haha sabm mag ik blijven

jk doet een fusion dreswest

in de dressuur trainen we de verschillende tempi in de gangen om zo het paard te kunnen laten verlengen en verkorten in het hele frame maar met behoud van de aanspanning in de bovenlijn,met als uiteindelijke doel het vermeerderd ondertreden en dragend vermogen verhogen van het achterbeen waardoor de balans van het paard meer op de achterhand komt en zo de verzameling tot stand komt.
ik ben van mening dat als je ooit op een ppard hebt gereden en echte verzameling gevoeld\ervaren hebt je dat nooit vergeten zal, alles lijkt dan veel lichter te gaan, de paarden lopen ook lichtvoetiger dan.ze stampen niet meer. mooi voorbeeld een poos terug was ik op wedstrijd en de losrijbaan was een grote modderpoel en plas. iedereen zat onder de spetters ,ik niet..komt er op een gegeven moment iemand naar me toe die vraagt aan mij hoe ik dat mn paard toch geleerd heb om niet zo te stampen...

dat bol worden waarover jk het heeft is de opbolling van de rug, het onderbrengen vh achterbeen en aanhalen van de buik spier. op het moment dat een paard zo bol onder je wordt komt ie ook meer met de buik aan je kuit en zal zo dus makkelijker actief voorwaarts blijven,ook daar krijg je je cruise controll van