Mloulou schreef:lelberse schreef:misschien heb ik de oorzaak gevonden waarom hij zijn hoofd overdreven omhoog gooit. mijn zadel past niet meer. heb al met een andere gereden mr die lag ook niet goed. doe er nu tijdelijk een bontje onder tot ik een nieuw zadel heb. maar het rare toen mijn zadel nog wel paste toen deed hij precies hetzelfde.
Je zadel past niet meer omdat het zadel te klein is geworden? Dan zou ik er geen bontje onder doen, want dat is alleen maar extra vulling en daar wordt je zadel 'nog kleiner' van.
Nee hij is niet te klein. Maar hij ligt op zijn schoft. Ik ga maandag naar de zadelmaker. Dan ga ik me zadel laten opvullen en desnoods een nieuwe boom erin. En als het dan nog niet past laat ik er eentje op maat maken. Dat is het beste wat ik kan doen.
Verder heb ik nog een vraagje. Als mijn pony zit heeft om te showen gaat hij in de bak heel netjes lopen. Maar als ik de bak dan uit ga dan doet hij het niet. En als ik probeer ontspannen te rijden dan gaat hij soms een paar stappen met zijn hoofd omlaag en daarna weer omhoog maar buiten de bak ook nooit terwijl ik dan eigenlijk hetzelfde doe.