Citaat:
Vind jij een piaffe waarbij de voorbenen sneller gaan dan de achterbenen en diezelfde voorbenen tov elkaar niet regelmatig zijn en waarbij de achterbeen dus langzamer gaan dan de voorbenen en deze achterbenen zelfs haperen tov elkaar, uitgevoerd door wie dan ook, mooi om naar te kijken?
een goede piaff-passage rijden kun je pas als je paard helemaal in balans is. dat klinkt vrij logisch. dat is hetzelfde als een driejarige die een van de eerste keren onder het zadel is, hij gaat alle kanten op behalve rechtuit. Hetzelfde geld voor de piaffe, het duurt een hele tijd voordat een paard begrijpt wat precies de bedoeling is. op het nk was er wereldtop (anky, edward) de piaffes daarvan waren natuurlijk vloeiend, die van jazz en ollright trouwens ook. maar er waren een heleboel combi's met paarden die nog in opleiding zijn. hoe kun je dan die perfecte piaff rijden??
Citaat:
Ja, ik weet zeker dat ik, wie dan ook, zou kunnen helpen met dat kleine stukje balans wat er mist.
kleine stukje balans?? helpen?? wat is dat voor rare taal.. hoe kun je een paard nou helpen met zijn balans.. een kind dat leert lopen heet ook geen balans en die houd je toch ook niet de hele tijd vast.. balans is iets wat vanzelf komt hoor. net als je evenwicht op de fiets.
Citaat:
Ik veroordeel helemaal geen LDR ruiters Betteke, ik zeg alleen dat ze meer uit hun paard kunnen halen als ze dat LDR in de wilgen zouden hangen.
hoe kun je dat nou zeggen?? de enigen die ldr PERFECT kunnen uitvoeren, zijn de mensen die daar reden op het nk en die een topscore behaalden. de rest die ldr probeert te rijden, is OF hard op weg om beter te worden, OF hard op weg om zijn paard te verknallen.