Anky Warmup met fotos: LDR, of Rollkur?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Anky Warmup met fotos: LDR, of Rollkur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 12:51

Leuke cover
Zoek het paard voor de LL Tong uitsteken

Ik kan hem niet vinden Tong uitsteken

Afbeelding

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 12:53

Clown Clown Clown

Heel scherp RK, héél scherp....

Renate12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 13:06

hahaha idd.. Haha! hernieuwde druk misschien..? Vingers aflikken

IngeT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 13:07

Het is wel degelijk Sjef Jansen die zich blijkbaar beroept op het "portretrecht". Alleen voor deze site dan blijkbaar Verward . Ik geloof niet dat het portretrecht hier houdbaar is, aangezien het ging om een publiek (én pers!) toegankelijke opwarming net voor een publiek toegankelijke wedstrijd.

met vriendelijke groeten,
Inge

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 13:11

Renate12 schreef:
hahaha idd.. Haha! hernieuwde druk misschien..? Vingers aflikken

Inderdaad
Afbeelding

Zo zie je maar weer, de autheur is volgens mij al ff dood, die is het vast niet gevraagd (hoewel ik niet weet hoe het meer herdrukken gaat).
edit: Het lijkt trouwens erg op de spaanse rijschool, misschien hebben de LDR ruiters dan toch naar die klassieke school gekeken Clown Clown (De nieuwe uitgave dan)
Laatst bijgewerkt door ART_UMA op 17-06-05 13:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 13:14

Maar deze heeft een holle rug en een achterbeen in tokio
Of moet het wat anders voorstellen Tong uitsteken

Nope, word niks met die covers :p
Hebben ze er nog meer Haha!

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 13:24

runningkawa schreef:
Maar deze heeft een holle rug en een achterbeen in tokio
Of moet het wat anders voorstellen Tong uitsteken

Nope, word niks met die covers :p
Hebben ze er nog meer Haha!

Ja jeetje, meer weet ik niet hoor. Cool

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 13:53

de site die inmiddels gesloten is vind ik wel degelijk een vorm van smaad (of hoe je dat ook alweer noemt) en ik kan begrijpen dat hij gesloten is.
deze site maakt anky en consorten ongenuanceerd zwart zondar dat ze er ook maar enige reactie op kunnen geven. Volgens mij mag zoiets gewoon niet.
Beweren dat wat deze mensen zich shuldig maken aan dierenmishandling vind ik ronduit belachelijk.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 16:08

Aqua8horse schreef:
Val ik een topruiter persoonlijk aan, als ik stel dat ik denk dat je wanneer deze topruiter het LDR aan de wilgen hangt, nog meer uit zijn of haar paard kan halen?

Ja, die topruiter heeft twee individuele gouden olympische medailles gehaald en nog een heel stel zilveren en bronzen. Die haalt al zo vreselijk veel uit haar paard en zéker meer dan jij ooit zult doen!

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 16:10

Aqua8Horse heb je al eens contact met Anky gehad over jouw methode. Als die werkelijk zo spectaculair is dan zal ze je zeker gelijk uitnodigen toch? Sterker nog misschien mag jij dan wel naar Peking op Salli! Laat je het ons even weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 16:43

Dat heb ik ook al eens gevraagd, maar geen antwoord
snap er niks van, al die bekende ruiters, waarvan er zeker zijn die hier van bokt wel wat van mee krijgen, vliegen toch met spoed naar aqua, want ze willen allemaal beter Ja Tong uitsteken

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 16:56

Misschien moeten wij ook maar eens naar Aqua8Horse toe gaan, kunnen we Anky eruit rijden in Peking! Haha!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 17:14

Aimee, ik heb gezegd dat ZIJ nog meer uit haar paard kan halen! Is er een reden waarom je dat iedere keer op mijn persoon betrekt?

En fictie noem je mijn vraag? Wat is er fictie aan? Daar versta ik iets heel anders onder, fictie is iets wat niet bestaat. Dit bestaat wel degelijk Aimee.

Welk ruiter is in het voordeel:

Een ruiter die van ontspanning naar inspanning werkt of een ruiter die van spanning naar ontspanning werkt?

Dat jij die vraag niet kan beantwoorden, betekent niet dat er geen antwoord mogelijk is. Of dat je het zelfs fictie zou kunnen noemen.

Ik ga voor de ruiter die traint van ontspanning naar inspanning omdat ik denk dat die ruiter in het voordeel is tov van de ruiter die (nog) spanning in zijn of haar paard voelt en eerst naar ontspanning moet werken. Lijkt me heel logisch overigens. MIssschien wil je de achterliggende gedachte die het antwoord met zich meebrengt het liefste als fictie zien. Feit blijft hoe dan ook deze vraag geen onmogelijke vraag is.

Betteke, ik heb geen ambities om dat niveau uit te komen. Je hoeft het dus niet op mij persoonlijk te trekken.

Als jullie net zoveel talent en dicipline hebben als Anky, zou je het rijtechnisch in principe net zo ver moeten kunnen schoppen.........

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 17:37

Kunnen we ff ontopic blijven?

Anders vrees ik dat dit het zoveelste topic hierover ook weer op slot gaat.
Van beide kanten geven een aantal niet toe aan de ander. Discussieren vervalt dan weer in een wellus-nietes wat snel uit kan lopen tot modder gegooi.

Blijkbaar is een inhoudelijke diuscussie al lang niet meer intressant genoeg.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 18:04

Hmm, mijn doel is een ontspannen inspanning, in welke hokje gaat dat dan weer gepropt worden ..... En soms moet je wel door een stukje spanning heen, daar kom je ook niet onderuit.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 18:18

Volgens mij komt ontspanning na inspanning.
Want met ontspanning kom je niet tot prestaties.
@Aqua8Horse, het is mij allemaal teveel geitewollensokkenpraat die je neerpent, ik persoonlijk kan er geen touw aan vastknopen, omdat je niet met duidelijke voorbeelden komt.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 18:28

Aqua8horse schreef:
Aimee, ik heb gezegd dat ZIJ nog meer uit haar paard kan halen! Is er een reden waarom je dat iedere keer op mijn persoon betrekt?

Jij stelt zelf dat je het beter kan en beter weet, dan wordt er dus vanzelf jou persoon bij betrokken.

Aqua8horse schreef:
En fictie noem je mijn vraag? Wat is er fictie aan? Daar versta ik iets heel anders onder, fictie is iets wat niet bestaat. Dit bestaat wel degelijk Aimee.

De situatie die jij schetst is inderdaad fictie, het bestaat namelijk niet. Ik heb uitgebreid uitgelegd waarom en dat is tevens mijn antwoord op jou vraag, een ander antwoord is in mijn ogen niet reëel en/of niet mogelijk.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 18:30

cornelie schreef:
Hmm, mijn doel is een ontspannen inspanning, in welke hokje gaat dat dan weer gepropt worden ..... En soms moet je wel door een stukje spanning heen, daar kom je ook niet onderuit.

Precies, ontspannen inspanning. Een wisselwerking dus tussen beide, maar A8h erkent dat hokje kennelijk niet en wat zij niet erkent bestaat immers niet hè.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 18:34

Aqua8horse schreef:
Welk ruiter is in het voordeel:

Een ruiter die van ontspanning naar inspanning werkt of een ruiter die van spanning naar ontspanning werkt?

Schultheiss zei altijd waarom die spanning volledig wegwerken als je die later toch weer nodig hebt?

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 20:56

Kijk, dat is duidelijke taal, daar begrijp ik tenminste wat van! Haha!

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 22:20

O, en nog eens wat Aqua, als jij nou wel Olympische aspiraties zou hebben en uit zou komen in Peking dan hoef je niet (bijna) heel bokt ervan te overtuigen (op je wollige onduidelijke manier) dat jij de juiste methode hebt om een paard te rijden. Dan heb je zo a la Anky een heel leger volgelingen Haha! .

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 11:28

Wouter24 schreef:
Schultheiss zei altijd waarom die spanning volledig wegwerken als je die later toch weer nodig hebt?
Bedoelde hij daar de opgewekte spanning, zeg maar inspanning of aanspanning? Lijkt me wel een verschil met spanning die het paard zelf opwekt, dat laatste is snel weerstand, het is in iedergeval niet wat onder de definitie van impuls valt (opgewekt door en onder controle van de ruiter).

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 14:02

Aimee: Jullie maken ervan dat ik het beter kan! Ik stel alleen dat iemand meer uit zijn paard kan halen als hij niet LDR traint. Dat is mijn ervaring uit de praktijk. Zou ik misschien deze mening mogen hebben zonder dat alles op mij persoonlijk wordt betrokken? Ik vind het namelijk nu een beetje vervelend worden.
Het is toch een algemeen gegeven dat een ruiter geen les hoeft te kunnen geven en iemand die minder rijdt misschien wel goed kan lesgeven en alle variaties ertussen?

Jij vindt de situatie die ik schets fictie, dat is wat anders Aimee. Ik vind het geen fictie omdat ik heel eenvoudig kan antwoorden op deze vraag met de ruiter die van ontspanning werkt naa inspanning is in het voordeel. Altijd is dat voor mij zo, ongeacht de situatie.

Maar ik begin te begrijpen waarom de vraag voor sommigen niet zo eenvoudig te beantwoorden is.

Betteke: je werkt vanuit een ontspannen situatie naar inspanning dus naar de prestatie. Daarna ga je na inspanning weer ontspannen.
Een voorbeeld: denk jij dat je met een paard met spanning uberhaupt kan werken naar inspanning zonder kans op beschadegingen? Je paard is gepsannen omdat het niet goed in balans is. Om die balans te garanderen compenseert het paard ergens in zijn lichaam die balans. Daar ontstaat dus spanning omdat er ergens overbelasting plaats vindt. Om een paard goed te kunnen rgymnastiseren heb je ontspanning nodig. Van daaruit kan je dan met een paard gaan werken aan de prestaties, dus de inspanning. De cool down na inspanning, net als bij mensen wordt dan gevolgd door ontspanning.

Niet geitewollesokkrigs aan, zoals jij dat noemt. Gewoon heel logisch.

Aimee: ontspannen inspanning, heb ik al vaker gebrukt hoor! Dus ik weet niet wat je bedoelt met hokje?

Wouter: spanning is wat anders dan inspanning!

Betteke: ik heb die aspiraties niet!
Laatst bijgewerkt door CaroleKlomp op 18-06-05 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 14:04

Grappig, ik sta echt op foe Tong uitsteken Haha!

Kan ik nu alles wat ik wil zeggen tegen aqua... Extreme duivel

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 14:05

ja maar als betteke haar paard nu ontspant door LDR en dat ze vanuit die ontspanning naar inspanning werkt, dan is dat evengoed werken van ontspanning naar inspanning. als dat paard ontspannen is, is er helemaal nergens een verlies aan balans, tenzij betteke helemaal verkeerd zou zitten,...
natuurlijk is het logisch dat als een paard gespannen is, en daarbij een inspanning moet doen, zijn balans moet gecompenseerd worden, maar niet als het ontspannen is.

en idd, voor inspanning hoeft er geen spanning te zijn.