L1 of L2 is, vroeger was dat ook niet opgesplitst.

gazzetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 18:21

Yamcha schreef:
Dat is het ook.
Want als deze dame werkelijk op dat niveau rijdt, zou ik foto's verwachten van een paard dat in balans is, en op eigen benen loopt.
Ik zou iets oprichting verwachten, lossigheid, impuls, een begin van verzameling, en ik zou een fijne, luchtige (begrijpt iemand wat ik daarmee bedoel? Kan het nl. niet anders omschrijven) aanleuning willen zien... en ik vind het zo jammer dat ik die niet zie.

deze foto´s zijn ook weer een jaar geleden.. toen reed ik alleen maar E en A nu rijd ik A en L, ik zie lossigheid en een luchtige aanleuning (zou idd iets meer opwaarts morgen en wat meet van achteren),, en dit was een A proef en er wordt hier nog helemaal niks van verzameling gevraagd

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 18:30

Een paard wat onder de ruiter in balans is loopt horizontaal. Dat is het niveau van africhting dat in de B wordt gevraagt. Op de foto loopt het paard wel degelijk op de voorhand en niet horizontaal.

gazzetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 18:40

Alicia2u schreef:
Een paard wat onder de ruiter in balans is loopt horizontaal. Dat is het niveau van africhting dat in de B wordt gevraagt. Op de foto loopt het paard wel degelijk op de voorhand en niet horizontaal.

ik zeg toch dat ze meer van achteren moet komen,