Marjan1984 schreef:Ik heb een kouwe
Paard toch bedoel je he? Wijsneusje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mo_van_dijk schreef:Marcel, mijn vorige paard was eigelijk te bloederig voor het springen (ook voor het crossen). Nu heb ik een relatief koele kikker (voor zover te beoordelen na 2 huppel-lessen), terwijl hij relatief hoog in het bloed staat.
mo_van_dijk schreef:Mijn vorige paard was eigelijk niet te rijden. Alles was een compromis waarin ik het meeste water bij de wijn deed! Ik vind dit een stuk relaxer rijden, maar het is wel wennen. Met het vorige paard werd ik in de wending afgeschoten en deze blijft in hetzelfde tempo doorlopen.
Ik heb nu het idee dat ik aan rijden toekom
francescalex schreef:Beste Marcel,
Ben zelf woonachtig in ITalie. Heb laatst een instructie video gezien van Rob Hoekstra. Daarin stelde hij dat er 2 systemen zijn van rijden, namelijk met kracht en met souplesse. Ludger Beerbaum is iemand die met kracht rijdt. Rob Hoekstra rijdt met souplesse.
Kun je hier iets meer over vertellen en de verschillen.
gr. vanuit ITalie.
Fralex
clarence schreef:Welke video was dat? Ik heb ook wel eens een video van Rob Hoekstra gezien.
Ik ben het er trouwens niet mee eens dat Ludger met veel kracht rijdt. Vroeger wel, maar je ziet 'm tegenwoordig toch echt licht zitten met veel van z'n paarden. Als ik het me goed herinner, was ik niet echt onder de indruk van Rob's rijden. Maar het kan zijn dat er een leerling reed in het filmpje dat ik gezien heb.
Ik vind dat de meeste ruiters zich wel hebben aangepast aan de lichtere, hetere paarden van tegenwoordig. 30 jaar geleden was er een groot verschil tussen Duitsland, Frankrijk, en Amerika, maar tegenwoordig is dat verschil toch kleiner.
Citaat:1)Moet ik nu tijdens de verlichte zit mijn bovenbenen( dijen) gebruiken of niet. Moet ik ze klemmen tijdens de sprong en wat is de positie van mijn knie. Moet ik druk op mijn knie zetten tijdens de verlichte zit en de sprong.
Citaat:2)Is het wijs om voor de sprong de verlichte zit aan te nemen. Net voor de sprong te zitten en tijdens de sprong weer de verlichte zit aan te nemen. De meningen verschillen hierover. Sommige blijven continue in de verlichte zit staan.
Citaat:3)Sommige rijders zeggen eveneens dat ik niet mijn totale gewicht op de stijgbeugels moet plaatsen tijdens de voorbereiding tot de sprong en de sprong zelf. Een gedeelte van het gewicht moet op je dijen blijven voor de sprong.
Elsskippy schreef:KiWiKo:
De foto die jij erop zet lijkt mij een moment opname vanuit een scherpe barrage wending.
Je ziet aan zijn ogen dat de hindernis al dicht bij staat.
Waarschijnlijk is hij daar nog wat aan het passen voor de naderende sprong.
Ik vind het een hele normale foto in deze situatie.