terpentijn schreef:Gezien het peil en gehalte van de "discussie" (die in feite inmiddels is afgegleden tot niets meer dan een wedstrijdje van mekaar vliegen af willen vangen, mekaar persoonlijk aan de kaak willen stellen en zelfs elkaar ter verantwoording stellen , o.a. door verklaringen omtrent andermans opleiding, reilen en zeilen en persoonlijke filmpjes te EISEN) snap ik wel dat wel dat men zich hier buiten houdt.... Het barst hier van de vooroordelen, en de algemene toon is dermate intolerant, afkammend naar anders denkenden en competitief (zo al niet agressief), dat dit een echte discussie blokkeert.
Maar dat gaat al jaren zo in de meeste van dit soort topics over "rijstijlen" of "opleidings-systemen".
Het verzandt uiteindelijk in niks , of raakt verknoopt in gelijk-heb-discussies op een detail, of op de persoon gespeeld, de kern van het topic op zich is dan allang uit het oog verloren.
Zelfde gebeurt nu ook weer in het Toto-Totlias topic, precies zoals hier, weer die eindeloze ruggebruik discussies, met allemaal dezelfde argumenten en boekenplaatjes.
Komt allemaal niets verder, en zal het ook niet.
Heel jammer, maar ik snap heel goed dat KR en AR lesgevers van enig niveau zich hier buiten willen houden.
Ik vind het geen wedstrijdje.
Een beetje achtergrond vind ik prettig om zo te weten uit welk referentiekader zij hun reacties plaatsen.
Nog hoef ik het niet eens te zijn met de reacties in de discussie, maar kan ik sommige reacties beter begrijpen wat ook fijn is.
Ik snap niet dat die lesgevers zich erbuiten willen houden, behalve wanneer ze er gewoon geen tijd voor hebben.
Als je gelooft in wat je doet heel goed is, dan is het toch goed om mensen uit te leggen waarom dat zo is.