Opnieuw leren rijden deel 4 - salsa dansen met je paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 19:10

Nee Peet, dat kan al een tijdje. Er zijn meer bokkers die op die manier hun profiel hebben opgeheven.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 19:18

Jeetje. Dat verklaard waarom ik een tijd niks meer van haar vernam, Yamcha zit hier niet meer? Miste haar al in het ' aan de teugel' topic. Jammer, echt een gemis. Ik werd even blij toen ik dit topic weer zag verschijnen met een oranje vlaggetje, helaas was die blijdschap maar van korte duur :(

knollentuin

Re: Opnieuw leren rijden deel 4 - salsa dansen met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 19:27

Ja , van wat ik weet was ze klaar met bokt en is er helemaal mee gestopt

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 19:39

Jammer Mir, mocht graag meelezen met haar ontdekkingstocht.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 19:41

Ja ook jammer dat dit topic stil ligt...

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 14:58

Nou, wat gaan we daar aan doen dan?!

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 15:06

Het andere forum is ook wel erg stil helaas..

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 17:27

Ik ben iig nog steeds erg lekker aan het sturen, heb een nieuw paard, m'n oude professor is niet meer...
Maaik ook nog blij met je schim?

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 22:58

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, Maaik :D

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 23:50

Marocje schreef:
Het andere forum is ook wel erg stil helaas..

Dat was al een tijdje volkomen stil voor mij :z

:z

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:05

Hee nieuw leven!

Hier ook nog steeds lekker aan het sturen. Nieuwe instructeur erbij (we hebben er nu 2 :)) ) en die combinatie is echt heel fijn :j
Eerste wedstrijdje is ook al gereden Jim deed het super goed!

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 02:56

Leuk! Weer reacties!
Had inderdaad de foto's van je nieuwe aanwinst gezien knollentuin. Maar je mag natuurlijk altijd nieuwe foto's showen!
Marocje en Eefske, ook nog aan het rijden?
Peet, hoe gaat het met de Friese dame?
Amanda, was er een speciale reden dat je gekozen hebt voor 2 instructeurs?
Ik ben over het algemeen nog steeds blij met Schimp. Helaas veel zadel ellende. Hij is erg gevoelig op zn rug en loopt gewoon niet als het zadel niet lekker ligt. En hij veranderd erg. Dus zadels die eerst goed lagen, liggen binnen een paar maandjes beroerd. Ik rij nu al een tijd met mijn springzadel. Nu al even niet meer kunnen rijden, want meneer had me gelanceerd tijdens het uitproberen van een nieuw zadel... :( Maar mijn lichaam gaat weer werken, dus aankomende week mag hij weer aan de bak.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 10:25

Balen van je zadels zeg. Wat een ellende zijn die dingen toch ook eigenlijk :=

2 instructeurs kwam zo uit. Ik wilde meer lessen, maar dat werd lastig omdat ze beiden van ver komen. Nu komen ze om en om, om dan toch elke 3/4 weken te kunnen lessen. Ene is houding en zit coach en richt zich op trail en de ander vooral gericht op basis en reining. Ze zitten elkaar niet in de weg. Beiden kijken naar wat er bij Jim en mij past en als dat iets van de ene is, gaat de ander er in mee. Echt heel fijn :j

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 13:04

Ben misschien wel de laatste geweest die daar heeft gereageerd, en dat is toch ook alweer een paar maandjes geleden (heb hem niet in mijn favorieten meer, dus moet het echt ff opzoeken via google, haha)

Maar ik ben idd nog (weer) lekker aan het rijden, veel veranderingen: De pony is inmiddels van mij! Hij heeft nog een half jaartje bij de boer gestaan, en nu staan we op een luxe pensionstal, waar ik echt alle kanten uit kan. Pony wordt volledig verzorgd, dus dagelijks buiten en binnen zetten en gevoerd/gemest: dat geeft ook wel een stuk rust dat hier zo'n fijne regelmaat in zit. En we kunnen echt lekker gaan trainen nu, met binnenbak, twee buitenbakken en paddock is er altijd wel ergens plek. En we staan aan de rand van het bos, maar die heb ik nog niet goed verkend..

Balen van die zadels zeg, en zeker omdat het telkens zo snel verschilt.. Klinkt ook wel als een flinke smak die je gemaakt heb, hoop dat je straks weer lekker kan rijden!

Klinkt wel fijn zo Amanda, instructeurs die elkaar aanvullen!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 00:45

Liep dat nog dan? Ik heb er een eeuwigheid niet gekeken, dacht dat het helemaal op z'n gat lag.
Hoe vervelend maaik! Ik hoop dat je wel een oplossing vind dat je wel een beetje aan tijden blijft , en er niet te vaak afzeilt :D
Mooi dat je een goede combi hebt Amanda,

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 09:32

Koper schreef:
Nee Peet, dat kan al een tijdje. Er zijn meer bokkers die op die manier hun profiel hebben opgeheven.

er zit wat tegenstrijdigheid in regels bokt, cq woordkeuze: verwijderen & deactiveren :list:

"Hoe verwijder ik mijn account?
Het is niet mogelijk om je account op Bokt te verwijderen. Als je niet meer op Bokt wilt komen, volstaat het niet meer in te loggen. De informatie uit je profiel kun je zelf verwijderen, klik hier voor meer informatie over het aanpassen van je profiel.
Mocht je niet je account, maar berichten van Bokt willen verwijderen is dat onder bepaalde voorwaarden mogelijk. Hier vind je hier meer informatie."

& http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Berichten_ ... uw_account

Dit is blijkbaar bij ts gebeurd: Je account deactiveren
Als je niet verder wilt op Bokt of een oud account wilt afsluiten, is er de mogelijkheid om je account te laten deactiveren. Hierdoor is je profiel niet langer zichtbaar en kan er niet meer gezocht worden tussen je 'eigen berichten'. Dit kunnen we combineren met het verwijderen van informatie uit je berichten (zie hierboven bij berichten verwijderen) en/of met het (nogmaals) aanpassen van je gebruikersnaam in een neutrale naam of term. Ook hiervoor geldt, neem contact op met support@bokt.nl en zet in die mail weer je gebruikersnaam en een korte motivatie voor je keuze.

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 14:53

Vaker vliegles nemen zit niet in mijn planning KT. Net bij fysio vandaan, dus waag morgen weer een poging. Helaas is hij ook erg geschrokken en nu weer rillerig. Dus weer een paar stappen terug doen. (Is niet een van mijn kwaliteiten...)
Peet, ik snap daar niets van en hoef dat gelukkig ook niet te snappen. :P
Wat doe jij nu met die nieuwe KT?
Marocje, wat gaaf! Gefeliciteerd! Dus geen last meer van meisjes die hem verpesten en nu gewoon je eigen ding doen?
Amanda, kan me dan wel voorstellen dat het werkt.
Zou deze winter gaan springen bij een stal hier in de buurt, dus hoop dat ik snel weer bezig kan. Heb niet voor niets een springpaard! (Ps. voor degene hier die zich het eerste springfilmpje nog herinneren: inmiddels kunnen we normaal en met controle een parcours rijden. Met af en toe nog wat miscommunicatie en rare sprongetjes).

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 16:49

Afbeelding
Doe nog maar even voorzichtig met deze wind, wij waaien hier al een paar dagen de tent uit..
Peet t zal, ze wilde ermee stoppen en dat heeft ze gedaan, prima toch dat er dan mogelijkheden zijn om dat af te sluiten? Hoe en wat bokt dat doet zal me echt aan m'n kont ...
Ik ben al 7 maanden aan het ziektewetten met haar Maaike, er is in mei in de wei ( dat rijmt) een paard op haar hoef gaan staan... Ik heb t nog zien gebeuren ook, en daarna was ze heel kreupel, hoefbeen gebroken.. :(

Afbeelding
Nu ben ik weer aan het opbouwen en zit er sinds vorige week weer op, superlief dier, enorm veel beweging en vermogen.

Afbeelding

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 19:25

Wat leuk dat het topic weer actief is en weer wat van iedereen te lezen! Ben er ook nog en nog steeds met Kelly. Ze heeft een flinke winterdip gehad, maar gaat nu weer bergopwaarts en kunnen we ons rijden weer wat serieuzer gaan oppakken.
Ik ben in tussen tijd helemaal fan van Mary Wanless geworden (heb ook een topic daarover geopend, maar kwam stil te liggen in de winterdip, omdat ik niet meer reed).

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 22:01

Leuk om te lezen allemaal!

Zelf ben ik weer een stuk verder in mijn lesgeven. Het aantal lessen breid langzaam uit en geeft mij zoveel kans om bij te leren. Ik vind het heerlijk! Ik zie mezelf hier niet mee stoppen. :) Voor volgend jaar heb ik me al ingeschreven voor een update en het Centered Riding symposium. Dat symposium is volgend jaar voor de tweede keer in Europa en de eerste keer in Nederland!

Met mijn eigen rijden gaat het iets minder. Nilay heeft heel wat problemen gehad en ik heb het vreselijk druk. Dus heb ik maar besloten om alleen voor het plezier af en toe te rijden als het gaat. En dat is ook fijn. Daarnaast ben ik begonnen met rijden op een western manege. Het is leuk om op die manier zelf te blijven rijden en weer van een heel ander 'wereldje' te leren.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 16:15

Hallo! :wave:

Ben jij ook zo blij met je Schleese zadel Ankem?
Ik wel! Ga er wel regelmatig mee naar de zadelmaker om m weer iets te laten aanpassen, maar het bevalt echt super.

Qua rijden ben ik een paar weken geleden de titel van dit topic eer aan gaan doen :-)
Heb een nieuwe instructeur en het roer is helemaal om. Ik les nu bij http://www.rechtpaard.nl
De eerste resultaten zijn hoopvol!
Heb wel de startkaart opgezegd want ik was vorig jaar precies 1x op concours geweest...beetje zonde dan.

Iedereen fijne kerstdagen! {:)

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 01:25

Iedereen de kerstdagen weer overleefd?
Leuk om de 'oude' bekenden weer langs te zien komen!
Wat is het verschil met hoe je hiervoor reed, Rhys? En ja, dat is zeker zonde van het geld! En wat is dat precies voor zadel? Ik ben nog hard op zoek.... (alweeeeeer).
Malenka, waar heeft Nilay last van? En lijkt me ook zeker leuk om uit te proberen. Vond het toen ook echt leuk om te lezen hoe Amanda dat toen allemaal heeft gedaan toen ze switchte.
Ankem, ken Mary Wanless niet, zal later even zoeken.
En nog steeds met Kelly, hoe is het daar nu mee? Als ik het goed heb, was ze moeilijk op gewicht te houden?
Mooie dame Mir, had haar al gezien via fb. Maar wat een ellende! Het zit je ook niet mee. En hoe is het met Rep?
Ik heb er vorige week weer opgezeten en voelde zo vertrouwd dat ik maar gelijk het bos in ben gegaan, heerlijk door de plassen gestampt! (En zo verander je een schimmel in een bont... :P )

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 11:04

Mary Wanless, die naam komt me heel bekend voor, volgens mij heb ik daar een boek van? Maar dat is dan wel wat ouder? Rijden met gevoel heet die geloof ik?

Heb je een link naar je topic, ga ff zoeken..

Edit, gevonden en stipje gezet, is idd hetzelfde boek!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 23:13

Maaikiemike,
Nilay is heel erg gaan hoofdschudden. Waardoor er van trainen niks meer kwam. Daarnaast heb ik hem verhuisd. Dat ging prima en in eerste instantie verbeterde hij. Maar daarna kreeg hij een flinke terugval met allemaal kleine kwaaltjes. Dikke benen, mok, buikpijn, last van een voetje, pijn in zijn schouder, jeuk... Op het moment gaat het redelijk goed met hem en stap ik 1 a 2 keer in de week op voor maximaal een half uurtje 'spelen'.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:37

Ik ga me hier ook melden. Met mijn oude merrie al begonnen met lessen op de 'nieuwe' manier bij Jappeloup hier op bokt en dat beviel heel erg goed. Met mijn 3,5 jarige ruim ben ik destijds direct begonnen bij Jappeloup, zodat hij het meteen goed aan zou leren. Dat gaat natuurlijk met vallen en opstaan want ik moet een hoop slechte gewoontes afleren en hij moest sowieso alles nog aanleren.

Al met al een heerlijk gevoel als je paard fijn gaat, al liggen we op het moment even stil omdat mijn zadel (weer) niet goed ligt. Ik ben overigens een springruiter dus ik gebruik deze manier van rijden uitsluitend om mijn paard fijn soepel te houden en ben niet wedstrijdgericht aan het trainen.

In de afgelopen jaren icm dit nieuwe rijden ook veel geleerd over het houden van mijn paard terwijl ik dat toch al even deed. Meer geleerd over oa bitten, ligging van zadels, ook mijn eigen houding, echt 'kijken' naar je paard. Zeer leerzame tijd. Volgende week komt Linda van Horseinmotion Evel Knievel behandelen, ik ga er toch van uit dat ik nog te weinig voel dus ik hoop hem zo in topconditie te houden, met een jaarlijkse check up. :j