Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
nyntje85 schreef:Ben benieuwd waar we over een jaar staan! Nee, ik ga ook niet starten voordat we er echt klaar voor zijn. Ze heeft nog een heel paardenleven voor zich.
En blijft het ook leuk voor jezelf. Wil nu wel héél erg graag een keertje met hem naar buiten, gewoon een beetje stappen en draven (proberen). Zodat hij niet alleen maar aan het werk in die bak hoeft. Nu moet ik alleen nog een geschikt paard op stal vinden die dan mee kan.
het was echt prachtig weer en hij was super braaf!
.
waar woon jij dan? Wil ik daar ook wonen als het nooit regent!!
. Zij hebben een hele andere instelling en de paarden van 3 jaar komen op stal en worden gelijk 6 dagen aan het werk gezet enz enz. Zie ik nu ook bij mij op stal en moet me inhouden er niks van te zeggen. En trouwens zij is niet eens een profruiter, paardje is net 3 weken zadelmak. Wordt op maandag opgehaald vervolgens dinsdag, woensdag en donderdag gereden, vrijdag gelongeerd en zaterdag geschoren gisteren weet ik niet. MAar dan denk ik; waar ben je mee bezig??? Laat eerst zo'n paard wennen op zijn nieuwe stal, het beest is 3 jaar dus relax. WAnt ze rijden dan ook gelijk 3 kwartier en longeren vooraf.
. Hij loopt mooi voorwaarts en nu ook rond en meer stukken over zijn rug! Hij loopt zo gaaf...kreeg van mijn instructeur een dikke 10 haha. Heb wel een dikkere deken op gedaan nu maar 150 grams. Vind het toch best koud en wil hem proberen kort in zijn haar te houden, hopelijk werkt dit
Gelukkig nog wel redelijk af kunnen sluiten. Daarna nog even een stukje langs de weg uitgestapt, helemaal leuk! Hij vond het best spannend zo in zijn eentje voorop, normaal loop ik altijd voor hem.
) en sinds die tijd is Bolero (en het paard van mijn andere dochter ook) behoorlijk van slag. Ze valt weer helemaal terug in het gedrag van toen ik haar net had. Ze is weer vliegerig, slaat weer in de stal met haar achterbenen en kijkt onrustig uit haar ogen. Dus maar eerst weer werken aan haarzelf en even niet longeren of zadel erop. Ik heb ondertussen wel een goede instructrice gevonden, heel blij ben ik daarmee. enny schreef:Ik hou idd ook niet zo van die instelling, merkte gisteravond al dat Sos er helemaal klaar mee was. Moest van mijn instructrice afwenden bij A/C en dan oversteken in een 'rechte' lijn.
En wat doe je dan als hij stil gaat staan? Ben wel benieuwd hoe je dat oplost. Heb gelezen dat je ze dan een pasje opzij kan zetten dan zijn ze in onbalans en stappen weer naar voren. Kan nog niet zeggen of het werkt
.
. Koeien zijn heeel spannend.
)